October 25, 2008

[Eksklusif] Akmal diketepikan, hanya pegang Biro Latihan dan Pembangunan Sahsiah

Mesyuarat ahli MPP malam yang bersidang bagi menentukan kabinet MPP telah berakhir sebentar tadi dengan beberapa keputusan yang mengejutkan. Meskipun menang dengan undi terbesar dalam kerusi Umum, Akmal yang dijangka menyandang kerusi nombor satu MPP dilaporkan hanya memegang jawatan sebagai Exco Latihan dan Pembangunan Sahsiah. Berikut merupakan struktur organisasi kabinet yang diputuskan malam ini.

Yang DiPertua : Mohamad Hairie bin Abdullah (FB-menang tanpa bertanding)

Timbalan Yang DiPertua : Nor ‘Ain Bt. A. Razak (umum-4011 undi)

Naib Yang Dipertua : Syaiffuldin bin Mohamad (FPE-315 undi)

Setiausaha Agung : Mohd Razik bin Khalid (FTMK-164 undi)

Pen. Setiausaha Agung : Muzaitul Akmar bin Mohammad (FTMK-159 undi)

Bendahari : Muhammad Asree bin Abd Aziz (FSSK-1276 undi)

Pen. Bendahari : Muhamad Nazarul Hazwan Bin Abd Razak (umum-3729 undi)

Exco Ekonomi & Keusahawanan : Mohd Fitri bin Amil(FSKPM-544 undi), Nurul Illyana bt Mohamad((FPE-244 undi)

Exco Perhubungan Awam & Antarabangsa : Lee Sun ju(etnik cina-menang tanpa bertanding), Punethan(etnik india-menang tanpa bertanding)

Exco Sukan & Rekreasi : Mohd Nor Faiz bin Mat Ali(FSS-menang tanpa bertanding), Siti Nor Hazliza binti Rosli(FSS-menang tanpa bertanding)

Exco Penerbitan & Informasi : Mohd Firdaus bin Mohd Fauzi(FSM-menang tanpa bertanding), Siti Khairiah binti Jajuli (FB-menang tanpa bertanding)

Exco Perpaduan & Integrasi : Armadi bin Derus(etnik Sabah-103 undi), Bornifes(etnik Sarawak-49 undi)

Exco Kesenian & Kebudayaan : Norhisham bin Che Hamid (FSM-menang tanpa bertanding), Mohd Hanif Azwan Bin Ab Rahman(FST-1389 undi)

Exco Kebajikan & Kemasyarakatan : Mohd Zulhilmi Bin Mohd Noor(FSKPM-483 undi), Adriyani binti Yamin(FSSK- 906 undi)

Exco Akademik & Kerjaya : Arif bin Mohamad(umum-3757 undi), Nur Aqilah Hanis binti Mohd Yusof(umum-3532 undi)

Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah : Akmal bin Madzir(umum-4124 undi), Norhafizawati binti Mahmad Rozali(FST-1055 undi)

Upsikini dilaporkan keputusan untuk melengkapkan kabinet dihujani pelbagai hujah bagi mencari formula terbaik meletakkan calon dalam beberapa kerusi penting. Kaedah secara undian digunakan untuk beberapa kerusi Majlis Tertinggi iaitu Yang Dipertua, Timbalan Yang Dipertua dan Naib Yang Dipertua apabila terdapat pertandingan antara Pro Kualiti dan Pro Kebajikan. Akmal dikatakan menawarkan diri merebut ketiga-tiga jawatan tersebut namun tidak ada satu pun yang dimenanginya. Kaedah undian ini dibuat berdasarkan Perkara 52 (5) Akta Universiti dan Kolej Universiti yang menyatakan ‘keputusan-keputusan MPP hendaklah dibuat mengikut undi majoriti yang tidak kurang daripada dua per tiga daripada ahli-ahli yang hadir dan mengundi'. Bagi jawatan-jawatan lain, penetapan dibuat secara persetujuan sebulat suara. Kabinet yang dibentuk ini dijangka bakal menjadi perdebatan hangat seluruh masyarakat kampus. Walau bagaimanapun. kabinet yang dibentuk ini belum mendapat pengesahan rasmi daripada mana-mana pihak.
Mesyuarat kali ketiga yang bermula pada jam 10.00 malam tadi berakhir pada jam 1.47 pagi.

