October 23, 2008

Hairie atau Akmal

Dalam kemeriahan suasana PRK tempoh hari yang telah berakhir semalam dengan pengumuman keputusan rasmi daripada Sakretariat PRK, UPSI hari ini masih lagi menunggu-nunggu siapa calon yang akan diangkat untuk menyandang kerusi nombor satu Majlis Perwakilan Pelajar (MPP). Tinjauan Upsikini mendapati kedua-dua calon, Hairie dan Akmal bakal berentap bagi mengisi kerusi YDP MPP sebelum jawatan-jawatan lain diisi. Berdasarkan kepada undian secara online yang diwujudkan Upsikini, sehingga jam 2.30 petang, 23 Oktober, Akmal mendahului Hairie dengan peratus pengundian sebanyak 73% berbanding Hairie, 9%. Desas-desus mengatakan pemilihan bagi jawatan YDP akan dibuat secara undian semua ahli MPP yang menang tempoh hari. Beberapa sumber mengatakan pertandingan merebut jawatan YDP kali ini bukan hanya antara Hairie dan Akmal tetapi melibatkan 2 kumpulan yang diwar-warkan sebelum ini iaitu Pro Kualiti dan Pro Kebajikan. Pro Kualiti menguasai 13 kerusi iaitu 2 kerusi Umum dan 11 kerusi Fakulti manakala Pro Kebajikan menguasai 3 kerusi Umum dan 5 kerusi Fakulti. Hairie (Pro Kualiti) yang merupakan ahli MPP daripada kerusi Fakulti Bahasa perlu melalui jalan sukar untuk menyandang kerusi YDP kerana beliau memenangi kerusi tersebut tanpa bertanding dan beliau hanya bertanding untuk kerusi fakulti. Ura-ura mengatakan bahawa beliau berbuat demikian bagi memastikan beliau menang dalam PRK kali ini dan mengaharapkan kerusi Umum akan dikuasai oleh Pro Kualiti. Keadaan sebaliknya memperlihatkan rancangan tersebut digagalkan dengan kemaraan Akmal (Pro Kebajikan) yang meraih undi tertinggi dan diiringi dengan kemenangan 2 lagi calon Pro Kebajikan, Arif dan Nur Aqilah Hanis .
Menurut sumber yang mengirimkan e-mel kepada Upsikini malam tadi, kemungkinan besar undian untuk merebut kerusi tersebut akan melibatkan ahli MPP daripada kerusi etnik yang merupakan ahli yang dilantik oleh Naib Canselor. Sumber tersebut menegaskan wakil kerusi etnik sepatutnya tidak boleh terlibat dalam pengundian calon yang merebut kerusi YDP kerana wakil tersebut adalah lantikan Naib Canselor dan bukan mereka yang bertanding seperti calon-calon yang telah diumumkan menang semalam. Bagi pihak Pro Kualiti, mereka mengharapkan undian daripada wakil etnik begi mendapat undi majoriti untuk calon mereka. Namun, sekiranya wakil etnik tidak terlibat, calon mereka tidak akan mendapat undi majoriti kerana Pro Kebajikan telah menafikan penguasaan 2/3 Pro Kualiti apabila 8 calon mereka menang dalam PRK kali ini. Semua kerusi yang dipertandingkan adalah sebanyak 21 kerusi. Pro Kualiti dikatakan hanya memerlukan satu kerusi lagi untuk mendapat penguasaan 2/3.
Ihsan, mahasiswa yang mencetuskan pendapat mengatakan wujudnya Pro Kualiti dan Pro Kebajikan sebelum ini mengatakan, sekiranya semua ahli MPP yang dipilih telus dan jujur, mereka sepatutnya tidak ada masalah untuk mengangkat Akmal sebagai YDP. Ini berikutan mereka sudah menghadiri beberapa kursus sebelum ini dan telah bersama mengakui semuanya adalah sealiran. Jadi tidak timbul keraguan untuk memberi laluan kepada Akmal memegang jawatan YDP. Tidak perlu ada undian kerana rekod menunjukkan Akmal telah mendapat undian terbanyak iaitu 4124 undi dan ini bererti beliau telah diuji dan diterima majoriti mahasiswa berbanding Hairie yang menang tanpa bertanding malah hanya bertanding untuk kerusi fakulti. Dari segi pengalaman pula katanya, kelebihan berpihak kepada Akmal yang sudah lama bergelumang dengan dunia kepimpinan dan pernah menjawat jawatan tertinggi di kolej dan persatuan. Ini menunjukkan beliau sudah ada pengaruh yang cukup besar untuk menyandang kerusi tersebut.
Pembentukan kabinet MPP dikatakan akan bermula malam ini yang akan bersidang untuk kali kedua. Mereka diberi tempoh 14 hari untuk membentuk kabinet MPP sebelum diberi watikah perlantikan oleh Naib Canselor, Prof. Dato’ Dr. Aminah Ayob.

33 comments:

specky said...

Apehal la budak2 nie. Angkat Bakul sendiri la pulak.... X tau peraturan jangan dok sibuk ckp pasal peraturan... Tu la terlalu inginkan sangat jawatan. Nape bagi kerusi fre - free je pd dia org... Carilah calon masuk gelanggang bertanding! Kalau x tahu bertanyalah bro...ehhh ustaz...ana boleh tunjukkan jalannya. Bagilah hujah2 yang substantif skit...ni asyik secara literal aje... Dah menang xdak plak nak pertikaikan E-Voting ye....Mmg dasar HIPOKRIT!!!! G la bantah...G la buat Memorandum. G khabarkan pd seluruh dunia SPR UPSI x telus...Nampak sangat ada mentor dari luar.... Jaga - jaga ustaz.... orang memerhati... baru sy terperasan 1 benda....pengumuman keputusan hari dah masuk waktu Maghrib pun tp ada org dok sibuk ditemuramah wartawan sampai lupa solat... Takkan period jugak ustaz?

andalusia said...

saudara specky jangan tabur fitnah..kalu xtau tutop mulut anda..selepas dari pengumuman kemenangan..akhi akmal terus bergegas solat..selepas tangkap gambar beramai2 bersama nc..kemudian selepas solat baru dia kembali semula ke sitc rhen baru diinterview oleh wartawan..jangan fitnah orang..

Biospin said...

Wei specky..
Ko ni bacul ke pengecut hah?
Ingat dosa pahala sikit. Apahal yang ko duk dengki sangat dengan si Akmal ni? Busuk betul la hati ko ni.

Orang mcm ko ni kalu zaman Rasulullah dulu, dah lama kena bunuh.
Memecah belahkan ummat je.

Tau la ko tu failure. Takyah la duk berdendam sgt dgn si akmal tu. Takde gunanya. Semua org suka kat Akmal. Hidup Akmal..3X.

Anonymous said...

slm..specky...jagalah hati....jgn marah2 lg....sy yg berjaga kat sitc sebagai wakil calon sgt lh sakit hati dan nmpk ketidakadilannya..calon spt fikri, dll seolah2 meraih undi pengundi dgn memayungkan setiap pengundi yg sampai..baik pula hatinya..siap jemput lg..tp bila dh siap ngundi dibiarkn sj....sy ada ambil gmbr2 mrk ini.cuma xdisebarkn sj..raimi pun sama..kat library lg lh..siap calon lg raih undi..sgt kesian sy tgk..xperlu sy sebut namanya.nnti memalukan pula..mmg sedih sy tgk diri calon2 prokualiti ni.seolah2 mrk xbersalah tp seolah mereka dibeli..YA ALLAH bantulah mereka..sy sebak..sbb sy sygkn makhluk ALLAH..BERBUAT BAIKLAH KPD MAKHLUK ALLAH SEBAGAIMANA ALLAH BERBUAT BAIK KPD KAMU....sabarlh specky..jgn diikutkan nafsu..org yg berjuang utk ISLAM pasti MENANG..JIKA BKN DI DUNIA PASTI DI AKHIRAT..muhasabah diri kita, specky..final exam dh xlama.kalo hati kita tenang, insyaallah tenanglh..semuanya bermula dr hati..KAMI SAYANGKN ANDA SEMUA....

specky said...

Good Luck untuk yang nak xm...Sy x g xm..maklumlah org x bijak pandai...bkn budak sains (biologi)plak tu. Budak kemanusiaan aje. Baguslah kalo dah bersolat...Yang lain2 tu plak camne? Sy x kata Akmal. Awak tu yang Emosional Andalusia. ada makan 'percentage' kot. Lepas nie nak gelapkan duit berapa RM? Kalau dulu RM 36K (Entah betul ke x dakwaan) kali nie kasi 'up' la skit. Baru bleh cover modal yang dah kuar berkempen. Biospin nak bunuh aku bunuh la. Dunia dah berubah, Zaman dah maju..Wei updated la skit. Memancing undi diluar kawasan mengundi ape salahnye. lagipun yang memancing tue pun x menang. It's not a big deal. Masa PRU dulu lagi seronok tgk wakil calon Pro Kebajikan kibar bendera PAS di Slim River.... Okaylah toksah berebut...Nama korang pun kebajikan so amiklah kerusi Exco Kebajikan. Buktikan kemampuan korang. Yang lain amik Kebudayaan, jadi x perlulah ada lagi konsert DIGI ke, CELCOM ke, MAXIS ke. Kita buat program yang membentuk peribadi mukmin. Xpe saya tuntut janji saudara/i. Bila dah berada di atas kelak barulah tahu bagaimana rasanya jadi "YB". Yang dulunya saudara/i kutuk, keji, fitnah. Banyak liku2 menanti dihadapan. Teruskanlah beramal.

P/S : Saya sayang Nurul Munirah Md. Nordin...Kenapa x bertanding??? Saya yakin gerenti menang punya... Tenang dan ramah plak tue.

KhairyJamaluddin said...

aku rasa specky ni mesti si Raimi Rahim dan konco2nya.
Dahla raimi..ko tu bersekongkol dgn akhbar Parti Pembangkang..Ckp byk pulak..Lps tu, xnak kasi nampak sgt, ko tulis Dato'M jadi TNC pulak. Habis, En.Faizi jadi org suruhan Dato' M ker????
Raimi...Raimi..Masa Konvensyen MPP pun ckp merapu..Sudahlah..Wat malu jer Dalam Bicara Siswa..Itula, sibuk sgt nak jadi Pondan..
Duduk dgn geng2 pondan.Sekali dgn YDP KUO yg gila jawatan. Nak kata korang,pegi surau, haram la..
Itu nak gelar pemimpin yg ISLAM..
Cehh...Tuihhh....
Sudahlah raimi..Ko, dgn konco2 ko boleh berambus dari bilik MPP..Kalo boleh berambus terus..Jgn dtg bitarasiswa lg..Sbb korang dah lahirkan ramai bapok2 kat upsi ni. Jadilah laki sejati..
geli ai...gelimat pun ader..
gelimat...gelimat...gelimat..mat..mat..mat..mat....
Kasi murah kalkulator yehh encik taboo....ehhehehhe

Anonymous said...

x amik exam? en specky kena bar dr final ke? patutla, pointer x cukup, tu yg x brtanding.

zaman mmg berubah, tp hukum ALLAH tak pernah berubah en specky, nk updated kebendanya, lenla kalau ko pengikut kerajaan langit,x amik exam PI ke masa SPM dulu, klu amik pn, mesti fail ni,

so what dgn kibar bndera pas, demokrasi kn, mereka berhak nk sokong sape2 p, masa tu parlimen dh bubar, xde sape yg blh dilabel sbg kerajaan @ pembangkg, x blajar sejarah ke, x lulus jugk la ni,ish3!

mmgla budk bio pandai, sbb kami melihat keagungan imlu melalui ciptaan Ilahi, ko pernah dgr finger printing, tau x Rasulullah dh smpaikn imlu tu sejak 1400 yg lalu, Al-Quran menceritakanya...msti ko x tau, maklumla x pandai kn, len kali blajar betul2, mngabihkn beras je...

hello en specky, calon2 kebajikan tu bukan buat experiment mcm mana rsnya jd mpp, diorg dh prnah jd pemimpn, apa nk heran sgt bnding ng upsi yg kecik ni, akmal tu dh pernah jd MT JPP kat matrik dulu, ko tahu tak matrik tu ape, ko kn x pndai, mana dpt masuk matrik kn,

dhla en specky, ko x malu ke sme kt cni meluat kt ko, buat belacan pn blum tntu org selera nk mkn, p la smbung tadika balik, bljr doa2 seharian ke, putih la skit ht ko yg dh brjerawat + ketuat tu,k

c u soon if u're an alien who doesn't have ay kind of pride!

andalusia said...

ehh ana pulak dituduh makn percentage.hehe.nak ketawa lak..apela yang ana dapat..tampal poster pon ikhlas kerana ALLAH..xdela pula orang bagi duit kat ana..demi ALLAH xde..ana xemosional..nta yg emo lebih..xhabis2 nak menuduh yang bukan2..nta kata bukan tuduh akmal..tp setau ana akmal je yang diinterview wartawan..xtao la plak kalu rashid yg diinterview..hehe..specky ni mungkin menganggap orang lain seperti dia..bila dia amek mudah tentang solat dia pk orang lain pon sama macam dia..kalu kawan2 saya dari kebajikan malam tu saya yakin semua solat.ana pon solat dulu baru datang..kawan2 dari kualiti pun ana lihat mungkin pegi solat juga lepas tu..alhamdulillah la kibar bendera PAS bukan kibar bendera DAP ke ISRAEL KE..

specky said...

Alhamdulilah.....
Pandai sebut hukum Allah? Pandai jugak buat Fitnah yer? Ni kiranye nak bagi adil dan saksama la yew? Duniawi dan ukhrowi seimbang? Begitu? Kiranya kalau dah dapat pegang jawatan 'besar' tu kira hebat la? Duniawi semua tu... Matrik x sama dgn U cik abang wei. Saya sekolah kat pondok aje. Nak bertanding MPP bkn x lepas tp nak melepaskan jawatan supaya Saudara Akmal leh jd YDP MPP. Lepas ni kalo Akmal x dapat YDP nak bagi memorandum lagi ker? Atau nak sebar fitnah dalam HARAKAH "YDP MPP UPSI '08/09' DEDAH TAKTIK KOTOR PRK". Hentikanlah. Janganla dilibatkan orang2 orang tidak terlibat. sahsiah dan Rupa Diri baik, ramah dan mesra tapi dalam hati tue teramatlah busuk dan iri hati. Wallahualam

specky said...

Kita tunggu dan lihat senario semasa politik kampus kelak. Yang pastinya berjuanglah untuk menjadi cikgu...Bersainglah dengan IPG. Rezeki ada kat mana2 kan??? Semoga dilimpahi rezeki dari Allah SWT. Hidup Akmal! Hidup YDP MPP Baru! Takbir! Akmal jualah yang best... Orang lain x best

andalusia said...

eh cik specky ni..dia yg mulakan fitnah yg bukan2..kamu tu yang nyalakan api dulu..sudah2 lah cik specky..xpayah perrtikai mereka yang dah menang..mereka menang tentu disebabkan oleh mereka ada keterampilan sebagai pemimpin..jangan sikit pon ada rasa dengki dan iri hati..kite tunggu dan lihat saja sape yang jadi ydp..kalu hairie pon hairie la..kite terima...kalu akmal pon akmal la..kite terima juga kan..buat ape nak berterusan bermusuhan..kan kite sesama muslim juga..cukupla masa prk hari tu..sekarang masa untuk berkerja. jangan irihati tau cik specky..jangan fitnah2 orang..

khaleel said...

iyer...akmal jer yg bagus..
sbb kita kena pilih pemimpin yg bagus..bertaqwa..bkn beretorik mcm specky...
Hidup akmal.
Hidup akmal

Hidup akmal

oit specky, akmal ader penyokong la..ader fanatik.ader fan..korang tu, harap HEP jerla tolong..kami guna kekuatan sendiri...sbb tu mahsiswa sokong kami..
akmal the best...

specky said...

Ok.....Kita lihat sape yang kena. Belum bekerja dah tau bagus kan...Mmg bagusla... Hidup Aqilah! Woi khaleel, yang tu bukan penyokong tp fanatik and taksub! kita2 je yg sibuk berdebat di arena sini tp nath ye ntah idak si Akmal tu nak jadi YDP. Ntah2 terpaksa je sbb mentor yang suruh. Dalam meeting dgn TNC smlm katanye dia 'slow' je. Org lain yg beria-ia nakkan dia. UPSI x sama dgn Matrik. Tapi matrik sama dgn STPM. Aliran je berbeza. Matrik aliran sains STPM lebih kemanusiaan. Mujur aku nie dr STPM. Kalau Akmal jadi YDP jgn lupa tgk2kan budak2 Moral ye.

andalusia said...

cik specky..
ana lihat hairie tu lg slow..malah ada gaya2 lembut sikit..xpelah kalu bukan akmal yang jd ydp..alhamdulillah juga..ada la hikmahnye kat situ kan..kalu hairie yang lebih layak..dipersilakan..tp janganla sampai mengutuk akmal tak tentu pasal..nta xpenah masuk matrik, nta xtao bagaimana keadaannya..lgsg xsama dengan stpm..pelajar2 yang lebih pandai ni lagi banyak kerenahnye..24jam dalam kolej..bukan boleh balik rumah macam stpm..maksudnya 24 jam la kamu kena layan kerenah student2 matrik..lebih kurang mcam u juga..pemilihan pun berdasarkan pilihanraya..ada minggu kempen juga..sama la macam prk kita ni..

Pawang Gunung Tahan said...

Tidakkah anda semua sedar bahawa specky ni bkn seorg pelajar..??adakah dia ini dato M??cube lihat kembali post2 dia sebelum ni..sy jamin dia bkn seorg pelajar TETAPI mungkin seorg pegawai di sebuah jabatan di upsi ataupun seorg balaci dia yg baru sahaja bergradua?..dia adalah sekretariat PRK...cube lihat kembali post2 die...lihat kembali...

Anonymous said...

yup..aku rasa Dato'M la..
sbb bunyi slang dia tulis mcm org Perak..
Sudah la Dato' M..
Budak2 Dato'M dah kalah..
Hahhahahaa..
Dato' M anak jantan ker betina???

Anonymous said...

Dato' M dah kantoi....
Dato' M dah kantoi....
Dato' M dah kantoi....

aku baru teringat sbb dato M pernah buat posting kat UPSI PORTAL.pasal nampak pelajar bawak bendera Parti Politik masa PRU lepas.

kah..kah..kah..Dato'M, kalo nak menyamar pun jgn sampai kantoi.
Dato'M mmg specky pun.
Gelap jer orgnye.
Mentor calon2 "Kualiti".
PRK kali ni Dato' M buat2 mcm x sibuk. Tapi sibuk rupanya.

kalimullah said...

Sah..
Specky adalah EN.MUZAMMIL BIN MAHIL @ DATO' M

SEBAR2KAN....

andalusia said...

dato m ni sape?adik dato k ke?

zafran said...

salam kepada semua....

PRK dah tamat tetapi perbalahan masih wujud...Ingatlah tugas kita sebagai pelajar hanya satu- belajar dan memartabatkan nama universiti...Tidak ada gunanya mempertikaikan apa-apa..Semua yg menang itu adalah pilihan mahasiswa/wi upsi...Keputusan sudah muktamad jd tidak perlulah berbalah sesama sendiri...Berlainan haluan bukan halangan untuk kita bersatu...Sedarlah sebagai orang Islam kita perlu mempunyai sifat rendah diri dan memaafkan kesalahan orang lain...Jadilah pengalaman lepas itu sebagai pengajaran...bukan sebagai penyebab untuk kita terus berdendam...

"WAHAI JIWA-JIWA YANG TENANG JANGAN SEKALI-KALI KAMU MENCUBA JADI TUHAN DENGAN MENGADILI DAN MENGHAKIMI...BAHWASANYA KAMU MEMANG TAK PUNYA DAYA DAN UPAYA, SERTA KEKUATAN UNTUK MENENTUKAN KEBENARAN YANG SEJATI...BUKANKAH KITA MEMANG TERCIPTA LAKI-LAKI DAN WANITA, SERTA SUKU-SUKU DAN BANGSA-BANGSA YANG PASTI BERBEZA...BUKANKAH KITA MEMANG HARUS SALING MENGENAL DAN MENGHORMATI, BUKAN UNTUK SALING BERCERAI-BERAI DAN BERPERANG ANGKAT SENJATA..!"

andalusia said...

betol..saya setju dengan zafran..
tapi semua ni cik specky yg mulakan..letih dah nak menjawab segala fitnah dan tuduhan melulu dia tu..janganla terlalu mengutuk akmal kalaupun dirasakan akmal xlayak..jangan fitnah dia bukan2..xsolat la,songlap duit la..macam2..mcam hairie tu layak sgt...sape dia kalu nak dibandingkan dengan akmal..cik specky kata akmal slow..ana lihat hairie tu lg la slownye..ish3..ape2pun sahabat2 semua..kita terima je sape2 yang jadi ydp..insyaALLAH kita akan pastikan mereka bekerja untuk kita..tapi diharap moga yang terbaik jadi ydp kita..biarla ALLAH kurniakan kita pemimpin yang terbaik..ameen..

Nyah_Auuu said...

Saya rasa mat specky ni pondan la. Ayat mcm bapuk tua nak insaf. Mcm merajuk la. Penuh dgn emosi kebapukkan.

Jgn dilayan sgt bapuk tua ni. Makin dilayan makin emosi maklum la bapuk tua nak insaf. Hahahahaha...

Kalu ikut kata Dr.Mahani, Mesti masa dia kecik, mak dia tak bagi susu cukup kat dia. Dah besar mcm ni, mulut lancang. Hahahaha..
Jgn salahkan ibu mengandung, salahkan diri sendiri, bapuk tua nak insaf. Hahahha..

Amik ko bapuk... Aku pun pandai gak mulut leser.. hahahaha.

Tp ingat, kami tak berdiam diri kalau kau cuba buat fitnah dan menghina Akmal. Cukup la dalam blog kau, jgn kacau kami kat sini.

specky said...

Hahaha. Kantoi jgk la aku. Tahniah kerana bjaya mengantoikan aku. Tak sangka jgk aku bleh dapat gelaran Dato' M. Jd sebar-sebarkanlah ye.

Anonymous said...

specky ni memang saje je nak carik pasal..
xyah layan la orang mcam ni..
bukan bleh bwak berunding...
huhuhuhu...

Anonymous said...

udah ler wahai cik muzamil..
nak bertopeng plak..
Ape nak di bangga dpt Dato'M sbb jd pegawai x betamadun???
gelaran Dato'M nak perli en.muzamil sbb poyo dan bagus2 sgt..
Kah kah kah...
owhh..rupanya e.muzamil la yg tension sbb NC penuhi tuntutan mahsiswa utk PRK yg telus.
Knp? Nak main kotor lg mcm PRK tahun lps ker..

"ckp siang pandang2, ckp malam jeling2"

kahkahkahkah...

penawar hati said...

Kebenaran pasti akan muncul...walau lambat atau cepat, Allah itu tetap Maha Adil. Dan hidup ini penuh dugaan, hanya org2 yang sabar yg mampu menempuhnya...
Takbir! Allahuakbar!!!!!!!!!!!!!

Hidup Akmal!!!!!!!!!!

Anonymous said...

pastikan kemarahan kita kerana ALLAHSWT...jika dh th specky bersalah, cuba betulkan dia..sseperti wasiat imam HASSAN ALBANNA(mf kalo slh) PERBAIKI DIRI dan serulah org lain..jgn mengeluarkan kata yg mnyakiti hati..jgn mengeluarkan kata2 kesat..jaga akhlak kita...jaga maruah kita sbg mukmin...jaga akhlak kita...baru org tertarik dgn kita...jaga hubungan dgn ALLAHSWT..kalo dpt bimbing specky, cuba bimbing..kalo xdapat. kita doakan ....=)

puyok nasik said...

Salam...
Wah, memang dahsyat pergaduhan emosi dlm blog ni, mcm nak berperang je.. Allah lebih tahu akan diri,hamba2Nya. Keikhlasan mereka, kepimpinan mereka.. Allah yang akan tentukan sape YDP MPP UPSI yang akan memegang tampuk kepimpinan. Hasan Albanna pernah berwasiat bahawa jgn terlalu byk berdebat kerana ia menghapuskan kemesraan sesama Muslim.. Kadang2 manusia menganggap betul dengan setiap sangkaan mereka. Dikatakan saudara Akmal 'nampak' slow, tetapi kita x tahu disebalik ke'slow'an die, ade kepimpinan ibarat khulafa arrasyidin yang ada dlm dirinya. Dan dikatakan Hairie nampak mcm 'pondan', tp Allah Maha Berkuasa mungkin memberi hidayah kepadanya untuk menjadi yang lbh baik drpd diri kita yang asyk mengate die. @ dgn memasuki MPP yang lbh mantap dr yang lepas ni, dia akan sedar akan ketelusan kepimpinan pemimpin yang mengutamakan islam dlm setiap tindakan.. Nabi Muhammad x pernah ajar kita duk mengata x bertempat ni.. Sape yang ajar kita jd mcm ni wahai sahabat sekalian??? Semestinya, syaitan yang menggoda iman didalam dada.. Komenlah yang baik2, sebab bkn kita je yang bc blog ni, tp ramai lg student UPSI di luar sana yang msh tercari2 kebenaran & kesahihan sesuatu berita.. Tunjukkan akhlak yang baik.. Dan kepada En Specky, anda berkefahaman agama yang tinggi, cukup lengkap dengan kefahaman hukum hakam yang termaktub dlm agama Islam, tetapi jika anda faham ttg agama yang terukir dlm kad pengenalan anda ini, sudah tentu anda tidak menyiarkan isu2 yang akan mencetuskan perbalahan dlm blog ini.. Jgn jd seperti org nasrani @ yahudi, yang ambil sebahagian drpd apa yang diwahyukan oleh Allah, mereka meninggalkan suruhan Allah yang lain.. Jgn jd begitu wahai En Specky kerana anda boleh ditaklifkan sebagai bkn seorang muslim.. Bkn sy yang mengkategorikan anda sebegini, tetapi ajaran agama yang mengkategorikan anda.. Kita sudah tentu tidak mahu bala drpd Allah diturunkan kpd umat yang ingkar akan perintahNya kan?? jd, awasi lidah kalian semua drpd berdusta.. Wallahualam..

specky said...

Semoga saya mendapat petunjuk dan hidayah dariNYA. Begitu juga kalian - kalian yang sentiasa menyebarkan fitnah dan tohmahan yang tidak berasas. Bykkanlah berdoa semoga apa yang dihajati dipenuhi. Amin.

nur said...

ye dik...kak knl puyok nasik nie..t,kasih dik krn sudi juga melontarkan pandangan walau msh dlm semester 1....kami yg semester atas2 pun msh mncari2 kebenaran....bayangkan pula yg sudah meningkat dewasa, ....ISLAM dtg dgn asing dn akn kembali ASING...

andalusia said...

cik specky yang tebar fitnah merata2 dulu..saya hanya pertahankan akmal dari terus dihentam oleh specky yang merasakan hanya dirinya yang sempurna..
moga cik specky dan kita semua dikurniakn taufik dan hidayah oleh ALLAH..
maaf kalu ada terkasar bahasa..

Anonymous said...

HALO CIKGU2...KALAU SETAKAT BERTEKAK KAT SINI BAIK TAK PAYAH...JUMPA TERUS LAGI BAGUSLAH. BERSEMUKA, BERANI KE? DLM NI BERANILAH SBB TAK KENAL SAPA DGN SAPA. JOM JUMPA KAT LUAR, DISKAZ APA YG TAK PUAS HATI. PENGECUT BETUL. BERTEKAK PUN INGATKAN SELANG SATU NEGARA KE, SATU NEGERI KE,,NI SELANG KOLEJ JE. SATU USPI JE...JOM BUKA....AKU CABAR KORANG SEMUA YANG DUK BERTEKAK JE NI...

Anonymous said...

klo hairie n akmal buat debat, rasanya sapa menang???rasanya akmal kot...