October 17, 2008

"Saya cabar mereke nafi"

Pengirim e-mel yang mendedahkan 2 identiti calon yang terlibat dengan kesalahan mengedar flyers berbentuk kempen selepas tamat waktu kempen pada PRK yang lalu, mnegirimkan e-mel kepada upsikini mencabar calon tersebut menafikannya ketika berkempen. Berita yang dilaporkan upsikini 15 Oktober lalu mendapat perhatian mahasiswa di sini. Dalam e-mel tersebut beliau menyatakan bahawa beliau bersedia mendedahkan bukti tersebut kepada umum dan menunggu masa yang sesuai. Beliau menegaskan bahawa beliau mempunyai bukti dan saksi yang cukup atas dakwaan ini. Sehubungan dengan itu, beliau mencabar kedua-dua calon ini menafikannya dalam siri kempen mereka dan saya akan tampil mendedahkan bukti yang saya simpan hampir setahun. Sementara itu beliau mengingatkan agar mahasiswa di sini agar sentiasa berhati-hati dengan taktik kotor pihak-pihak tertentu dalam PRK kali ini dan segera melaporkannya sekiranya ada tindakan yang melanggar peraturan PRK. Dalam perenggan terakhir e-mel tersebut, beliau dipetik sebagai berkata, kita tidak mahu pemimpin mahasiswa yang menipu mahasiswa dan kita mahukan perubahan dalam PRK kali ini.
PRK kali ini menampilkan 11 calon yang akan bertanding dalam kerusi Umum dan 27 calon yang akan merebut 16 kerusi fakulti. Kelmarin, 3 fakulti sudah diisytihar menang tanpa bertanding.

2 comments:

Anonymous said...

korang bantu aku lawan dengan blogger blogger UMNO yang fitnah kita ni. salah satunya ialah di sini. korang pun kena hentam.

http://anginperubahan.blogspot.com

Anonymous said...

lawan jangan tak lawan