August 10, 2009

Persembahan Jaclyn dikawal ketat pengawal keselamatan, polis

Tanjong Malim, 10 Ogos – Persembahan Jaclyn Victor pada akhir majlis perasmian Pesta Konvo malam tadi dikawal ketat pengawal keselamatan dan polis yang berkeliaran serta membuat pemantauan di sekitar kawasan majlis berlangsung.

Tinajauan UPSIkini sejak mula majlis berlangsung mendapati pihak yang membantah persembahan Jaclyn Victor malam ini turut berada di kawasan majlis berlangsung tetapi beredar beramai-ramai sejurus selepas pengerusi majlis menjemput Jaclyn naik ke pentas.

Kumpulan tersebut pada awalnya duduk di barisan hadapan bagi mendengar ucapan dan acara perasmian Pesta Konvo secara serentak beredar meninggalkan tempat duduk masing-masing tanda protes terhadap persembahan malam ini.

Sumber yang ditemui turut melaporkan pihak keselamatan sememangnya membuat pantauan dan pemerhatian lebih ketat perjalanan majlis malam ini selepas mendapati tindakan luar biasa kumpulan yang membantah duduk di hadapan pentas sebaik bermulanya majlis pada kira-kira jam 8.45 malam.

Mereka juga diarahkan berbuat demikian oleh pihak atasan selepas mendapat maklumat mengatakan akan berlaku provokosi daripada pihak pembantah semasa persembahan tersebut berlangsung.

Namun, sehingga akhir program, tiada sebarang tindakan provokasi dilaporkan berlaku.

Sementara itu, sumber turut mengatakan perancangan untuk membuat tindakan protes memang ada dirancang oleh pihak pembantah namun dibatalkan di saat-saat akhir selepas mendapati terdapat bilangan pengawal keselamatan dan polis yang agak ramai di kawasan terbabit.

Wakil Pro Kebajikan yang ditemui bagi mendapatkan respon berkenaan tindakan tersebut dilaporkan enggan memberi komen dan hanya akan berbuat demikian dalam masa terdekat.

33 comments:

Anonymous said...

hahahaha...
padan muka si pembangkang..
memang penakut pon..
lau berani..naper x wat bantahan...
penakut............
yang perempuan jadi sundalan sebab mengikut arahan si lelaki jahanam...
alahai si pembangkang..
hari ini..semua pegawai UPSI da nampak org-org PAS...
bodoh dan menjelikkan...

Anonymous said...

Sian betul dgn kmpln pembantah... bila dia org bgun je.. dkt nk 1000org bg sokongan dkt konsert tadi.. I antara nk dpt tgok live... tapi ad gak nampak kmpln pembangkang yg dok tgok kt bhgn depan lg.. Pkaian Jaclyn pn sopan apa... mmg best lagu tadi... mmg menyusuk juwa.. lg satu ramai penyokong yg bg respon positif..
yg penting I dpt tngkap gmbr...mmmmm.. nti leh msuk dlm Friendster,Tagged, Face Book, n mcm2 lg... tp mmg best konsert tadi... klu dia nanyi 10 lagu lg best... muaahhhhhh

Anonymous said...

sabar2 jgn lah bergaduh sesama kita... kita ni hidup kenalah bersatupadu.. ikutlah saranan PM kita nk wt 1 Malaysia or One Malaysian... kita ni semua harus bersatu padu,.... yeah.. bersatu unt menambahkan mutu... jgn bersatu nk tambahkan kutu...hehehehheheh

Anonymous said...

hahahahahah...
itulah sandiwara dunia upsi kita,
renung2 dan fikir-fikirkan...

Anonymous said...

hahahaha...
itulah sandiwara dunia upsi,
tenung2 dan fikir2kan...

Anonymous said...

hahahaha...
itulah sandiwara dunia upsi,
renung2 dan fikir2kan...

Anonymous said...

hahahaha...
itulah sandiwara dunia upsi,
renung2 dan fikir2kan...

Anonymous said...

Tau pun takut polis..ingatkan berani sangat..rupanya hebat sangat bila bergebang jer..no action talkonly..itulah pro kebajikan..ingatkan berani macam bantah ISA?Takut tear gas ker belantan guard upsi?Hahahaha..

Anonymous said...

ada baiknya upsikini sertakan sekali gambar2 yg terlibat.pasti best.nk knl jg ngn diorg ni

Anonymous said...

Entahla, aku x fhm dgn puak "kopiah putih" ni, asyik pakai isu hiburan melampaula, melalaikan la.. Byk lagi benda yg melalaikan drpd konsert 2.. Td aku tgk jgk konsert, ok je..xda yg melampau pun, jack pun npk sopan.. yg x sopan ialah mereka yg protes.. Menyinggung perasaan org lain, xke berdosa dgn manusia mcm 2... Apa slhnya konsert mcm 2 diadakan..bgla peluang kat yg non muslim nak berhibur.. yg muslim, klu xnk tgk, x pyhla dtg, xda pun org paksa nk dtg..

*ada d antara kaki protes ni aku tgk slalu je lepak tgk bola kat mamak, x pulak lalai.. :p

Anonymous said...

Entahla, aku x fhm dgn puak "kopiah putih" ni, asyik pakai isu hiburan melampaula, melalaikan la.. Byk lagi benda yg melalaikan drpd konsert 2.. Td aku tgk jgk konsert, ok je..xda yg melampau pun, jack pun npk sopan.. yg x sopan ialah mereka yg protes.. Menyinggung perasaan org lain, xke berdosa dgn manusia mcm 2... Apa slhnya konsert mcm 2 diadakan..bgla peluang kat yg non muslim nak berhibur.. yg muslim, klu xnk tgk, x pyhla dtg, xda pun org paksa nk dtg..

*ada d antara kaki protes ni aku tgk slalu je lepak tgk bola kat mamak, x pulak lalai.. :p

Anonymous said...

Assalamualaikum....lawak baca komen2 mereka ini. inilah golongan yang cuba membawa matlamat menghalalkan cara. mempersendakan golongan yang cuba membawa kesucian Islam, tapi dipandang sebegitu rupa. Insaflah wahai kalian. Nak kena bala lagi ke? X ckup ngan H1N1?anda memang sudah berada di tahap kehidupan hedonism yg melampau. Adakah anda seberani mereka dlm mempertahankan kesucian agama Islam?Insaf2lah..Kita ni dh di akhir zaman. Nak jadi kaum yg plg dilaknat Allah ke? PAS atau UMNO bukan isunya. tapi isu samada Beriman atau hanya skdr Islam pada nama. Islam hanya keturunan. Hayati hakikat Islam sebenarnya. Kita ni dh nk posa, ayu banyakkan beramal di bulan Syaaban ni. Kita sambut dan mengalu alukan kedatangan Ramadhan ni. Mana tahu ini Ramadhan terakhir kita...Usah menuding jari pada golongan yg cuba nk tegakkan Islam ini, tp muhasabah diri sendiri dahulu, Islamkah aku sbnrnya? atau Islam yg hnya pd nama???

humaira' said...

Astaghfirullahalazim ya Allah..

kepada sahabat2 yang memberi komen yang tidak baik..saya mohon untuk kalian istighafar dan mengucap kembali dua kalimah syahadah(yang beragama Islam)

saudara-saudaraku..

janganlah jadikan medan ini untuk kalian bermusuh..untuk menutur kata yang tidak elok sehingga kalian menuduh yang bukan2..

perempuan sundalan?

lelaki jahanam??

Bodoh?

Menjelikkan?

apa semua tu..

sekarang kita berbicara bukan soal parti..bukan juga soal politik..tapi soal agama..soal Islam..hati2 dengan apa yang kalian tulis..andai kalian seorang Islam..kalian pasti memahami..cuma mkn keegoan kalian dan krn terlalu ikutkan nafsu kalian tak berfikir dgn baik..

sya tak tahu apa yang berlaku..sbb saya ada kelas..tapi,sya percaya mrk yang berani menunjukkan protes terang-terangan krn takutkan Allah..itu adalah sekecil2 usaha yang dilakukan..bagaimana pula dengan kalian??andai di akhirat kelak segalanya dipersoalkan??

dari apa yang saya dengar..ada kata pakaian jaclyn sopan..n tak melampau yek?tapi,soalnya disini bukan soal pakaian sopan atau tidak..melampau atau tak melampau..tapi,soalnya..mengapa mesti kita menjemput artis2 sbgitu tiap kali pesta konvo atau program diadakan??kenapa kita terlalu mendambakan hiburan yang melalaikan??banyak lagi benda lain yang mungkin lebih bermanfaat yang boleh kita anjurkan..

kadang-kadang kita terlalu memikirkan pandangan manusia kepada kita..tapi,bagaimana pula dengan pandangan Allah kepada kita..

fikirkanlah duhai sahabat2ku..

hidup kita bukan di dunia ni sahaja..

Pelajar-IPT said...

*ada d antara kaki protes ni aku tgk slalu je lepak tgk bola kat mamak, x pulak lalai.. :p

betul saya setuju.......amboi2 kalau pasal konsert ada la mcm2 imaginasi mereka ni..hahhaha tak tau la mungkin kesan pakai kopia putih hahahhaha.......padahal cermin diri sendiri la...saya pasti banyak yang kaki bola sama kaki game...tu tak melalaikan ker.......isk kamu ni mcm tak layak jer jadi cikgu.....dah tentu jadi cikgu nanti kalau yang cenderung kepada hiburan mcm nanyian.....ah mula la tu pandang serong terhadap pelajar.....bagus pergi universiti agama.....

Anonymous said...

bukan nk kata kt puak bkopiah putih ni...tp kadang2 depa ni mcm ahli ulama ja nk letak hukum itu xkena ini xkena...mcm 1 parti 2 la..paham kan...suma nk bantah....tp dlm hati tingin jgk....biasa la manusia yg xpenah kenal erti khidupan n sentiasa mhukum tnpa sbb....tlg la jd muslim yg releven kit...

مَعهَدين الُمعلمْ said...

hehehe...
nanti akan ada dialog dengan Allah..

Allah akan tanya...
"KENAPA ENGKAU BEGITU KUAT MEMPERTAHANKAN MAKSIAT KONSERT KONVO??"

maka sihamba Allah yang malang itu menjawab dengan penuh keyakinan dan kejahilan "YA ALLAH. AKU MEMPERTAHANKAN KONSERT YANG 'SOPAN' YA ALLAH"

Kalau ikut takrif sopan kebanyakan orang xpayah la muslimat pakai tudung. Asalkn pakai baju kurung sudah. Selepas itu Allah akan tanya.. "KENAPA KAMU TIDAK MENUTUP AURAT?"maka dijawab dengan penuh berkeyakinan "EH!!!KAN AKU DAH PAKAI BAJU YANG SOPAN"...

(SEMPAT BLAJA BAB SOPAN TOK GURU DAH MATI.XSEMPAT BLAJA BAB AURAT DAN HUKUM SUARA PEREMPUAN DI KHALAYAK RAMAI)hahahaha...

puterinurzahra said...

hmm...aku xpaham la korang ni...
Ramadhan bakal menjelma...Syaaban ini perbanyakan amal soleh..tapi..

Sendiri mau fikir la

suaracekgu said...

astaghfirullahalazim...
mari sama2 kte muhasabah ye kwn2, insyaAllah bakal2 guru bitara..
tidak kah kita sedar, tidak kah kita nampak, tidak kah kita rasa...Allah sudah kurniakan segala nikmat yang diberi..mata,telinga,mulut,akal dll..bersyukurlah..
tiadalah Allah menjadikan semua itu sia2..sbg muslim,wajibnya kita percaya akan berlakunya hari kiamat,hari pembalasan..di sana nanti kita akan dipersoalkan..
Firman ALLAH S.W.T.:
Maksudnya:
Oleh itu, ingatlah kamu kepada-KU (dengan mematuhi hukum dan undang-undang-KU) supaya AKU membalas kamu dengan kebaikan dan bersyukurlah kamu kepada-KU dan janganlah kamu kufur (akan nikmat KU) - (Surah Al-Baqarah: Ayat 152)

wahai saudara2 seagamaku..
takutlah....gerunlah dgn kekuasaan Allah, andaikan diri kita di hadapan ALLAH kelak..segala pancaindera kita akan dijadikan saksi di hadapanNYA..di dunia, ciptalah pelbagai alasan...kelak,lidah tidak akan kelu menceritakan alasan2 tersebut.
mana usaha kita sebagai khalifah di muka bumi ini?? pemuda2 ISLAM bangunlah dr leka mu...sama2 kita muhasabah..konsert yg dipenuhi pekikan finatik terhadap artis, pakaian tidak menutup aurat, couple2 duduk dkt2 di tepi2 pdg..inikah guru2 bitara??inikah pemuda2 Islam..pemegang amanah mendidik anak bangsa. bayangkan,Rasulullah saw melihat umat2nya smlm...sedihnya,pilunya..

PEMUDA ISLAM BANGKIT!! SAMA2 TERUSKAN PERJUANGAN RASULULLAH SAW..

ghuroba' said...

buat non-muslim, jgn tersinggung ye. bantahan hny peringatan buat muslim2 yg leka..yg sepatutnya sudah faham ISLAM. berhibur tak salah, jgn berlebihan. berhibur tak salah, jaga batasan (tutup aurat, asing totally lelaki dan perempuan t'utama bila mana penyanyi perempuan). Guru-guru bitara, tingkah laku anda diperhatikanNYA!!! Andai malaikat maut menjemput kita esok...@ hari ni...smptkah kita bartaubat??

mohd shahrizan shahrin bin suni said...

tahniah kepada golongan yang membantah..sekurang2nya tanggungjawab kamu sebagai muslim dah dilunaskan malam tadi..insyaAllah, kita tak teragak2 nak menjwab di hadapan Allah bila ditanya tentang kemungkaran malam tadi..dunia ni syurga bagi ahlinya..macam pengecut kat bawah ni..ni no aku 0199538550..kepada anon2 ni boleh kol kita bincang kalau korang tak puas hati..nak bawak kawn2 pun tak per.aku duk tg malim sampai rabu jer..leh la setting sebelum tu kalau bukan bacul..pastu aku nak balik PD..kepada pembacul2 yang lain pun boleh kalau nak backing penganjur konsert tu

Anonymous said...

"hiburan akn jadi haram bila terdapat 3 unsur berikut:
1-wanita yg xmnutup aurat
2-arak
3-pergaulan bebas"

adakah konsert jac bebas 3 unsur ni?

fikirkan..

Pelajar-IPT said...

"hiburan akn jadi haram bila terdapat 3 unsur berikut:
1-wanita yg xmnutup aurat
2-arak
3-pergaulan bebas"

adakah konsert jac bebas 3 unsur ni?

woi saya paham la kamu ni fanatik betul ngan agama kamu..tapi cuba fikir balik...ni la masalahnya tak berpikir panjang......ok kita lihat 3 unsur ni...
1.jac memang takan pakai tudung labuh atau berfesyen, pakaian labuh, stokin panjang, penutup lengan panjang sebab dia non-muslim..so sebenarnya kamu boikot jac mcm tu tak patut...lagipun kita kan 1 malaysia...perlu menghormat-hormati..upsi ni banyak juga non-muslim...

2.adoi mmg ler unsur 2 ni takan ada....adoi tak bole pakai unsur 2 ko ni.....cuci minda ko tu jan set kan konsert=arak........

3.pergaulan bebas konon..kitaorg non-muslim terima jer kalu lelaki dan permpuan dipisahkan....itu kitaorg tak ada bnatahan tp jika smpai nak boikot konsert dan jac..tolong la wahai golongan alim kononnya.....berperikemanusian la sikit.......tindakan kamu mmg seolah2 manusia yang hilang akal........

Anonymous said...

kpd En. Shahrizan... lu ni mmg jajaka gagah lah... ad Ym x? jom lh kita YM... alamat umah no bpe? nti klu sy dtg sdiakan mkanan yg best2 ke... paling tidak pun Pizza, KFC @ McDonalds... npe smpai rabu je.... awak keja apa kt PD....

slmt berkenalan... just call me Xxxx...

Anonymous said...

bagi orang yg berani nak taip "DIALOG MANUSIA DGN ALLAH" tu, mcmna kau tau yg tu dialog Allah? Allah Maha Besar tau, jgn nak memandai2 buat kenyataan mcmtu. itu sebenarnya ISI HATI KAU, kan???? kau pula suke2 jer kate dialog Allah... saya mohon untuk kalian istighafar. jgn ingat diri tu hebat sgt hingga nak betulkan org dgn cara ekstrim. ingat, BONGKAK dan KESOMBONGAN HATI itu dosa berat.

Pelajar-IPT said...

huh.......saya setuju sangat ngan awak sedara......

مَعهَدين الُمعلمْ said...

hahaha..
ekstrim ke cara aku?
hanya menegur..
Dialog Allah???
ntah...
lecturer aku ajar kot..
xpun ustaz aku yg ajar..
xyah tanya sape ajar aku..

Pndai la aku jawab ngan Allah nnt..

Keje aku menegur sebab aku nk diri aku terlepas dari ancaman ALLAH..

korg nk dgr xnk dgr terpulangla..
Klau korg nk dgr dan amik iktibar aku tumpang gembira..

Klau xnk dngr xpolah..
KESIAN!!!!!....

imakkelantan said...

Penganjur konsert jelas melanggar saranan Perdana Menteri

www.imakupsi.blogspot.com

Anonymous said...

dari apa yang saya dengar..ada kata pakaian jaclyn sopan..n tak melampau yek?tapi,soalnya disini bukan soal pakaian sopan atau tidak..melampau atau tak melampau..tapi,soalnya..mengapa mesti kita menjemput artis2 sbgitu tiap kali pesta konvo atau program diadakan??kenapa kita terlalu mendambakan hiburan yang melalaikan??banyak lagi benda lain yang mungkin lebih bermanfaat yang boleh kita anjurkan..

haaaa..bg la idea ape benda yg yg bermanfaat tu..cepat2 bg idea.benda bermanfaat tu mst melibatkan sume org,sume kaum n agama.klu wat benda tu,rmi yg dtg,rmi bg support n xde konroversi..cepat2 bg idea..

Anonymous said...

hahaha kesian kat sesetengah golongan manusia yg fanatik hingga nak tegur org pun smpai blh sebut nama "Allah" sewenang-wenangnya... kau tu manusia yg terbataaassssssss jgn nak mengada...

Anonymous said...

hahaha kesian kat sesetengah golongan manusia yg fanatik hingga nak tegur org pun smpai blh sebut nama "Allah" sewenang-wenangnya... kau tu manusia yg terbataaassssssss jgn nak mengada...

Anonymous said...

Kenape nak libatkan parti politik??peliknye..tapi klakar sgt sbb kalo PAS dianggap pembangkang, kalo negeri yg dtadbir oleh PAS, yg UMNO tu pembangkang yer?lain kali blaja le politik awal2..berkenaan ngn konsert, aku rase yg beredar tu ok ape?tak smestinya beredar tu penakut..kalo yg beredar dkatakan penakut,org yg panggil polis or pihak keselamatan tu lg penakut..sebab takut dkaco..hahahahahha..

