July 27, 2009

Isu Hanif : Pro Kebajikan nafi, anggap hanya pandangan peribadi Ketua Penerangan

Tanjong Malim, 27 Julai – Susulan kenyataan Ketua Penerangan Pro Kebajikan yang mendakwa wujud usaha menarik wakil MPP Pro Kebajikan, Mohd Hanif Abd Rahman, Exco Kesenian & Kebudayaan MPP UPSI menyertai Pro Kualiti, Majlis Tertinggi Pro Kebajikan hari ini menafikan perkara tersebut dan menganggap kenyataan tersebut sebagai dakwaan peribadi Ketua Penerangan.

Setiausaha Agung Pro Kebajikan yang menjelaskan tentang perkara tersebut mengatakan Majlis Tertinggi Pro Kebajikan tidak pernah mengeluarkan kenyataan tersebut dan menganggap apa yang didakwa Ketua Penerangan itu sebagai dakwaan peribadi beliau.

“Pro Kebajikan tidak pernah mengeluarkan kenyataan tersebut dan kita anggap dakwaan itu hanya dakwaan peribadi beliau berdasarkan maklumat yang beliau terima”, jelasnya.

Dalam pada itu, beliau turut menafikan Pro Kebajikan akan mengadakan mesyuarat tergempar berkenaan perkembangan tesebut.

“Buat apa kita nak buat mesyuarat, itu hanya ura-ura dan Hanif sehingga sekarang masih merujuk kepada kita dalam setiap keputusan yang beliau nak buat”,katanya.

Terdahulu, Ketua Penerangan Pro Kebajikan mendakwa wujud usaha menarik Hanif menyertai Pro Kualiti melalui maklumat risikan yang diterimanya.

UPSIkini cuba mendapatkan kenyataan rasmi Hanif berhubung perkara tersebut namun masih gagal sehingga hari ini.

No comments: