October 16, 2008

Lebih 1000 hadir Program Bersama Kementerian Pelajaran Malaysia

Program bersama Kementerian Pelajaran Malaysia yang berlangsung petang tadi menyaksikan kehadiran mahasiswa UPSI seramai lebih 1000 orang memenuhi ruang Auditorium Utama. Program ini yang dijalankan bermula pada jam 3.00 petang menampilkan Timbalan Pengarah (Pengurusan Sekolah) Bahagian Pengurusan Sekolah Harian KPM, En Abdullah bin Mad Yunus sebagai penceramah.
Dalam majlis tersebut, beliau banyak memberikan input-input berkaitan penempatan dan prosesnya serta beberapa prosedur yang perlu dilalui oleh bakal guru. Beliau dalam ceramahnya menjelaskan bahawa pihak Kementerian akan sentiasa membuat tawaran penempatan kepada semua graduan yang mengambil jurusan pendidikan sekiranya terdapat kekosongan.
“Kami di pihak Kementerian akan memberi tawaran jawatan guru kepada semua graduan sekiranya kekosongan itu ada,”katanya.
Beliau juga mengingatkan kepada semua bakal guru UPSI agar “tidak memilih” sekiranya mendapat tawaran penempatan terutamanya kepada mereka yang ditawarkan ke Sabah dan Sarawak.
Ceramah yang berlangsung selama hampir 2 jam itu juga banyak menjelaskan tentang prosedur tawaran penempatan dan perkembangan semasa kekosongan jawatan guru mengikut negeri seluruh Malaysia.
Majlis ini turut dihadiri Pegawai Khas TNC HEP&A, Encik Ahmad Amri Zainal Adnan.

No comments: