October 15, 2008

Identiti 2 calon langgar peraturan PRK lepas didedah




Upsikini menerima e-mel daripada seorang mahasiswa UPSI yang mahu mendedahkan identiti 2 calon yang melanggar peraturan PRK lepas dengan menyebarkan flyers yang tercatat nama-nama calon Aspirasi pada hari pengundian. Dalam e-mel tersebut beliau mengatakan 2 orang calon tersebut sebagai bernama Abdul Rashid bin Husain (gambar atas) dan Syaiffuldin bin Mohamad. Beliau mendakwa bahawa Abdul Rasyid bin Husain akan bertanding untuk kerusi Umum dan Syaiffuldin bin Mohamad pula akan merebut kerusi Fakulti Perniagaan & Ekonomi. Kedua-kedua calon tersebut dikatakan pengikut paling setia MPP lepas dan kedua-duanya merupakan anak buah kesayangan YDP MPP lepas. Pendedahan ini dibuat setelah beliau mendapati kedua-dua calon tersebut benar-benar menawarkan diri bertanding pada PRK kali ini pada hari penamaan calon semalam. Abdul Rashid dan Syaiffuldin sememangnya terkenal dengan sikapnya yang akan sentiasa membela kepimpinan MPP lepas dalam apa juga isu dibangkitkan mahasiswa menurut kenyataan tersebut. Beliau juga menasihatkan kepada semua mahasiswa UPSI yang akan mengundi 21 Oktober ini agar menilai kedua-dua calon ini sebaik-baiknya sebelum memberikan undi kepada mereka.
Berkempen selepas tamat waktu kempen merupakan kesalahan yang jelas digariskan dalam peraturan am berkempen.

8 comments:

Anonymous said...

Kita jangan pangkah kedua-dua calon nih. Sokong calon proMahasiswa

Anonymous said...

yahh....aku setuju...rashid ni semua owg kenal dgn gila jwtn...gila glamour ler lu rashid...poyoo...

from: angkatan pelajar sedar...apels

Anonymous said...

jgn undi depa! pilih org len la.. xlayak jadi MPP...

KhairyJamaluddin said...

oit....Ra-SHIT...nama ko macam pengerusi SPR..semua org benci dia...dan ko pun student benci dan tak suka dgn ko...mmg malang nama Ra-SHIT ni...nama dan perngai sama jer...sebijik mcm Pengerusi SPR..rakyat benci...jgn poyo sgt..kalo ko menang pun..sbb e-voting jerla...hahahhaha....jgn keret ehh...nanti tak samapi kajang ko nanti..takut samapai penjara kajang jer...kuikuikui...Ra-shit..ra-shit...mmg...ra-Taik...

khalifah said...

fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh....fikir2kan...aku xmenyokong mana2 pihak

Anonymous said...

undi biarlah rahsia..undi mesti ikhlas..duk mengutuk orang ape hel nya...hem..

inilah sikap manusia, yang memburukkan orang lain..tak baik tau..

~~n~~ said...

manusia dibekalkan dengan akal fikiran. ini yg membezakan manusia n haiwan. gunakan kurniaan ilahi ini sebaiknya. lihat n nilai dgn sewajarnya. jgn terima/tolak ckp org bulat. think by your own.or juz smile n wave..d",b

__i_i__ said...

sori 2 say, pihak yg diwakili calon2 ini sgt kerugian 2 calon. rugi2...kasihan depa..