October 25, 2008

Pro Kebajikan nafi letak jawatan

Semua calon Pro Kebajikan yang menang dalam PRK beberapa hari yang lalu menghantar kenyataan rasminya ke Upsikini menafikan perletakan jawatan mereka di dalam MPP petang tadi. Kenyataan tersebut dihantar setelah timbul khabar angin mengatakan mereka akan meletakkan jawatan berikutan pembentukan kabinet yang didominasi Pro Kualiti untuk kerusi Majlis Tertinggi. Kenyataan itu turut menegaskan bahawa Pro Kebajikan tidak akan mengkhianati kepercayaan yang telah diberikan pengundi kepada mereka dan akan berusaha memastikan pembentukan kabinet mengikut kaedah yang betul dan diyakini seluruh masyarakat kampus seterusnya bersedia menabur bakti kepada mahasiswa seluruhnya. Dalam kenyataan itu juga, Pro Kebajikan merakamkan ucapan terima kasih dan setinggi-tinggi penghargaan atas segala sokongan dan kepercayaan daripada pengundi yang diberikan kepada mereka.
Ahli MPP Pro Kebajikan tidak mendapat sebarang kerusi MT MPP dalam pembentukan kabinet semalam meskipun mempunyai 3 calon yang menang kerusi umum dalam PRK tempoh hari.

20 comments:

Anonymous said...

kenapa mesti ada label PRO KUALITI ngan PRO KEBAJIKAN...? anda sepatutnya membersihkan pemikiran pembaca blog ini supaya jangan terlalu taksub dengan ideologi2 ini...

kesuma said...

Bengong...
boleh kasi tau tak....
ada tak mana2 organisasi berpaksikan 1 aliran jer???

UMNO pun tgh berpecah antara geng KJ & Mukriz..

Apa mau bising kat sini..

Jgnla jeles kalau Pro Kualiti xder blogger yg aktif mcm upsikini.

Anonymous said...

Bagus le kalo cam tu..jgn dikhianati kepercayaan yg diberikan olh pljr2upsi..x kira lh ap kerusi pun..exco ke MT ke...yg penting buat kerja..x guna kalo pegang jwtn tinggi2 tp keje hampeh... bukti kn anda pegang exco pun leh jd mpp yg bagus.. jawatan x penting..yang penting kebajikan kita termakbul

Anonymous said...

pro-KEBAJIKAN giler nak MT

andalusia said...

bukan masalah giler nak mt..tp nak pertahan hak yan sepatutnya dorg peroleh..kena paham..kualiti bermain politik kotor..takkan kebajikan nak diam tak bersuara..yang prokualiti tu lagi gle nak jadi mt xnampak..semua bolot padahal menang kerusi fakulti jah..

jojambul said...

wei anonymous yg bengong dan bongok...
spatutnya Pro-Aspirasi yg giler nk jawatan MT tu................ aku x suka r, ini mesti dh dirancangkan...
aku tuntut d akhirat kexadilan ini...

Anonymous said...

jgn la tmbh dosa lagi kwn2... jg tutur kata dan susila... jgn sesuka hati jer ckp orang bengong dan bongok... k... dah besar semua... pemilihan dah dibuat... ikut lah yang telah dirangcangkan... k... tu semua atas persetujuan semua mpp lain... wakil etnik pun ada... jgn timbulkan huru hara la... cikgu kena lebih byk bersabar... kalu mcm ni la cikgu2 mcm mana nk jadi pemimpin bila dtg kesekolah nnti... sabar... kuatkan iman... orang beriman tahu sabar... k... bukan ckp orang bongok sana sini... aku tk yakin korang ni semua kwn akmal... kalu kwn akmal, tk akan ckp mcm ni sbb akmal seorang penyabar dan kuat imannya... jadi jadi la seperti akmal dahulu.. k... ni khas utk sesiapa yang kata orang bongok dan bengong..

Anonymous said...

bagi yang nak tuntut kt akhirat tu.. ingt sikit... nnti orang yang mu kabo bengong dan bongok tu akan tuntut jugok di akhirat... hahahahahaha... apa la... tk elok betul perangai... klu berani jwp apa aku bgthu ni...

Anonymous said...

kezaliman ini harus dihentikan..jangan bersubahat dengan mereka yang berlaku zalim..menafikan hak mereka yang layak hanya sebab berlainan ideologi..

Anonymous said...

dan allah melarang kita memburukkan orang lain... allah tahu apa yang telah ditetapkan... ini ketentuan Nya... bukan nk bersubahat... tp nk perbetulkan keadaan... itu semer kuasa tuhan.. bila kita ckp mcm ni hanya akan menambahkan kemurkaan Allah s.w.t.. jadi2 la kwn2... itu ketetapan...

Anonymous said...

kami dari pro kebajikan berani kerana benar...takut kerana salah..
jadi bangkitlah kawan2 pro kebajikan ku menuntut hak2 anda..

Anonymous said...

bajet pro kualiti x giler nk MT!

Asrul aka YaGaMi LaiTo said...

assalamualaikum...
ermm...hangat topik yang dibincangkan..apa2 pon.. masing2 ada kekuatan dan kehebatan masing2..namun apa yang perlu diberi perhatian adalah nasib pelajar dan UPSI..

zafran said...

cukupler xpayahler bergaduh2 dalam blog ini...xder makna nya...ingat perjuangan kita sebenarnya di upsi ini adalah belajar...politik kampus ini sekadar sampingan...tapi kalau sampai boleh memudaratkan lebih baik blog ini ditutup...

Anonymous said...

betul... saya setuju kata2 zafran... baik sahajalah blog ini ditutup... supaya mengelakkan lebih ketidakpuashatian... saya merayu... tlg la... jgn kerana kita nnti.. wujud perpecahan... kita dah dalam satu keluarga... jgn keruhkan lagi keadaan... plz.... saya merayu sgt2... ikhlas dari naza... tlg la... tlg la... plz... saya merayu kepada sesiapa sesiapa yang bt blog ni... tlg la tutup... tk thn rasanya melihat perpecahan ini...

neopentene said...

Blog UPSI kini banyak membantu menyebarkan maklumat buat semua pelajar UPSI yang tak tahu tentang keadaan sebenar dalam UPSI. so, kenapa ia perlu ditutup? UPSI kini xde masalah, yang bermasalah adalah pembaca. Sila jaga kata-kata anda kerana kita adalah guru yang Unggul.

Anonymous said...

nak suh tutup supaya sume rahsia pro kualiti dapat ditutup?...
memang xde kualiti btol..

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

PRO KUALITI KE..PRO KEBAJIKAN KE...DUA2 X PROFESIONAL!

Anonymous said...

astaghfirullahalazim..
kenapa saudara berkata begitu kpd zafran?kalo mrh skali pn, jgn doakan perkara buruk ke atas org laen.kerana setiap doa itu sama ad baek atau buruk, akan diterima oleh org yg berdoa itu dulu.

kalo awk doakan zafran 'anak....bla2..' sy xkan sebut pkataan2 bdosa itu. ini bermakna awak telah mendoakan dri sendiri!!fikir2kanlah..