October 24, 2008

Kerusi YDP MPP masih belum dapat ditentukan

Upsikini dilaporkan mesyuarat ahli MPP bagi menentukan YDP MPP telah tamat kira-kira pada jam 2.00 pagi. Mesyuarat ditangguhkan selepas tidak ada kata putus untuk menentukan siapa yang berhak menyandang kerusi tersebut. Setelah lebih 4 jam bermesyuarat mereka dikatakan telah mengeluarkan hujah masing-masing bagi memenangkan calon mereka bagi mengisi kerusi panas itu.
Mesyuarat malam tadi ditangguhkan dan dijangka perebutan kerusi nombor satu itu akan menjadi lebih panas setelah melihat perkembangan terkini yang melalui jalan buntu.
Mesyuarat seterusnya akan diadakan pada malam ini.

9 comments:

Anonymous said...

waaahhhhh.... cepatnya mende ni tersebar kan... mcm kacang panas... tk sangka ada jugak duri dalam daging dalam MPP sekarang... bg tahu terus dengan paparadzi ni.. waduh2... bagaimana paparadzi murahan ni blh tahu dengan begitu cepat ya berita mengenai MPP ni belum tergubal.. pasti ada orang dalam... tak guna betul orang dalam ni... kepada saudara atau saudari yang sudi membuka pekung didada... hentikanlah perbuatan ini.. jgn islam didalam jer... k... tlg lah... hal korang dalam MPP jgn la nk diheboh2 kan... perbincangan korang didalam tu korang jer la yang thu... tk perlu nk disebar2 kan.. nnti apa kata orang... MPP berebut kuasa.. berebut kerusi panas... mcm giler kuasa plk... jadi2 la si reporter murahan.. jaga makan dan minum kamu dulu... baru nk ckp tentang orang lain.. aku benci manusia mcm ni.. hentikanlah... tk habis2 nk mewujudkan perbalahan...

Anonymous said...

aku sokong... ada juga MPP yang tk guna tu dalam barisan kepimpinan sekrang... apa diorang dapat bila bg thu yang kabinet diorang belum terbentuk... dapat malu ada lah... tp smlm aku bc panjang lagi cerita ni... tiba2 dah pendek dah pagi ni aku baca... kenapa... si pemberitahu lewat memberitahu kepada sireporter ker yang perkara ni harus dirahsiakan... jadilah kwn2.. tk guna kalu kt dalam tu berjanji tp kt luar mungkirinya... jadi2 lah buat dosa...

maharaja said...

Penakut punya anonymous..

baguslah diceritakan kebrobrokan aspirasi ni..

jgn jadi umno dahlah..letup orang lepas tu nak cover2..

Lepas tu, perasan nak jadi PM

hiddengarden said...

sebagai bekas pengundi, perkembangan perlu diberitahu kepada kami pelajar sebab mereka adalah wakil pelajar. saya berharap sangat agar mpp sekarang ni buat satu sesi pertemuan dengan pelajar upsi untuk bentang aktiviti dan bajet mpp sebab duit yuran pelajar sebahagiannya dimasukkan dalam akaun mpp, jadi kami nak tahulah apa dah jadi dengan duit kami tu, kami nak tahu juga kemana duit kami itu digunakan, adakah utk kepentingan kami ataupun semata-mata kepentingan wakil pelajar. saya kecewa sebenarnya dengan mpp yang lepas-lepas sebab tidak membentangkan bajet kepada kami yang berhak utk mengetahuinya.

Biospin said...

Organisasi MPP adalah badan yang mewakili Mahasiswa. Seharusnya, segala apa yang berlaku dalam MPP perlu di ketahui oleh para mahasiswa sbb kami berhak. Sbb kami yang angkat anggota MPP jadi wakil pelajar, maka kami kena tahu perkembangan dalam MPP. Nak takut apa kawan? Kalau ada silap kami tegur, kalau betul kami puji. Apa nak takut. Atau MPP dah fikir diri dah sempurna dan tak perlu nasihat org lain?

Mediocre said...

Apa yang nak di malukan kalu kabinet belum terbentuk? Biasalah. Kita perlukan masa secukupnya untuk membuat sesuatu keputusan bukan ikut emosi atau dipengaruhi kepentingan peribadi.
Tak payahlah nak berlagak macam MPP lepas.

Asrul aka YaGaMi LaiTo said...

assalamualaikum..
kabinet blom lagi terbentuk dan banyak isu timbul..itulah yang sering terjadi macam negara kita. diterajui oleh parti pembangkang dan kerajaan. sabarlah ya..

kassimbaba said...

ape nak heran....
aspirasi dah kena telanjang..
jadi nak gak kerusi YDP..
kah..kah..kah..
Hairi..hairi..
menang tanpa bertanding.
tapi nak kerusi YDP..
calon Fakulti Bahasa..
kalo rasa nak jd YDP..
bertandingla kerusi umum..
tapi anda x berani kot..sebab anda pondan @ lelaki lembut..huhuhu..
lagi satu..
sila rujuk AUKU
Perkara 52 2 (a), (b)...
jgn terus ruk perkara 52.5
salah tu...

p/s:Kesian en.muzammil..budak2 dia jadi lawyer mlm td..bentangkan hujjah sampai 2 pagi.. Hasilnya, xdpt nak pengaruh org lain..
sebab buta Perlembagaan AUKU..

Kah..kah..kah..kah...

Anonymous said...

alehhhhhh, yg korg marah sgt ni knapa????biar la dorg g taw...dpt jg pelajar tahu mcm mane rupa sbnar MPP yg d pilih...KualiTi muka plastik??