August 28, 2009

Empat pelajar antarabangsa China berhenti pengajian di UPSI

Tanjong Malim, 28 Ogos – Tidak sampai satu semester belajar di UPSI, empat pelajar antarabangsa daripada China yang melanjutkan pelajaran mereka ke UPSI bermula awal Julai lalu dilaporkan telah berhenti daripada meneruskan pengajian di sini.

Mereka yang membuat keputusan tersebut dikatakan berhenti kerana tidak dapat menyesuaikan diri dengan keadaan sekitar dan kesesuaian program yang diambil di sini.

Sumber yang menyampaikan maklumat tersebut kepada UPSIkini walau bagaimanapun tidak menyatakan bila mereka mula berhenti.

Antara faktor lain, kata sumber, semua mereka yang berhenti tidak mendapat maklumat yang terperinci mengenai kursus yang ditawarkan di sini dan mula merasa tidak sesuai dengan kursus yang diambil lalu membuat keputusan berhenti daripada meneruskan pengajian.

Sebelum ini, UPSIkini ada melaporkan bahawa sebahagian besar pelajar antarabangsa yang datang dari negara China itu berasa menyesal dan meluahkannya kepada beberapa pengusaha kedai berhampiran tempat tinggal mereka di Kolej Harun Aminurrashid, Taman Bahtera.

Namun mereka dikatakan tetap meneruskan pengajian kerana merasakan masih terlalu awal untuk membuat keputusan berhenti daripada pengajian.

Untuk rekod, UPSI menerima seramai 30 pelajar antarabangsa awal Julai lalu dari negara China yang kesemuanya mengambil program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan Muzik di bawah Fakulti Seni dan Muzik.

1 comment:

Anonymous said...

mana ler ko dapat maklumat palsu nie........????
smua data tak betul langsung.
lain kali kalau tak tahu apa-apa jangan mengeluarkan kenyataan.