August 11, 2009

Pro Kebajikan : Tugas kita selesai

Tanjong Malim, 11 Ogos – Pro Kebajikan hari ini menegaskan tindakan membantah penganjuran konsert semalam adalah tuntutan yang menjadi tanggungjawab setiap muslim.

Wakil Pro Kebajikan yang bercakap tentang perkara tersebut mengatakan, bantahan yang dibuat bukan kerana mereka adalah kumpulan Pro kebajikan tetapi atas amanah sebagai muslim yang bertanggungjawab dalam mencegah kemungkaran.

“Apapun tugas kami sudah selesai dan kami telah laksanakan tanggungjawab kami”jelasnya ringkas.

Ketika ditanya adakah tindakan yang sama akan diambil dalam menyatakan bantahan terhadap perkara-perakra seumpamanya, beliau berkata, bergantung kepada keadaan tetapi bantahan terhadap penganjuran program yang bertentangan dengan syariat adalah prinsip asas yang dipegang Pro Kebajikan.

“Kita akan melihat bagaimana keadaan dan kondisi dalam setiap masalah namun tindakan membantah setiap penganjuran program dan perkara-perkara yang bertentangan dengan syariat sudah menjadi prinsip asas kami”,ulasnya lagi.

Pro Kebajikan dijangka akan mengadakan mesyuarat khas malam ini bagi membincangkan beberapa perkara berbangkit berkenaan Pesta Konvo.

16 comments:

Anonymous said...

bnyk la korg punya tugas dah selesai.xkn ngan tindakan semalam dah cukup untuk mengubah keadaan?agak2 konvo sem depan benda ni berlaku lg x?korg dah fkr ke apa lgkah jgka ms panjang untuk pastikan benda ni drpd x jd lg?tgk contoh demo PPSMI,kan nmpak kejayaan apbl kerajaan dah mansuhkan PPSMI.yg konsert konvo ni ape cite?korg dpt pastikan x benda ni xkn jd lg sem dpn?dah ada blueprint lgkah mengatasi n penambahbaikan?so ms yg ada ni,geng Kebajikan n semua student UPSI mst la fkrkan lgkah yg terbaik utk menyelesaikan mslh ni.jgn cakap..cakap..cakap..cakap..n terus bercakap.sebelum geng2 MPP kebajikan menamatkan tempoh perkhidmatan,tolong la fikir langkah2 tersebut.tgggjwb tu terletak pd bahu korg skrg ni.jgn biarkan perkara ni berlaku lg.kami pengundi-pengundi MPP kebajikan amat mengharapkan tindakan darpada anda semua..jgn biarka harapan kami hanya tinggal harapan..

Cikgu Sains UPSI said...

"Tugas kita dah selesai".

Konsert dgn persembahan selingan pun x reti nak beza.Persembahan semalam x menbawa sebarang impak buruk pn.Tapi disebabkan oleh beberapa individu yang menjadikan benda ni seolah2 besar yang menjadi masalahnya.

Cikgu Sains UPSI said...

"Tugas kita dah selesai".

Konsert dgn persembahan selingan pun x reti nak beza.Persembahan semalam x menbawa sebarang impak buruk pn.Tapi disebabkan oleh beberapa individu yang menjadikan benda ni seolah2 besar yang menjadi masalahnya.

Anonymous said...

kita sebagai mahasiswa di upsi tidak sepatut nya hanya mengharapkan mpp sahaja.kita hendaklah sama-sama dalam menegakkan yg hak dan meruntuhkan yg batil.walau apa pun terima kasih pro kebajikan yg selama ini berusaha dgn bersunguh2 dgn mnjalankan tugas.semoga apa usaha yg kecil ini mendapat redha dan rahmat dr ALLAH. INSYAALLAH.

yus said...

weh.. mana selesai lagi.. esok malam ada lagi.. takkan dah takut kot? buat lagi.. buat apa nak takut.. letak aku kat depan tak pe..

kita berada dalam landasan,, buat apa nak takut weh

teruskan lah.. jangan berjuang sekerat jalan...

jangan jadi pengecut..

Anonymous said...

kita bergerak kerana ALLAH ....
anda tak rasa ke diri anda dah jauh dari rahmat ALLAH. Kerana orang yang di beri rahmat ALLAH sentiasa takut dengan kemurkaan ALLAH.... kalau anda mengenak ISLAM, anda tak akan mengutuk perbuatan itu kerana perbuatan itu benar2 telah melanggar syariat ISLAM..... orang yang banyak memepersoalkan perjuangan ISLAM adalah orang0orang yahudi.... anda ni umat ISLAM atau tak??????

Anonymous said...

Herm...dah selesai ea..Tahniah klu benda dah selesai. Sebagai teguran dan nasihat yang membina ingin saya lontarkan. klu dah betul perkara sebegini tak nak terjadi lagi pada masa akan datang pro kebajikan tak usah r menghentam, memboikot atau membuat tunjuk perasaan. sebagai contoh pada konsert tersebut, Saya ingin bertanya kenapa tidak disuarakan bantahan penganjuran konsert ini dalam mesyuarat atau berbincang terlebih dahulu sebelum hari kejadian? Bukankah tindakan ini memalukan.. Fikir-fikirkanlah.... seandainya anda pro kebajikan yang berada dalam MPP kenapa hal ini tidak dibantah pada peringkat awal lagi. Jangan buat perkara yang bisa memalukan dan menunjukan akan ketidakmatangan kita sebagai seorang mahasiswa atau sebagai bakal pendidik.

Harapan saya, kepada pihak yang terlibat mungkin korang semua hebat dalam bidang agama, fikir lah sewarasnya. dan pada geng yang bertudung labuh, kerugian besar bagi anda kerana mencipta jurang dan membuat orang lain memandang serong kepada anda. so, bagamaimana mungkin kita mahu mendidik dan berdakwah kepada orang lain sekiranya persepsi orang dah serang terhadap anda. Renungilah, hayatilah, Gunakan cara yang lebih berhikmah untuk melakukan sesuatu...

Anonymous said...

aku heran ek knp pulak c hairi tu x jd pgarah prgram ek.. knp x mampu nk uruskan ke???

malu la wei sbagai YDP x jd pgarah program... dah r x mesra dgn pljr2 lain...
ingat dah jd YDP tu ko hebat sgt ke??
hurmmm saiful pulak yg jd pgarah yer..
mmg nmpak Hairi kurang kredibiliti

Anonymous said...

adakah bantahan dengan memalukan tempat kita belajo dibenarkan dalam islam?ada pemimpin tertinggi kat majlis tu..x suka x yah laa dtg...tanya ustaz2 laa cam ust anhar or ust fauzi, memalukan org boleh ke??jangan bagi pandangan korang..bagi dalil agama..aku pun x pandai agama sangat..tapi malu laa tgk sikap pelajar upsi yang bertutup..dah tau jac nak kua..awal2 laa blah pi tempat len..
-sem 5/bnk-

sayangupsi said...

"Saya ingin bertanya kenapa tidak disuarakan bantahan penganjuran konsert ini dalam mesyuarat atau berbincang terlebih dahulu sebelum hari kejadian? Bukankah tindakan ini memalukan.. Fikir-fikirkanlah.... seandainya anda pro kebajikan yang berada dalam MPP kenapa hal ini tidak dibantah pada peringkat awal lagi. Jangan buat perkara yang bisa memalukan dan menunjukan akan ketidakmatangan kita sebagai seorang mahasiswa atau sebagai bakal pendidik."

buat pengetahuan anda, wakil mpp pro kebajikan telah pun membantah dari konsert Digi lagi..sblm pada mjlis perasmian hari tu, mpp prokebajikan dah menyuarakan bntahan dengan pihak penganjur, lps tu, siap jumpa tnc lagi untk berbincg dan menyatakan bantahan terhadap persembahan artis tersebut..tapi tiada tindakan dari pihak tnc hep walaupun beliau berkuasa..jd, kalau anda berada di tempat wakil pro kebajikan ni, apakah yg anda lakukan?cara mana yang lagi yang lebih sesuai slps secara damai, mereka tak ambil apa2 tindaka?cara mana lagi?ada ke cara lebih sesuai?sila bg cadangan.

fikir2kanlah...

Anonymous said...

UNTUK MPP KEBAJIKAN,SELEPAS INI SAYA MEMINTA ANDA UNTUK MENDAPATKAN SOKONGAN DARIPADA PENSYARAH_PENSYARAH UPSI TERUTAMANYA UZTAZ DAN UZTAZAH BAGI MENGUATKAN LAGI SUARA BANTAHAN INI.DAPATKAN KERJASAMA DARIPADA MEREKA.

saya begitu mengharapkan sokongan daripada pensyarah yang cintakan kebenaran di UPSI ini...

SAYA DENGAN INI MENCABAR SEMUA PENSYARAH UNTUK MENYATAKAN PENDIRIAN ANDA SE-KA-RANG!!MARILAH BERSAMA-SAMA KAMI DALAM MEMPERJUANGKAN ISU INI...

Anonymous said...

UNTUK MPP KEBAJIKAN DAN SEMUA PIHAK YANG TERLIBAT DALAM BANTAHAN INI,SAYA MENCADANGKAN AGAR KITA SAMA2 MENDAPATKAN SOKONGAN DARIPADA PENSYARAH-PENSYARAH UPSI TERUTAMANYA UZTAZ DAN UZTAZAH BAGI MENGUATKAN LAGI SUARA BANTAHAN INI.DAPATKAN KERJASAMA DARIPADA MEREKA DENGAN KADAR YANG SEGERA.

saya begitu mengharapkan sokongan daripada pensyarah yang cintakan kebenaran di UPSI ini...

SAYA DENGAN INI MENCABAR SEMUA PENSYARAH UNTUK MENYATAKAN PENDIRIAN ANDA SE-KA-RANG!!MARILAH BERSAMA-SAMA KAMI DALAM MEMPERJUANGKAN ISU INI...

Anonymous said...

Wei... ko ingat pensyarah kita x da keja lain ke.. nk sokong Pro Kebajikan... drpd sokong ko, baik dia g bg Lectre kt Stdent.. dpt gak duit... tlg ko org dpt apa? Dpt penat n Skit hti je... Ko ko org tu dok d lndasan yg btul x pa lah.. ni sntiasa membangkang aktiviti yg dijalan kan oleh Unvsti... ko org ni, bak kata pepatah... " Lebih sudu Dari Kuah".. jap2.. btul ke pepatah ni... aku pn ingat2 lupa...tapi boleh lah.. janji ad bunyi.. ye lah bkn bdak BM..huhuhu

Anonymous said...

ok la mntak tolong drpd pensyarah.nak tgk jgk pendapat diorg mcm mana.sokong@membantah.tu je.x suh pun diorg sokong mana2 pihak.pastu,bukan suh diorg g demo pun.just nak mntak diorg nyatakan pendirian jew.xkn la benda tu susah sangat.pastu byk sgt ke keje diorg tu.anak murid mintak tolong sket je.mst boleh kan...

Pelajar-IPT said...

mlm ni tak sabor nak tengok muka2 pemboikot dtg lagi.....yg pasti mereka akan guna lagi kostum mereka bertudung labuh ngan kopia....isk...hahahhahah tertanya2 apa mereka akan buat...hehhehe harap2 yang lagi memalukan diri mereka...hahahhah ada juga kenangan lucu di jiwa hahahhah wakkakakakka

i am free said...

watefak!!p kat hutan la ngn monyet2 kalo nak bantah...