July 1, 2009

Zambry tak dapat datang, slot bersama pemimpin batal

Tanjong Malim, 1 Julai – Selepas 2 slot dibatalkan dalam MSK kali ini, satu lagi slot utama menerima nasib yang sama. Kali ini slot bersama pemimpin terpaksa dibatalkan apabila tetamu jemputan untuk slot tersebut, YB Zambry Abd Kadir tidak dapat hadir.

Pembatalan slot ini sekali lagi menimbulkan tanda tanya di kalangan warga UPSI terutamanya di kalangan pemimpin mahasiswa.

Meskipun begitu, tinjauan UPSIkini mendapati tiada sesiapa di kalangan pelajar baru dan sebahagian besar Sakretariat Minggu Suai Kenal yang tahu bahawa Zambry adalah tetamu yang dijemput untuk slot tersebut.

Dalam pada itu, timbul ura-ura mengatakan ADUN Pangkor tersebut tidak dapat memenuhi jemputan tersebut kerana bimbang ditanya dengan soalan-soalan pedas di kalangan mahasiswa dan pemimpin mahasiswa.

Khabar tersebut turut disokong oleh beberapa sumber yang ditemui apabila beliau juga dilaporkan tidak menghantar mana-mana wakil bagi memenuhi jemputan tersebut.

Beberapa sumber turut memberi maklumat terdapat sekumpulan mahasiswa sudah menyiapkan kain rentang yang tertulis “Selamat Datang MB Haram” dan “Bila Mahu Bubar DUN??”Namun kesahihan maklumat tersebut tidak dapat dipastikan.

Berikutan pembatalan slot tersebut, Sakretariat Minggu Suai Kenal (SMS) menyusun aktiviti lain bagi memenuhi tentatif program malam ini.

Nama Zambry mula menonjol selepas kemelut kerajaan negeri Perak dan sering dilabel sebagai MB Haram selepas dikatakan merampas kerajaan negeri Perak daripada Pakatan Rakyat.

5 comments:

Anonymous said...

betul 2.ak pun xtau sape pemimpin yang djemput pada malam ni sbnarnya..tut2 program 2 batal..ish2.nasib baik la batal.kalu x jenuh dengar si zamri 2 merapu.

Anonymous said...

alahai..
2 sbb ko x alert..
ade mulut xmaw tanya

Anonymous said...

tak payah jemput. buang masa aje. tak membina minda pun nanti.

Anonymous said...

Yg nak jemput MB haram tu ape kes plak??? aku mmg x paham la... politik la tu.... try malam bsama pmimpin jmput jer Nizar ker....ok cikit...

Anonymous said...

jempt la zambry..ak sk MB baru.. Nizar nm je melayu,tp..tengk skrg ni.. pa dh jd nsb dia.. ikut tlunjuk DAP je...plz la siswa/siswi.. ingt anda seorg guru,jgn asyik politik..lbh baik bhenti je dr upsi ni...nanti pljr yg rosak dgn sikp politk awk tu.. hrp faham la yg terasa tu..ni pendapat ak..