October 19, 2008

Laungan ‘Revolusi’ dan ‘Perubahan’ bergema

Rapat umum yang diadakan semalam sekali lagi menyaksikan keberanian beberapa calon ke depan membentangkan manifesto. Rapat umum yang bermula agak lewat malam tadi sekitar kira-kira jam 11.00 malam bergema dengan laungan 'revolusi' dan 'perubahan' di kalangan mahasiswa yang hadir. Suasana menjadi agak riuh apabila seorang mahasiswa yang memakai topi hitam secara tiba-tiba melaungkan kata-kata tersebut dan diikuti oleh mahasiswa yang lain. Sakretariat PRK yang berada di tempat kejadian hanya membiarkan dan kata-kata itu terus menerus dilaungkan apabila calon selesai berucap. Pada malam ini dijangka suasana kempen melalui rapat umum di Kolej Aminuddin Baki dan Kolej Harun Aminurrashid akan menjadi lebih gamat apabila penganjurannya diatur oleh pihak sakretariat dan pemberitahuan mengenainya telah diedarkan kepada mahasiswa minggu lepas.

6 comments:

Anonymous said...

perubahan n revolusi.kaji maksudnya dgn mendalam sebelum mengeluarkan kata2. harus diingatkan sekali lagi berkenaan JANJI dan INSYAALLAH itu ya...

member remy said...

bukan topi putih ke?hehe..ade xsmlm kat c2?td kat KAB KZ bdk2 ASS p RACIST buat kecoh..xsngke pulak calon2 dorg yg "TERSERLAH KEJANTANAN" tu xdpt control budak2 sains sukan yg dtg mcm samseng..hrp puak2 ASS-p-RACIST jgn berlagak samsng mcm puak2 UMNO mse tgh berkempen.pakai bonzer n mat REMP-IT..hrp muslimah ASS-p-RACIST jge tingkah laku,jgn smp jatuh mcm taraf perlakuan perempuan yg dimaksudkan PELACUR dlm riwyt baginda..

bukan member remy said...

tak salah pun bila kita kata "nanti" kita nak buat kita susulkan dengan insyaAllah..rujuk tafsir surah kahfi.kalau mlas tanya ustaz..tak caye gila tanya

Anonymous said...

sesungguhnya pelacur pon dijanjikan syurga MasyaAllah. Allah MAha Besar (ALLAHUAKBAR). adakah anda pernah terbaca seorang pelacur yang memberi anjing minum air dengan menceduk air menggunakan sepatunya. kita manusia jangan mudah melabel org atau menilai org. Kita bukannya FIRAUN yakni mengaku dia adalah TUHAN, BERTAUBATLAH WAHAI TEMAN.

specky said...

Masalahnya same ker akhlak dan akidah awak dgn pelacur tue??? Semuanye berpangkal pada niat.

Anonymous said...

tahu xper
specky said...Semuanye berpangkal pada niat.
Alhamdulillah specky,faham juga anda ye.
sy nak minta agar mereka yg menyatakan mereka ulamak semalam tu cermin diri.ini teguran untuk kita yang beragama islam. mereka memakai kopiah tetapi cara pemakaian yang salah macam POPE so macam yahudi.minta dorg pkai dgn betul. memalukan agama sungguh.