July 28, 2009

Isu Audi : Mahfuz Omar antara ahli parlimen yang dicadangkan

Tanjong Malim, 28 Julai – Berikutan pengumuman Pro Kebajikan menamakan 3 orang ahli Parlimen yang bakal diadu tentang isu Audi, beberapa pihak membuat spekulasi bahawa salah seorang daripada 3 ahli parlimen tersebut adalah Ahli Parlimen Pokok Sena, YB Dato’ Hj Mahfuz Omar.

Maklumat tersebut yang disampaikan oleh seorang sumber mendakwa ada terdengar perbualan tentang perkara tersebut semasa beberapa ahli MPP Pro Kebajikan sedang berbual di sebuah kedai makan di sini beberapa hari lalu.



Sumber turut mengatakan beliau mendengar nama Mahfuz Omar disebut beberapa kali dan tidak menolak kemungkinan besar perkara yang dibincangkan adalah berkaitan dengan isu tersebut.

Dalam pada itu katanya, ahli MPP Pro Kebajikan tersebut turut menyebut beberapa nama lain tetapi tidak mengingatinya.

Sumber tersebut walau bagaimanapun enggan mendedahkan siapa ahli MPP Pro Kebajkan yang dimaksudkan meskipun mendakwa mengenali mereka.

Pengumuman Pro Kebajikan yang mahu mengadukan kes tersebut kepada parlimen mendapat reaksi pelbagai pihak setelah berita mengenainya disiarkan beberapa hari lalu.

Pro Kebajikan sebelum ini pernah mencabar Sakretariat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SSPR) UPSI untuk melaporkannkes tersebut ke pihak atasan namun masih belum ada apa-apa tindakan dibuat.

No comments: