July 3, 2009

TNC HEP&A tamat kontrak, UPSI tunggu KPT

Tanjong Malim, 2 Julai – Kontrak Prof Dr. Shaharudin Abd Aziz yang dilantik memegang jawatan Timbalan Naib Canselor Hal Ehwal Pelajar & Alumni (HEP&A) Universiti Pendidikan Sultan Idris selama 2 tahun bermula 2007 dilaporkan telah tamat penghujung bulan lalu.

Berikutan itu, UPSI kini sedang menunggu keputusan daripada Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) sama ada jawatan tersebut akan terus disambung oleh beliau atau diberikan kepada calon lain.

Perkembangan tersebut membawa kepada satu lagi teka teki di kalangan warga UPSI - siapa yang bakal memegang jawatan tersebut untuk tempoh 2 tahun akan datang. Daripada perbualan bersama beberapa sumber, jawatan tersebut dikatakan mungkin diberikan kepada calon lain berdasarkan suasana sekarang di UPSI.

Dalam pada itu, timbul cakap-cakap yang mengatakan Shaharudin tidak lagi berminat untuk jawatan tersebut meskipun ditawar untuk disambung.

Namun, kenyataan tersebut disangkal beberapa pihak yang mengatakan beliau tidak mempunyai sebarang masalah untuk terus memegang jawatan tersebut kerana sepanjang perkhidmatan beliau sebagai TNC HEP&A, banyak perubahan yang dilakukannya.

Beliau yang dilantik untuk jawatan tersebut selepas Prof. Dr Abdullah Al-Hadi bersara pada tahun 2007, walau bagaimanapun masih lagi menjalankan kerja-kerja TNC HEP&A sehingga perlantikan baru diumum oleh pihak KPT.

No comments: