July 10, 2009

Prof Dr. Shaharudin sambung jadi TNC HEP

Tanjong Malim, 10 Julai – Spekulasi siapa yang akan menyambung tugas sebagai Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni terjawab apabila Prof. Dr. Shaharudin Abd Aziz disambung kontrak untuk tempoh 2 tahun lagi bagi menyandang jawatan tersebut.

Keputusan tersebut dikeluarkan oleh Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) beberapa hari lalu.

Menurut sumber, beliau setakat ini dikatakan bersetuju untuk memegang jawatan tersebut. Namun sehingga kini, belum ada apa-apa kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh beliau berhubung perkara tersebut.

Pro Kebajikan yang dihubungi bagi memberi pandangan tentang perkembangan ini megatakan keputusan ini sudah dijangka Pro Kebajikan dan Pro Kebajikan mengambil pendirian untuk bekerjasama dengan beliau dalam perkara yang boleh memberi kebaikan kepada mahasiswa dan universiti.

Wakilnya, Akmal Madzir, Exco Latihan dan Pembangunan Sahsiah Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UPSI, turut merakamkan ucapan tahniah kepada beliau atas perlantikan tersebut.

“Saya mewakili seluruh kepimpinan Pro Kebajikan mengucapkan tahniah kepada beliau atas perlantikan tersebut dan berharap dalam tempoh 2 tahun akan datang kita dapat bekerjasama untuk memartabatkan UPSI”,ucapnya.

Ketika mengulas tentang hubungan wakil Pro Kebajikan dalam MPP dengan Shaharudin, beliau menjawab,”secara dasarnya kita tidak ada masalah dengan beliau dan beliau sendiri mengiktiraf kita sebagai wakil pelajar, cuma dalam beberapa perkara kita bercanggah pendapat namun kita tetap membuka ruang perbincangan dan mungkin selepas ini kita akan gunakan ruang tersebut lebih kerap dalam menyelesaikan apa-apa masalah yang timbul”,jelasnya.

Tambahnya lagi,”kami di pihak Pro Kebajikan juga mengiktiraf beliau sebagai TNC HEP dan kita juga menyanjung usahanya menaikkan nama UPSI serta perubahan yang ingin dilaksanakan dan kita sedia membantu dalam perkara-perakara yang tidak bertentangan dengan prinsip yang kita pegang”.

Dalam pada itu, Pro Kebajikan dilaporkan bakal mengadakan satu mesyuarat khas bagi membincangkan perkembangan tersebut dalam masa terdekat.

Shaharudin sebelum ini telah memegang jawatan TNC HEP selama 2 tahun bermula Jun 2007 dan akan meneruskan tugas tersebut untuk tempoh 2 tahun lagi setelah disambung kontrak oleh KPT.

No comments: