October 21, 2008

Flyers bertebaran di Kolej Harun Aminurrashid

Upsikini dilaporkan terdapat banyak flyers yang bertebaran di blok-blok Kolej Harun Aminurrashid (KHAR). Flyers-flyers yang disebar pihak tertentu dikatakan antara strategi bagi mempengaruhi pengundi-pengundi di sini untuk mengundi calon-calon yang dinyatakan. Ratusan flyers yang dijumpa mempromosi calon tertentu untuk diundi dengan penerangan ringkas mengenai manifesto mereka. Sumber turut mengatakan terdapat flyers-flyers yang memburuk-burukkan calon tertentu. Selain itu, terdapat juga surat-surat layang yang dipercayai mempunyai motif menjatuhkan kredabiliti calon tersebut. Walau bagaimanapun sumber tidak menyatakan siapa calon yang menjadi mangsa dalam pengedaran flyers tersebut.
Proses pengundian akan bermula pada jam 8.30 pagi ini di 7 pusat pengundian.

3 comments:

Anonymous said...

huhuhu..biasala tuh..taktik terdesak aspirasi yg bertopengkan 'kualiti"..
Kalau silap gaya kualiti nanti jadi kuali jer la..hehehe..
Biasala..mlm td aku nampak geng2 aspirasi wat keje2 tuh..tebar flyers...dah terdesak nak menang la tuh..Insyaallah aku yakin mahasiswa upsi dah sedia nak undi saper..aspirasi dan ketandusan samseng agaknyer..
kahkahkahkahkahkah...

TULIS ONLINE said...

Selamat Mengundi kepada semua mahasiswa/i UPSI.

Semoga PRK UPSI ini akan berjalan dengan tenang, tenteram dan damai.

Siapapun yang bertanding dan menang, yang penting adalah "KUALITI KEBAJIKAN" mahasiswa/i itu perlu ditingkatkan dan dijaga.

Salam pilihanraya...


SarfaMS
Universiti Kebangsaan Malaysia
Penganalisis politik kampus

Nurul Akma Bahari said...

dorg bleh wat fitnah, hanya Allah yg tahu sape yg benar n sape yg slh.kebenaran sentiasa mencapai kemenangan.yg penting kesabaran dan ketabahan..