July 10, 2009

Razik nafi jadi dalang

Tanjong Malim, 10 Julai – Setiausaha Agung Majlis Perwakilan Pelajar (MPP), Mohd Razik Khalid menafikan tohmahan yang mengatakan beliau menjadi dalang dalam pembatalan kebenaran menghantar wakil ke Kongres Pertama Rejuvenasi Sistem Pendidikan Islam Negara (Ko-SPIN ’09).

Dalam penjelasan beliau kepada wakil Pro Kebajikan, beliau berkata tidak ada langsung usaha yang dibuat beliau dalam mempengaruhi pihak Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) bagi menghalang UPSI menghantar wakil ke program tersebut.

“Saya hanya memaklumkan kepada beberapa rakan MPP bahawa pihak KPT tidak membenarkan UPSI menghantar wakil atas nama UPSI ke kongres tersebut, itu saja”,jelasnya.

Tambahnya lagi,”saya tak tahu macam mana boleh timbul khabar mengatakan saya pula menjadi punca kepada arahan tersebut”.

Dalam pada itu, Pro Kebajikan melalui Ketua Penerangannya ketika memberi respon terhadap penafian Razik mengatakan isu siapa jadi dalang bukan masalah tetapi yang ingin diketahui kenapa tak benarkan untuk hantar wakil.

“Kita tak pernah fikir dan bincang siapa dalang kepada isu ini tetapi yang kita nak tahu apa sebab tak beri kebenaran untuk hantar wakil ke program tersebut”,katanya,

Terdahulu, HEP UPSI pada awalnya memberi kebenaran menghantar wakil ke kongres tersebut bagi memenuhi jemputan pihak penganjur tetapi ditarik semula kelmarin atas arahan KPT.

No comments: