October 14, 2008

Tarikh kempen PRK UPSI hanya akan bermula pada 16 Oktober 2008 jam 2.00 petang

Terbaru upsikini dilaporkan, tarikh kempen untuk PRK akan bermula pada 16 Oktober 2008. Sehubungan dengan itu, semua calon tidak dibenarkan untuk memulakan kempen pada jam 6.00 petang ini. Sebelum ini tarikh berkempen dinyatakan pada hari ini jam 6.00 petang. Namun setelah tarikh pembuangan undi dianjak, jadual baru perjalanan PRK dikeluarkan dan dinyatakan bahawa aktiviti berkempen hanya dibenarkan pada 16 Oktober jam 2.00 petang. Semasa sesi taklimat, semua hadirin mempersoalkan sesama sendiri tentang tarikh mula kempen ini namun pihak sakretariat PRK menjelaskan ini adalah bagi memberi ruang masa kepada semua calon untuk bersiap sedia sebelum memulakan kempen seperti poster dan sebagainya. Jelasnya lagi, pihak sakretariat juga memerlukan sedikit masa bagi membolehkan mereka mempersiapkan segala peralatan yang diperlukan calon seperti alat pembesar suara dan sebagainya.
Beberapa pendekatan baru dalam PRK UPSI. Namun terdapat desas desus mengatakan esok 15 Oktober, UPSI akan mengadakan satu majlis yang dihadiri oleh seorang menteri dan atas sebab itu tarikh berkempen dilewatkan.
Tarikh berkempen yang akan dimulakan pada 16 Oktober ini bakal menyaksikan kehebatan calon berhujah di hadapan kira-kira 14 000 pelajar UPSI yang layak mengundi.

1 comment:

Anonymous said...

Pertama - menteri tu Menteri Pelajaran...

Yang Kedua - tadi buka Friendster,,dah ada calon umum berkempen...bolehkew?