October 17, 2008

Bekas Ketua Jentera Pro Aspirasi jadi Sakretariat PRK UPSI

Bekas Ketua Jentera Pro Aspirasi, Che Mohd Bashron bin Che Mohd Idris dikatakan menjadi salah seorang yang bertugas sebagai sakretariat PRK. Beliau yang sudah tamat pengajian (menunggu untuk bergraduat), kini bekerja sambilan di Jabatan Hal Ehwal Pelajar & Alumni sebagai Skim Pelajar Bekerja di Unit Pembangunan Pelajar. Pada PRK yang lalu beliau merupakan Ketua Jentera bagi kumpulan Pro Aspirasi. Seorang sumber yang berhubung dengan wartawan upsikini memberitahu beliau pernah mengeluarkan kenyataan di dalam akhbar KOSMO! pada PRK lepas dan menamakan dirinya sebagai Ketua Jentera Pro Aspirasi. Menurut sumber, beliau berasa hairan bagaimana seorang yang bergelar pelajar boleh menjadi Sakretariat PRK. Sebelum ini pihak Sakretariat memberi jaminan bahawa mereka akan bebas dan telus. Katanya lagi, sekiranya Sakretaria PRK ingin dilihat bebas, jangan libatkan pihak atau individu yang terang-terangan mempunyai kaitan dengan kumpulan tertentu supaya Sakretariat PRK benar-benar bebas dan boleh diyakini. Seorang calon yang ditemui juga menyedari perkara itu dan memberikan reaksi yang serupa. Namun beliau mengambil langkah untuk tidak membuat bantahan kerana tidak mahu dilabel dan disalah anggap. Bashiron merupakan pelajar Program Pendidikan Khas Fakulti Sains Kognitif dan Pembangunan Manusia.

11 comments:

Anonymous said...

Sama macam Mohd Azhar B. Abdul Rahman jugak,pelajar Fizik yang sekarang bekerja sebagai Pembantu Felo(konon),ada conflicts of interests jugak kat sini.Politik katakan

Anonymous said...

Kalau tak silap, keahlian Sekretariat PRK hanya di kalangan pegawai dan pensyarah sahaja. Pernah lihat senarai yang dilantik, takde nama Bashron pun. Betul ke fakta ni? Ada bukti?

hang jebat said...

Merujuk kepada teks asal
Bekas Ketua Jentera Pro Aspirasi, Che Mohd Bashron bin Che Mohd Idris dikatakan menjadi salah seorang yang bertugas sebagai sakretariat PRK.

Sepatutnya pemilik blog lebih bertanggungjawab dalam menyampaikan maklumat. Sepatutnye selidik dahulu adakah beliau betul-betul ahli SPRK.

pesan jebat - kebenaran itu kadang kala menyakitkan

~~n~~ said...

samada betul ke x kenyataan ni, utk elakkan dan tamat kan kekompiusan ini, ape kata pihak u keluarkan senarai nama sekretariat PRK. kl sulit, xkan 'anonymous said' blh tgk kn. tmpl kt tmpt khas pn ada ckup utk rujukan. tkt nnt perang poster calon vs senarai sekretariat. d",b

coba said...

hahahaha ak xtau nk komen kt mane
memandangkan artikel ni terbaru n panas la uge, i nk komen kt cni.
pasal calon sem6.
mmg depa layak untuk bertanding.betul, tidak dinafikan.
tapi kena pikir blik. kl menang, depa hanya mempu berkhidmat 1 sem shj. maknanya..bakal mpp akan kekurangakn tenaga la utk menjaga kebajikan pljr. kl jwtn skdr pada nama. watpe. nnt isu, menifesto x terhasil plak kluar, janji tinggal janji.konon la.mcmne?takkan nk jaga lg pljr UPSI kl tgh prktkm, depa pn bakal ada pljr utk dilatih. kl prktkm kt tg.malim, sesuai lg uge.kl kne trg, jhor,kedah.mcmne?nk berulang?
lu pikiq la sendirik

kerajantan said...

perghhh....
saper bashron ni??
pelajar masalah pembelajaran ker?
bisu,pekak atau buta?
atau syndrom down atau dilexia atau hyper atau hypo???
huhuuuhuhuh...pendidikan khas..mmg istimewa.

mawi said...

Azhar tu sakretariat PRK jgk ke?hari tu aku nampak die pasang poster...

Anonymous said...

ha2..bashiron ko kembali lagi..hobi ko ambik gambar owg erk...kenapa ko suke cetus provokasi...aku PRK kali ni terlibat sgt dah...coz xder calon yg berkualiti...xder yg betul2 menonjol..mcm mana ler nak naikkan nama upsi..cukupler pglmn PRK lepas...lepas PRK semua senyap..bg aku mpp kat upsi ni hanya bijak jalankan program sahaja...soal student kurang dititikberatkan...semua nak popular jer...maaf klu tersilap?

angkatan pelajar sedar (apels)

AWANG SULUNG MERAH MUDA said...

MOHD AZHAR B. ABDUL RAHMAN. Tahniah d terharu krn anda telah bjaya dikalahkan utk PRK yg lepas... Ingatkan hebat sgt rupa2nye ckp je lebih. Bertanding kalah jugakkan... Skrg plk dia ni xubah cm org muda2 kata 'lebih sudu dari kuah' nasib baik la ada gak calon yg sudi tuk jadikan dia sbg wakil calon. Kalo tak kempunan lg la nmpknye nak brkempen lebih2. Azahar ni sbnr nye org baik2 je. Mase PRU lepas pun ada gak jadi sbhgian penyokog kuat kpd 1 parti glemor (PAS) siap kibar2 bendera lg dkt pos parti tu. Ish2... Terharu dgn kebaikan dia ni. SKRG PLAK dpt kibarkan baner wakil calon dia pun nmpk cm bggalah dkt Pintu Timur tu!!! Arap2 calon yg dia sokong tu mng la dgn MANIFESTO yg sgt mantap tuh. Tapi seingat sy Che Mohd Bashron tu dah grad pun bulan 8 lepas. Sy siap bg bunga lg dkt dia. Posting pun dia dah dpt tggu lapor diri ja bulan 11 nanti. Mesti en AZAHAR kita xpeka dgn perkembangan semasa nih…

scodeng said...

betul ker?..macam x caye ish...no coment

adil said...

awang sulung merah muda macam marah je. kasihan... kulil haq walau kana murra. (mesti dia tak paham) hu. kesal dgn awang.