*( )-kerusi yang dimenangi dan jumlah undi yang diraih.

39 comments:

DNA said...

dah ku jangka....
hahahaa....
satu lagi LAWAk JENAKA mainan ASPIRASI...

kelakar said...

adoi yai...

buat pertama kali org yg x dpt undi pelajar dilantik jd YDP.huuhuhuhuhu.
Jadi YDP fakulti jerla.

En.Hairie, boleh kasi tau.Anda jadi YDP ni,ahli MPP ker yg undi atau pelajar yg undi????

x malu ker jadi YDP tapi bkn dpt undi/sokongan pelajar..ntah2 kalo ade org lwn kat FB, blum tentu lg En.Hairie menang tau...eee..geli i...lelaki lembut lagi jd YDP MPP..tapi kali ni lagi teruk..xder undi langsung dari pelajar..ok gak la RAIMY tu...kira ada "anu" gak la bertanding calon umum then jadi YDP...
Hairi ape ader???
Jadi anak jantan la...x malu ker kena kutuk nanti sbb bkn lawan dgn anak jantan..

pelik..lawak...heran...

Anonymous said...

Kira ok la tu dpt jwtn EXco.lps ni jgn buat konsert Digi lagi.
kehkehkehkehkeh..

Kalo dapat Biro tugas2 khas, padan muka dgn korang..

Skg bkn waktu nak berkelahi. Mulakan gerakerja utk memenuhi janji2 yg diucapkan.

Kepada Pro Kebajikan, cpt2 ler turun padang dgr masalah pelajar.

Kepada Pro Kualiti, kami tunggu janji anda nak meningkatkan kualiti Pelajar UPSi. Jgn nanti bertambah lelaki LEMBUT kat UPSI ni.

Mmg seronok duduk kerusi MT. Tapi lagi seronok bila isu pelajar timbul nanti. Konpem YDP dan MT nya akan jawab. xkan EXCO nak jwb.
Itulah betapa beratnya tanggungjwab YDP dan MT yg sgt2 diidamkan oleh ASPIRASI_KUALITI.

Kepada, akmal dan sahabat2 MPP yg seperjuangan dgnnya, jgn mengalah kerana tempoh masih panjang.Lakukan yg terbaik utk kebajikan mahasiswa. Biarlah urusan posting, kampus baru, kualiti pelajar dan sebagainya diuruskan oelh YDP yg baru. Harap anda kalian terus berama dgn sokongan yg kami berikan.

Moga ALLAH merahmati kita semua.

Anonymous said...

x adil...

Anonymous said...

woiii...
ape nie??
dh la xdapat sokongn majoriti pastu gila kuasa nk dop kerusi no satu plak..Xde rase malu ker???
pengecut, xsedar diri...

zafran said...

Salam

Jawatan atau kuasa bukanlah satu kegembiraan yang perlu diraikan. Sebaliknya ia adalah satu amanah dan cabaran yang perlu kita tempuhi didunia dan di hari yang akan datang. Tidak perlulah kita terlalu berbangga dengan apa yang kita ada.

Kekuasaan...Pangkat...Harta...dan segalanya...Kerana itu semua tidak bermakna jika kita tidak berlaku adil dan amanah terhadap terhadap semua jenis golongan manusia...Namun kita sebagai manusia selalu lupa...Sifat ini memang sukar dibuang didalam diri seseorang yang bergelar manusia...Tambahan lagi bilamana seseorang itu memperolehi sesuatu harta baru yang sungguh bernilai...Jawatan yang anda peroleh bukanlah harta rampasan perang, atau lubuk emas yang dirayakan. Ia adalah ujian dan amanah untuk melihat sejauh manakah anda mampu melaksanakannya. Pada hari kemudian terlalu beban dan berat tanggungannya...
Ingatlah baik-baik apa yang diucapkan oleh Rasulullah s.a.w.:

Kamu semua begitu bercita-cita terhadap jawatan kepimpinan, ianya akan menjadi penyesalan pada hari kiamat. Ianya sesuatu yang nikmat pada permulaannya tapi keburukan pada akhirnya (riwayat al-Bukhari).

Hanya mereka yang melaksanakan amanah ini dengan penuh tanggungjawab yang akan terlepas daripada penyesalan itu.

Jangan sesekali berlagak sombong dengan kejayaan. Sesungguhnya orang dibawah mu tidak mengharapkan kesombongan dan ketakburan. Mereka mengharapkan pembelaan dan sifat yang amanah dalam pengurusan dan kepimpinan.
Saudara, semoga kepimpinan kamu dirahmati serta diberikan bimbingan yang penuh adil dan saksama. Dahulu ada sarjana menyebut: Jika aku mempunyai hanya satu peluang doa yang makbul, nescaya aku doakan kepada pemimpin agar adil, kerana keadilan mereka kebaikan untuk semua. Akhirat nanti Allah akan bertanya kami mengenai anda semua. Seperti hari ini kami diberi peluang untuk mengundi anda, berilah juga kami peluang untuk menjawab yang terbaik mengenai anda pada hari kemudian kelak. Kami tidak ingin mendakwa anda di sana nanti, maka adillah kepada kami di dunia ini.

Ingatlah keadilan dan kebenaran perlu ditegakkan dan bukan disembunyikan untuk kepentingan diri sendiri. Amalan diskriminasi atau kronisme perlu dielakkan agar kita tidak dikutuk dan dihina di hari kelak...

zafran said...

Berlakulah Adil dalam setiap perkara...

Anonymous said...

huhuhu..
aku x redha ngan kabinet MPP kali nih...
penuh penipuan..
x brtnding pom ade hati nak duk kerusi YDP MPP...
Akmal lg lyak...
huhuhuhu...

Nurul Akma Bahari said...

100% x stuju!!

Anonymous said...

en KELAKAR SAID... bukan itu cara orang islam berkata2... jgn mengutuk orang tanpa usul periksa... jgn dikatakan orang lain begitu kerana fitrah manusia allah jadikan begitu... aku sakit hati dengan si kelakar said ini yang lantang mengutuk manusia terang2 terangan... kalu berani dedahkan identiti sebenar anda... dan bagitahu umum yang anda tidak berpuas hati... baru boleh tengok siapa yang keras siapa yang lembut... jumpe nc dan nyatakan bantahan anda.. jangan berani bersuara didalam blog ni jer dan senyap bila diluar... itulah yang sebenar2 nya pengecut dan tidak berani utk kehadapan.. aku rasa bila hairi sanggup menggalas tugas sebagai ydp aku rasa dia berani mempertaruhkan dirinya untuk universiti... bukan mcm ko yang tahu mengutuk dibelakang... kenapa... tak dpt masuk bertanding ker... atau kalah dah kerusi pilihanraya atau tk cukup pointer untuk masuk bertanding... jadi renung2 kan lah... jangan mengutuk orang lain dengan sesuka hati... amal maaruf nahi mungkar.. jangan sesekali berkata akmal itu disingkirkan... mungkin ini ketetapan allah s.w.t... exco pembangunan sahsiah dan kerohanian itu mencerminkan akmal sebagai seorang yang begitu kuat agamanya dan mampu mengendalikan perkara2 keagamaan dan kerohanian.. disamping membantu rakan2 yang lain... supaya tk wujud lagi insan yang kurang ajar yang menyatakan dengan lantang keburukan orang lain... insaf lah kelakar said....

Anonymous said...

salam...
terasa sedikit kecewa dgn apa yg berlaku...
mungkin ini kehendakNya...
sy doakan kesemua ahli MPP kali ini dapat memikul amanah yang dipertanggungjawabkan...

andalusia said...

ape bezanya bertanding kerusi umum dan fakulti jika kerusi majlis tertinggi diberi kepada calon fakulti dan mengenepikan 3 calon umum yang menang secara demokrasi..
kenapa ydp diberi kepada calon fakulti yang menang tanpa bertanding..musykil2..atas dasar ape ain diberi jawatan timb ydp?kerana mendapat undi kedua tertinggi?jadi mengapa dipinggirkan akmal yang mendapat undi tertinggi..mengapa, mengapa dan mengapa..ahhh..mengapa..sangat tidak adil..

Anonymous said...

nama dia bukan en kelakar said la..said tu maksudnya dia berkata ttg tu..bukannye nama dia en kelakar said..ralat paralaks gamaknye..

Anonymous said...

ini hanya satu permulaan...nk bentuk kabinet pun smpai 3 mlm meeting, ade yg ckp, smpai btekak antara MPP sndiri...masa nk pilih armadi jd wakil etnik pun sama, bgaduh...pasal isu sensitif plak tu...
haiii....
mcmana ni..apa yg akan blaku sterusnya...
UPSI...?xkan wait and just see je kot...?

kolom said...

kah..kah.kah..kah..kah..


En.Hairie x tau malu..

Yeker si Hairie nak galas tugas YDP???

Teman nak adakan debat antara dia dgn akmal.

Then kita boleh bezakan antara calon menang dpt undi dgn calon menang cara anak PONDAN???

Pelik2.ader gak org nak sokong En.HAirie.Teman mmg org ISLAM..Tp teman jadi mcm ni sbb MPP lps semuanya bg kenyataan kurang ajar..x mencerminkan ISLAM pun.
Jadi, jgn salahkan teman. Jika Kepimpinan bagus, lahirlah guru sahsiah yg bagus. INi tak, namanya ada exco pembangunan sahsiah, tapi kes budak "merendek", pakaian terdedah,x solat jumaat, kena tangkap khalwat x dihairankan langsung...

Walhal itulah tugas pemimpin yg akan disoal di pdg mashyar nanti..

MPP apa ni?????
Nak glamour atau nak tanggungjwb??
Nak membela pelajar atau nak dibela oleh HEP???

Sila la jwb??

Anonymous said...

akmal vs hairie...
no komen sbb aku x knal pun depa berdua ni..
sebab...?
diorg x kenaii aku..
haha

Anonymous said...

padan muka... agak2 klu akmal dapat YDP 2 die blh wat keja ka... silap2 masalah sendiri pun die xleh selesaikan... hahaha.... br jd presiden mahasiswa sains 2 bulan pun dh dapat sijil itu pun xwat ape2 pun lg, agak2 klu die dpt pegang YDP MPP nanti xwat keja pun dapat sijil... xckp 1 rim paper A4 sijil die... penat TNC nk sign, xpun pun suruh Anuar Ibrahim y tlg sign kan.... hu3...

Anonymous said...

geng2 kebajikan pom..
bangun la perjuangkan hak anda...
jngan biarkan diri ditindas dan ikut je keputusan geng penfitnah nih(kualiti)...
kalu ikut je maknanyer same je la ngan geng kualiti nih...ikut je telunjuk HEP...
tensen aku...

Anonymous said...

salam... sy xphm la korang ni... patutnya, org y ada pegangan agama y kuat ni takut nk memegang jawatan... sb amanah 2 berat... sy xpecaya klu en akmal ni dapat jd YDP MPP blh pegang amanah dengan 100%... sb 2 la kelemahan m'sia... so xkisah sapa y jd YDP MPP, y penting kita sama2 duk beringan antara satu sama lain... xkira la geng kualiti @ geng kebajikan... y penting kami pelajar-pelajar UPSI ni terbela... jgn kerana nk kan sgt jawatan lupa dgn amanah y direbut2kan 2... y kami tahu, kami dh pilih y tebaik u kami... so jalan'n tanggungjawap masing2, bukan duk bebalah pasal jawatan... setiap ketentuan 2 ada hikmahnya... jd terimalah dgn hati y terbuka... dan terima lah ketentuan-Nya... wasalam....

Anonymous said...

ha... kata geng kebajikan, so ok la 2 dapat jd Exco latihan & pembangunan sahsiah, Akedemik & kebudayaan... so blh la kita tgk program2 sem dpn mcm mana & kebajikan pelajar2 ni terbela @ x... lg 1, bg la depa tau cam na duk jd MPP ni senang @ x... klu jd MT MPP nanti die org xtau betapa susah'e jd MPP ni... sb nanti klu die org jd MT MPP duk arah org bawah ja... nanti bkn lg geng kebajikan, nanti tukar jd geng MPP goyang kaki... hu3

Anonymous said...

akmal diketepikan... elok sgt la 2... klu stakat br jd presiden mahasiswa sains 2bln ja... xckp nk jd YDP...

Anonymous said...

sedih'e akmal kalah... sbb xda la MPP kebajikan nanti... tp xpe, die pegang Exco kebajikan so kita tgk la blh jaga kebajikan pelajar @ x...

klebang said...

komen anonymous yg bermula dari
October 25, 2008 12:41 PM sehingga
October 25, 2008 1:20 PM adalah org yg sama..
xpayah berlakon..
pengecut punyer anonymous.
Kpd moderator blog upsikini, setkan hanya ada nama sahaja boleh publish..kalo xder...delete jer..

sekadar pandangan utk elakkan org2 pengecut dari kualiti komen yg mengampu.

Anonymous said...

aik.... aku orang lain... aku setuju dgn kta dia... hahahahha... ok la tu... moga2 team kebajikan dapat melaksanakan tugas yang diamanahkan... mungkin MPP nk bg diorang plk rasa program kebudayaan yang tk ada unsur sosial... tk ada artis2 dah... ahli nasyid jer la plk... baru tk ada rungutan ttg kebudayaan... kebajikan plk bg la kt orang kebajikan jugak... kan nk jaga kebajikan orang bawahan... jaga la... yang nk pi letak jawatan sbb tk dpn kerusi mt tu bt pa... tk berani tanggung tugas tu... kalu yang exco bawah pun dah tk berani nk galas mcm mana nk jadi mt... hah... dah nk letak jawatan ya... letak la.... aku cbr letak jawatan... atau juz provokasi jer... klu tk puas hati diorg smlm dah suarakan... tp bila jawatan tu semer dah ditetapkan dan diorang tk menyatakan apa2... apsal korang plk nk sibuk... klu diorg tk puas hati diorang blh ckp sendiri la... apsal plk korang nk jadi wakil diorg... saudara dan saudari kebajikan... bendung la kawan anda ini... tu tugas pertama korang... klu ada blog ni mmg akan buat dosa jer...

Anonymous said...

KEPADA HAIRIE YG INGIN SANGAT JD MPP KRN MAHU MENGIKUT JEJAK LANGKAH CIK PONDAN. KNP KO NAK SANGAT JWTN MT TU? KO " TAK PERNAH DIUNDI OLEH WARGA UPSI". DIULANGI...KO TIDAK DIPILIH OLEH WARGA UPSI!!KO MENANG TANPA BERTANDING. KO KERUSI FAKULTI. SEPATUTNYA KERUSI YDP JATUH KE TANGAN ORANG YANG LEBIH LAYAK, YANG "BERANI BERTANDING DI KERUSI UMUM" MACAM AKMAL, ARIF N CALON UMUM YANG LAIN. AKU NAK TANYA..TAK PERNAH KE KO FIKIR PASAL BENDA NI???? JANGAN-JANGAN KO DAH ADE PLAN SEBELUM NI, JADI KO TAK NAK BERTANDING KAT KERUSI UMUM, SEBAB KALU KO BERTANDING KAT KERUSI UMUM MESTI KO KALAH N TAK DAPAT JADI MPP.YA ALLAH YA TUHANKU, KAU LINDUNGILAH PEMIMPIN-PEMIMPIN YANG TERANIAYA DI SEKITAR KAMI...

waitNsee said...

selama ni jadik pemerhati je...hari ni br nak luahkan. AKMAL vs HAIRI...yang ni nak akmal, yang tu cakap hairi x layak..haii..macam2 hal.
KEPADA PENYOKONG AKMAL...
kalau korang rasa akmal boleh buat kerja, letak je dia kat posisi mana pun, dia mesti boleh buat punya...kenapa nak persoalkan sangat jawatan YDPMPP tu?kalaupun akmal layak, tapi dah tertulis di luh mahfuz yang dia x dapat jawatan tu..nak buat macamana kan...?

HEHE...

Anonymous said...

DH2 LA TU. KPD SIAP Y BUAT BLOG NI TLG LA HENTIKAN. BKN APA, KAN LG BAIK KLU KITA MENGELAKKAN DARIPADA BERLAKUNYA FITNAH. KADANG2 BENDA Y XBTL PUN DIE KATA BTL. HA KAN DAH DAPAT 1 DOSA. U ORG Y AMBIL PELUANG DAN U ORG Y MEMBERI PELUANG SAMA2 DPT DOSA. JD PIKIR2KAN LA YE. KATA GENG KEBAJIKAN, SO MESTI LA LEBIH TAHU BENDA2 NI KAN. SO XPERLU LA DI AJAR LG. SY CUMA INGAT MENGINGAT SESAMA MANUSIA. TPLNG U TERIMA @ TIDAK. WASALAM.

Anonymous said...

sy rasa...x perlulh mpp berbalah sesama sendiri..kt kena percaya rukun iman ke 6(percaya kepada qada n qada) n ap yg berlaku telah pun tertulis di luh mahfuz lg.. jgn le hy kerna jwtn..anda berpecah...ingat anda naik sbgi mpp adalh melalui undian kami..kerana kepercayaan kami anda dipilih utk jd mpp..

tunjukkn keikhlasan anda untuk menjaga kebajikan kami semua..jangan jdkn kerusi mt sbg alasan utk anda meletakkan jwtn..jgn kalah seblum berjuang..buktikan keikhlsan anda kepda kami...

kami percaya...jika anda ikhlas,tdk kira ap jwtn yng anda pegang pasti anda akan berjaya melaksanakannya..

ingat ALLAH SENTIASA BERSAMA DENGAN KITA..TUNAIKANLAH KEWAJIBAN ANDA SEBAIK-BAIKNYA.

pekida said...

sedih aku melihat org mcm hairi & konco2nya.. muka x tau malu.jadi org suruhan Dato'M.

jojambul said...

aku pun rasa malu coz dah 2 thn berturut2 YDP kepimpinan UPSI adalah PONDAN... dah r YDP nya pondan NYDP nya pun PONDAN.... huhuhuhuhuhhu
sedih UPSI byk pljr pondan....

andalusia said...

takkan bila jadi orang kuat beragama ni perlu takut sampai nak mati apabila nak jadi pemimpin..dan biarkan kepimpinan tu ditangan mereka yang kurang layak(bukan mengatakan hairie xlayak tao)..kalu camtu habisla umat islam sebab ulamak2 dan ustaz2 dia takut nak jadi pemimpin..huhu..amanah yang berat tu selayaknya dipikul oleh orang yang kuat beragama agar amanah tu tak dikhianati..

p/s: sekadar menyanggah komen seorang anonymous diatas..kerana beliau terlampau yakin akmal tidak mampu pegang amanah kerana akmal seorg yang beragama..dan nampaknya semacam dia lebih mempercayai amanah yang berat tu hanya mampu dipikul oleh orang yang kurang beragama..subhanallah!!!

Anonymous said...

assalamualaikum...cadangan agi pihak mahasiswa.i upsi..ini atas beberapa tinjauan pendapat:

YPD-AKMAL
TYDP-AQILAH
NYDP-HAIRIE
S/U AGUNG-AIN RAZAK
PEN.S/U-ILYANA
BENDAHARI-ADRIYANI
PEN.BENDAHARI-ARIF

Exco Ekonomi & Keusahawanan : Mohd Fitri bin Amil


Exco Perhubungan Awam & Antarabangsa : Lee Sun ju(etnik cina-menang tanpa bertanding), Punethan(etnik india-menang tanpa bertanding)

Exco Sukan & Rekreasi : Mohd Nor Faiz bin Mat Ali(FSS-menang tanpa bertanding), Siti Nor Hazliza binti Rosli(FSS-menang tanpa bertanding)

Exco Penerbitan & Informasi : Mohd Firdaus bin Mohd Fauzi(FSM-menang tanpa bertanding), Siti Khairiah binti Jajuli (FB-menang tanpa bertanding)

Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah : Akmal bin Madzir(umum-4124 undi), Norhafizawati binti Mahmad Rozali(FST-1055 undi)

DAN YANG LAIN2...IKUTLAH KESESUAIAN..TAPI YANG MAJLIS TERTINGGI..INILAH YANG KAMI SUARAKAN...SEBAGAI PENGUNDI-PENGUNDI MAHASISWA/I UPSI...SEMOGA SUARA KAMI INI DAPAT DIDENGAR OLEH PIHAK ATASAN DAN JUGA KABINET MPP...JANGAN PK NAK CARI KELEMAHAN WALAU DALAM 1 ORGANISASI..TAPI SEKARANG INI,.ANDA PERLU FIKIR UNTUK BEKERJASAMA DALAM ORGANISASI...DEMI ORANG2 DAN MHHSSWA/I DI BAWAH ANDA INI...CARI TITIK PERSAMAAN..JANGAN CARI PECAH BELAH 2 PIHAK...XSILAP HARI BULAN KAMI BLH BUAT MOGOK NNTI...ALANG2 NK BKUALITI..DAN BERKEBAJIKAN..TERUSKANLAH...BUKANNYA..KBAJIKAN..
KEBAJIKAN..KUALITI..KUALITI..CUBA PK RASIONAL DAN MATANG SIKIT...BERGABUNG AJER..KEBAJIKAN DAN KUALTII...INSYAALLAH..HASIL YANG BAIK KELAK...

SAYA MENDOAKAN KALIAN YANG TERBAIK...DAN NK BUAT TEGURAN..JGN MUDAH MELATAH SEPERTI MPP LEPAS YANG KALAU PLJAR2..BG RESPOND SIKIT..NK MELATAH...SUARA MHHSSWA/I TAK DIDGR LANGSUNG...NAK MENANG JER..MNTANG2..DORANG MPP...KONON NYA..TU YANG DULU..DAN SY RASA..PERUBAHAN JUGA..MPP MUSLIMAH KALI INI...TELAH MEREVOLUSIKAN...SBB MPP MUSLIMAH..BERPAKAIAN LEBIH BAIK DR SEGI TUDUNGNYA..TGOK...MN MPP UNVCT LAIN CMNI..TAHNIAH..KPD BARISAN MUSLIMAH..

Anonymous said...

salam....
Kepada sume yg ade mengeluarkan komen, mengucap la...
Kenapa kerana hal ini, abis bahasa kita, iman kita...
ayat2 yg dikeluarkan tidak menggambarkan diri anda sebagai seorang mahasiswa, seorang ISLAM..
ingat, kalau kite x puas hati, terus utarakan pada pihak yang sepatutnya..
jangan cakap kat sini je...mmg xde keberanian langsung...
itulah pelajar UPSI yang rata-rata selalu cakap belakang...
dan jangan la sebarkan cerita-cerita karut..fitnah orang macam..
orang tu xpondan, kite kate pondan..
xke fitnah namenye tu..kalau kite betul2 mengamalkan ajaran AL-QURAN, sunnah RASULULLAH s.a.w dan akur dengan ALLAH s.w.t, kite xkan cakap mende2 cm2...fikir2kanlah...
n kpd yg sering mengatakan MPP ni akan menggalas tugas yg berat, amanah ALLAH, mmg...sy akui...tp knp xnk ckp pd sume calon..knp tumpukan pada sesetengah calon sahaja?wallahualam...mungkin masing2 ade agenda tersendiri...sekian...

cikgu_eya said...

Bismillah...

Terlalu banyak kekecewaan yang berlaku. Nak ulas kat sini? Mintak maap... Tak sanggup. Ana akan ulas di blog ana sendiri sbb panjang sgt nak ulasss....

Anonymous said...

adoiiii, tolong la....
xmalu ke menang tanpa bertanding pn ble duk YDP...tengo dari personaliti dan penglibatan terkebelakang dari AKMAL..tapi napa ble jd YDP aee, huhuhu...tentulah ada campurtangan kan...hairie2???

Anonymous said...

siapa setuju adakan debat "politik Kampus" antara Hairie VS akmal...nak tengo siapa lebih layak antara YDP menang tanpa bertanding tu dengan akmal...

Anonymous said...

Pelik2...

Y now baru nk terpike pasal AUKU???

before dis, punye la ramai yang nk mansuhkan AUKU...

entahlah..cakap x serupe bikin!!!!

Anonymous said...

Klau undian sape YDP di buat dalam blog PRO KEBAJIKAN, tentulah calon PRO KEBAJIKAN yang dapat undi tertinggi...begitu juga sebaliknya...betul x?????

Anonymous said...

betul!!!!!!!!!!!!!!