July 22, 2009

Suara Siswa : Hairie sah diketepi sebagai ahli panel

Tanjong Malim, 22 Julai – Program suara siswa yang bersiaran langsung dari Dewan SITC UPSI semalam mengesahkan Mohamad Hairie Abdullah, YDP Majlis Perwakilan Pelajar UPSI diketepikan daripada menjadi ahli panel meskipun isu yang dibincangkan berkait rapat dengan bidang pendidikan.

Seperti yang dilaporkan UPSIkini sebelum ini, pihak penganjur memilih untuk membawa dua pemimpin mahasiswa dari luar iaitu YDP MPM Universiti Malaya dan YDP MPP Universiti Islam Antarabangsa sebagai ahli panel yang mewakili mahasiswa dan Prof. Dato’ Dr. Aminah Ayob mewakili ahli akademik.

Kegagalan Hairie mendapat tempat dalam segmen tersebut sekali lagi mengesahkan kenyataan beberapa pihak yang mendakwa beliau semakin hilang pengaruh.

Terdahulu beliau dijadual menjadi ahli panel dalam slot rakaman Suara Siswa pada sebelah petang namun rakaman tersebut terpaksa dibatalkan kerana ketiadaan pendengar di kalangan mahasiswa meskipun pihak penganjur menunggu sehingga jam 5 petang.

Berikutan itu, pihak penganjur terpaksa menunda slot tersebut pada sebelah malam selepas segmen Suara Siswa yang dibuat secara langsung sebelum meneruskan slot rakaman tersebut.

Suara Siswa yang berlintas langsung dari Dewan SITC yang membincangkan isu mansuh PPSMI semalam, dilaporkan berjaya mencapai sasaran dan dikupas dengan baik oleh ahli panel jemputan.

No comments: