October 25, 2008

Undian terus meningkat walaupun Akmal dinafikan sandang kerusi YDP

Undian yang diwujudkan Upsikini bagi melihat calon mana yang paling layak untuk menyandang kerusi YDP MPP mendapati undian terhadap Akmal Madzir, calon umum yang menang dengan undian terbanyak dalam PRK yang lalu terus mendominasi undian dengan 74%. Meskipun telah dilaporkan bahawa kabinet telah dibentuk awal pagi tadi, undian terhadap Akmal terus meningkat. Daripada 199 pengundi yang mengundi setakat ini (sehinga jam 6.45 p.m., 25 Oktober), Akmal menerima 149 undi. Hairie yang dilaporkan bakal menyandang kerusi YDP memperoleh 26 undi diikuti Hazawan dan Aqilah, masing-masing 9 undi. Enam lagi pengundi memilih tiada dalam senarai.
Akmal dilaporkan hanya memegang Biro Latihan dan Pembangunan Sahsiah selepas kabinet dibentuk awal pagi tadi.

12 comments:

Anonymous said...

kenapa pemegang kerusi YDP disandang oleh calon yang memperolehi undian y sedikit..
sedangkan majoriti undian adalah saudara Akmal...seolah-olah mengenepikan suara ramai yang mahukan Akmal memegang kerusi tersebut..

Maahadian Rock said...

Bukan mmpunyai undi sedikit..
mlah xde undi langsung..
Ini xpatut berlaku...

Anonymous said...

kualiti ke...kebajikan ke...da duduk semeja, bilik same...xkan nk btekak lg kot?jgn khianati kpercayaan kami.nanti x pasal2 kami hantar memorandum pd NC batalkan plantikan korang. baru padan muka...akmal ke, hairie ke..dua2 kempunan jawatan...haha

kijang said...

Budak2 kualiti yg TAK DER KUALITI...

hahahhahahahhaha.........

Bikin malau UPSI shja..

Nurul Akma Bahari said...

hairie2..dia telah berjaya menambahkan peratus org yg benci kat dia.tahniah atas kejayan itu.kui3. sokong akmal!!~~

jojambul said...

ish aku x nak Hairie... wlupun dia tu sahabat aku tp aku x yakin dia blh pegang jawatan tu.. setakat debat blg r aku yakin tp kalau pegang jwtn YDP tersebut mmg aku x leh terima...

sorry lah Hairie aku mmg x nak ko jd YDP... aku lbh suka kalau ko pegang exco akademik coz sesuai dgn kau yg berjiwa akademik....

Anonymous said...

bagi aku plk aku tk suka akmal jadi ydp sbb akmal tk ada tokoh nk jadi ydp sbb dia byk main2... real aku ckp... aku pun kwn akmal dan aku thu dia mcm mana... aku kwn dgn dia dari sem 1 k... sory akmal... aku tk nk buruk2 kan kwn baik aku... tp ko byk joke dan tk serius.. akmal blh pimpin pelajar upsi kearah kerohanian memandangkan dia pgg exco pembangunan sahsiah... ajaklah pengundi2 anda ni akmal utk tambah pahala selepas byk bt dosa dlm blog ni...

Anonymous said...

pastu kalu akmal da bersihkan kiter sume...
geng2 MT MPP(pro kualiti) kotorkan balik wak pe..
camner la bleh terpikir nak pilih calon yng xde orng undi langsung...

zafran said...

Sudah ditakdirkan...dalam mana-mana PRK siapa yang menang kerusi yang terbanyak (majoriti)...mempunyai kuasa menentukan jawatan MT yang akan disandang...terimalah hakikat...

Anonymous said...

abis tuh..
camner ngan kuasa pemilihan mahasiswa?..
xkan tngok je calon pilihan ramai jd exco je..
calon bukan pilihan(xde pom) dapt kerusi ydp...
aku malu la..tolong malu...

Anonymous said...

aku x undi akmal..so aku x kisah ape pun jawatan die..haha

penawar hati said...

Mmg sukar nak dipercayai...suara mahasiswa kini diketepikan...adui2..mcm mane lah blh pilih hairie yang menang tanpa bertanding tu jadi YDP...plak tu, calon yg dapat undian terbanyak dalam PRK langsung xpegang jawatan dalam MT MPP.langsung xblh pakai..apa2pun,semoga kalian dapat menjalankan tugas n amanah yg dipertanggungjawabkan dgn sempurna...

Hidup Akmal!!!!!!!Hidup Aqilah!!!!!!!!