Anonymous said...

sudah la tu kawan2. yang penting kita cari jalan penyelesaian. dengan menambah baik pulih utk masa akan datang. bukan utk berdiri di atas paksi sendiri.

mmg ada benarnya jika berdasarkan teras agama. konsert itu ada positif dan negatifnya. negatifnya sudah tentu performer itu sendiri seorang wanita. yang mana suara mereka adalah aurat. tp kita berbalik pd mesej yg cuba nak disampaikan melalui lagu-lagu tersebut. melalaikan ke? atau ada unsur2 positifnya?renung2 kan

persembahan jacklyn bukanlah satu acara yg melibatkan pergaulan bebas. tak ada masalah bagi pelajar utk duduk berasingan jantina.

tak ada bezanya kalau diorang jemput penyanyi wanita lain pun. aurat tetap aurat kan? lebih2 lg kalau beragama islam. contoh, bienda ke. same je.suara ttp aurat.

Igt. agama tidak melarang kita utk berhibur. cuma jgn melampau. yang dibatasi dengan syarat2 la kan. berbalik la pd mesej yg cuba nak disampaikan dlm lagu tu. tak ada masalah selagi tidak memesongkan akidah dan tidak tlalu melalaikan. lagu2 sekarang pon byk ttg motivasi diri.

Anonymous said...

UNTUK MPP KEBAJIKAN DAN SEMUA PIHAK YANG TERLIBAT DALAM BANTAHAN INI,SAYA MENCADANGKAN AGAR KITA SAMA2 MENDAPATKAN SOKONGAN DARIPADA PENSYARAH-PENSYARAH UPSI TERUTAMANYA UZTAZ DAN UZTAZAH BAGI MENGUATKAN LAGI SUARA BANTAHAN INI.DAPATKAN KERJASAMA DARIPADA MEREKA DENGAN KADAR YANG SEGERA

saya begitu mengharapkan sokongan daripada pensyarah yang cintakan kebenaran di UPSI ini...

SAYA DENGAN INI MENCABAR SEMUA PENSYARAH UNTUK MENYATAKAN PENDIRIAN ANDA SE-KA-RANG!!MARILAH BERSAMA-SAMA KAMI DALAM MEMPERJUANGKAN ISU INI...

Kami bukan mahu pensyarah menyokong pro-kebajikan@pro-kualiti,kami hanya mahu anda nyatakan pendirian samada setuju@tidak dengan konsert tersebut..sila faham kenyataan ini.Kalau anda SETUJU,bagi alas an yang kukuh kenapa ia perlu dilaksanakan.dan kalau anda TIDAK SETUJU,bagi juga alasan dan sebab-sebabnya.Mayb klu kit studen yang bg pendapat,ada yang seperti memperlecehkan.Sekarang ni kita tgk apa pula pandangan2 pensyarah sebab mereka `guru` kita di UPSI.tentunya mereka lebih banyak ilmu daripada kita dan sesuai memberi pendapat dan mengutarakan pandangan.

Kami terpaksa mengambil langkah ini memandangkan pihak penganjur dan HEP tidak menghiraukan bantahan yang telah dinyatakan sejak dari awal lagi. Dengan adanya sokongan daripada pensyarah yang cerdik pandai,diharapkan suara bantahan ini mendapat perhatain daripada pihak berwajib..

Ingat,pensyarah adalah sebahagian daripada penghuni UPSI.Jika mereka boleh mengajar dan memberi nasihat supaya kita menjadi guru bitara,apa salahnya jika mereka memberi pendapat,pandangan dan idea dalam kes seperti ini?tentunya pensyarah-pensyarah UPSI yang kita amat hormati ini juga mempunyai `suara` mereka sendiri..