October 21, 2008

”Jangan cuba mengedar flyers haram” – Sakretariat

Sakretariat PRK memberi amaran kepada semua yang hadir dalam rapat umum malam tadi agar tidak sekali-kali mengedar flyers selepas tamat waktu berkempen lebih-lebih lagi flyers haram yang menyetakan beberapa nama calon. Dalam pertemuan bersama Upsikini malam tadi, sakretariat tersebut disebut sebagai berkata mana-mana pelajar yang ditangkap mengedar flyers haram akan dibawa ke pihak tatatertib dan sekiranya yang melakukannya adalah calon atau wakil calon kemungkinan kelayakannya bertanding akan dibatalkan.
”Saya ingatkan kepada semua agar jangan mengedar flyers sama ada yang disahkan atau tidak selepas waktu tamat berkempen kerana tindakan itu jelas melanggar peraturan PRK”,katanya. Tambahnya lagi,”kita tidak mahu perkara ini berlaku kerana kita komited untuk memastikan PRK kali ini benar-benar bersih dan telus”.
Upsikini sebelum ini melaporkan pendedahan yang dibuat oleh seorang pengirim e-mel yang menamakan Abdul Rasyid bin Husain yang bertanding kerusi Umum dan Syaiffuldin bin Mohamad yang bertanding kerusi Fakulti Ekonomi dan Perniagaan sebagai individu yang pernah terbabit dalam mengedar flyers haram semasa hari pengundian.
Hari pengundian yang bermula 8.30 pagi hingga 6.00 petang bakal menyaksikan perebutan kerusi yang sengit antara calon yang bertanding.

No comments: