August 19, 2009

Penempatan ke sekolah dijangka akhir Oktober

Tanjong Malim, 19 Ogos – Semua graduan UPSI yang telah bergraduat baru-baru ini dijangka akan mengetahui penempatan masing-masing hujung Oktober ini.

Maklumat yang disampaikan seorang sumber mengatakan rakannya yang kini bekerja sambilan di Kementerian Pelajaran memaklumkan kepadanya, semua graduan yang melepasi temuduga dan ujian INSAK akan mengetahui penempatan masing-masing hujung Oktober ini.

Sumber walau bagaimanapun tidak menyatakan tarikh sebenar surat tawaran penempatan itu akan dikeluarkan.

Sementara itu, ada juga pendapat yang mengatakan penempatan untuk sesi kali ini akan dibuat secara berperingkat iaitu pada September, November dan awal Januari. Sumber yang menyampaikan maklumat tersebut mengatakan beliau diberitahu tentang perkara itu oleh pegawai Kementerian Pelajaran yang mengendalikan temuduga dan ujian INSAK di pusat temuduga yang dihadirinya.

Dalam pada itu, terdapat beberapa graduan dari Program Pendidikan Muzik dan Pendidikan Khas yang sudah menerima surat tawaran penempatan lebih awal dan dikatakan akan mula melapor diri September ini. Ini berikutan kekurangan tenaga pengajar untuk subjek tersebut di sekolah-sekolah dan tawaran awal dibuat pihak kementerian bagi mengatasi keperluan guru di sekolah-sekolah berkenaan.

Minggu lalu, kira-kira 2900 graduan berjaya menerima ijazah masing-masing dalam Istiadat Konvokesyen Ke-11 Sidang Kedua yang berlangsung di Dewan SITC, UPSI.

No comments: