October 9, 2009

Penempatan Praktikum Januari 2010

Pihak Unit Latihan Mengajar & Jalinan Industri UPSI memaklumkan bahawa senarai nama pelajar yang akan berpraktikum telah dikeluarkan mengikut negeri-negeri iaitu Perak, Pahang, Selangur dan Kuala Lumpur.

Klik pada pautan di bawah untuk melihat senarai yang dikeluarkan.
Pihak ULM juga memaklumkan, sebarang permohonan untuk penukaran sekolah tidak akan dilayan.

Bagi mereka yang menghadapi masalah, sila rujuk ke pihak ULM.

13 comments:

Anonymous said...

kepade adik2 yg nak praktikum tu kumpul pengalaman sebanyak mungkin. sape yang dapat SMK Taman Tasik Ampang tu betuah le... sbb aku pnah ngajar kat sane... 6 bulan mngajar kat sane mcm2 aku dapat... kim salam kat pengetua Hjh Zaini bt Mohd Zain.

True DPLI

Anonymous said...

kenapa la pljr dpli bersikap macam 2..kita sama je..dpli n ismp xde beza..kt sama2 bljr n ambil pddikan..xkurang n xlebih..cuma tempoh bljr je..jgn la mengutuk lg..yg malu UPSI..ade bakal2 guru berperangai mcm ni..bersyukur la kita dpt UPSI..yg pnting kita ikhlas bl jd cikgu nanti..bkn fikir duit je..elaun lmbt masuk, mrhkan UPSI..tak manis..kami PTPTN xmerungut pn lewat msuk..tp dpli, elaun pn kecoh.xmalu ke, kutuk UPSI sedangkan menimba ilmu kt UPSI..apapn jgn saling tuding jari lg..ingat rezeki ALLAH yg tentukan.jg perangai,pertuturan dan budi bahasa.baru dipanggil guru...

Anonymous said...

kenape adik ni... komen emosional sangat.... cepatnye terase.... adik kene belaja daripada pengalaman abg n akak dpli... bukanye cam katak dalam tempurung...

Anonymous said...

la...npe adik ni...rs komen yg ats 2 xder pun ngutok...da baik2 da ckp camtu...yg adik ni emosional nape?cb bwak bersbar ye dik...jgn cpt sgt mlatah...nway...slmat mju jaya...

Anonymous said...

gilo apo?? puji maroh, wi nasihat maroh, kalu kutuk lg la maroh...

Hati busuk do'oh kali...x leh cakap sket trus nok maroh2... x pehe la kawe puok2 ni...gi dok dale guo la kalu sero btul blako gak...


___________________________________
budok kay bee - kay ellmatl

Anonymous said...

alahai adik ismp nin. kami dpli ada banyak pengalaman la pasal duit nih. kalu prosedur xbetul kami paksa la. adik xtahu apa2 sebab tu ikut je. kami dulu dah tau sangat la duit ni n pengurusan. kalu adik nak tgu ptptn masuk lambat adik tunggu je la ek. kami nak masuk awal sebab kami tahu bila duit elaun kami sepatutnya masuk. peace.

Cikgu Fairus said...

Assalamualaikum.. Salam Sejahtera.. Salam 1Malaysia..
___________________________________

adik2 upsi/ismp diharap bsabar & xtpengaruh dgn provokasi2 anti dpli/kpli.. lbih bgus kalo pegi menuntut dgn abg akak ni sbb kami da lpas ujian medsi ngn interview dlu, i.e. bakal guru sbnr.. negara xmemerlukan guru yg bagus dlm teori je, tp jg yg sesuai dr segi personaliti..

___________________________________

kpd rakan2 DPLI/KPLI, bantulah adik2 kita mharungi pjuangan hidup mereka.. harus diingat, mereka tlalu muda n cpat 'panas', salah satunya sbb belum mhadapi cabaran dunia sbnr.. pngalaman kita sgt bnilai utk dikongsi bsama mereka.. semoga pengalaman (ilmu hidup) yg dikongsi mdapat keberkatan dari-Nya.. amin..
___________________________________

p/s: msj ni btujuan utk merapatkan jurang antara bakal pdidik dr program berbeza melalui pkongsian ilmu n pengalaman..

Anonymous said...

Bukannye panas tp..tau la dia tu da besar tp mesti beringat rezeki tu ad di mana2 ye...brtindak sperti org dewasa.jgn poyo kalo da jdk ank tiri kpm tu.diam2 sudah la.

Eric said...

taniah.. semoga anda semua pulang la dengan selamat... wahahahaha

Anonymous said...

kalau psl x de kerja..x der nye orang2 yang kononya berpengalaman psl duit nk mintak dpli ngan kpli..pergi la stay keje asal...lg byak duit dpt..x pun guna pengalaman masa belajar dulu buat duit..kerja sendiri...x payah nk susah2 isi borang, pegi temuduga nk msk dpli ngan kpli...cakap jer pandai...ayam terlepas tangan jer bau tahi...

Anonymous said...

pehal plak laa ko ni.. ko tu amik pendidikan mest jd cikgu ke? sedar la sket adik oii.. ngat ade pendidikan kompom dpt keje ke.. nk dengki2 ngn kpli/dpli nape.. cmni ke nk jd cikgu.. ptut sama2 cikgu kene baik2 bukan dengki mendengki.. zaman skang ni sijil ape pun ade x kompemnye keje dgn gov.. kene bersaing.. mntak maaf la emo sket.. sakit ati lak tgk gelagat budak2 mcm ni.. x mensyukuri nikmat yg ada..

Anonymous said...

nape kpm x buat saringan utk ismp yer.. buat ujian n interviu.. lulus bru leh posting jd cikgu.. xkan sbab dh ade degree pendidikan leh jd cikgu kot.. buat la mcm degree yg lain tu.. mohon spa.. amik ujian.. interviu dll.. yg engineering nk masuk jkr pun ade peringkat tapisan.. tp ismp xde lgsung pun x syukur lagi.. asyik salahkan dpli/kpli je..

jgn mcm tu, rezeki Allah dah tentukan.. doa la byk2 agar dipercepatkan/diperluaskan/dipermudahkan urusan korg nk jd cikgu.. gaduh2 pun x gune.. esok luse keje 1 bumbung jua..

maaf atas slh dan silap dari saya..

piiida said...

kiter semua dah ada peluang jadi cikgu...jd gunakan peluang itu dengan sebaik2nya...x sey la dok kutuk2 atr satu sama lain...nanti yg malu kiter gak,....kate nak jadi cikgu..jd kene la profesional sikit..

_wakil DPLI_