October 20, 2008

Tempoh berkempen tinggal kurang 6 jam

Tempoh berkempen bagi calon-calon yang layak bertanding selama 5 hari bermula 16 Oktober kini hanya tinaggal kurang 6 jam. Pada malam ini akan diadakan rapat umum yang bertempat di Kolej Harun Aminurrashid bagi calon-calon yang bertanding untuk kerusi Umum dan di Kolej Aminuddin Baki bagi calon yang bertanding untuk kerusi Fakulti. Dijangka suasana pada malam ini akan lebih hangat dengan pembentangan manifesto semua calon yang bertanding dan sorakan para penyokong calon masing-masing. Tinjauan mendapati kempen PRK kali ini agak luar biasa dari aspek ‘perang poster’ yang dapat dilihat di merata kawasan kampus dan kolej kediaman. Ini berikutan persiapan jentera calon masing-masing dalam memastikan calon mereka menang. Seorang wakil calon yang ditemui malam tadi mengatakan bahawa kelainan dari segi perang poster memang dirasai kerana ruang-ruang kosong yang menjadi tumpuan pelajar akan penuh dengan poster calon berbanding PRK yang lalu.
“Saya begitu merasai kelainannya kerana saya lihat ruang-ruang yang menjadi tumpuan pelajar akan dipenuhi poster dan di sesetengah kawasan, memang tidak ada ruang untuk menggantung poster jika lewat”,katanya.
Tempoh berkempen sebelum ini dilanjutkan daripada 2 hari kepada 5 hari selepas Naib Canselor mempertimbangkan menganjak hari pembuangan undi ke tarikh 21 Oktober 2008.

No comments: