July 27, 2009

“Hanif tak mungkin belot” – Akmal

Tanjong Malim, 27 Julai – Dakwaan Ketua Penerangan ynag mengatakan terdapat usaha menarik Exco Kesenian & Kebudayaan MPP, Mohd Hanif Abd Rahman menyertai Pro Kualiti menimbulkan pelbagai reaksi di kalangan pimpinan Pro Kebajikan.

Terbaru, Exco Latihan dan Pembangunan Sahsiah MPP, Akmal Madzir membidas pihak yang melakukan usaha tersebut dan yakin rakannya itu tidak akan mengkhianati Pro Kebajikan.

Beliau ketika ditemui petang tadi mengatakan Hanif bukan seorang yang mudah dipengaruhi dan beliau tidak mungkin berbuat demikian.

“Saya kenal dia, dan saya tahu apa yang berlaku. Beliau tidak mungkin belot dalam keadaan yang beliau sendiri sedar bahawa pihak di sana semakin hilang pengaruh”,jelasnya.

Beliau walau bagaimanapun mengakui terdapat usaha tersebut sejak kebelakangan ini namun Hanif dikatakan tidak pernah terpengaruh dengan usaha tersebut apatah lagi menyatakan hasrat untuk menyertai Pro Kualiti.

“Perkara itu memang berlaku tetapi beliau sehingga kini masih merujuk kepada kita dalam setiap tindakan yang ingin dibuat”,katanya.

Tambahnya lagi, “Kita di pihak Pro Kebajikan tidak pernah merasakan ini sesuatu yang menggugat kedudukan Pro Kebajikan dan saya sendiri secara peribadi yakin, Hanif tidak mungkin belot”.

No comments: