July 7, 2009

UPSIkini lancar ‘Kelab Penyokong’ melalui friendster



Tanjong Malim, 7 Julai – Blog UPSIkini hari ini melancarkan “Kelab Penyokong” malalui laman web komuniti friendster. Pelancaran yang di buat di sebuah kediaman di sini malam tadi, dihadiri semua pengarang dan editor UPSIkini serta beberapa wakil dari kalangan mahasiswa dan pemimpin mahasiswa.

Perancangan melancarkan kelab tersebut dikatakan telah dibuat dua bulan lalu dan kini direalisasikan setelah mewujudkan satu kumpulan baru mengendalikan kelab tersebut.

Menurut Ketua Pengarang UPSIkini, Mr Teller, pelancaran kelab tersebut bertujuan bagi meluaskan lagi rangkaian UPSIkini dan merupakan langkah awal bagi tujuan publisiti serta membuka satu lagi saluran menyampaikan maklumat.

“Kita dalam rangka meluaskan publisiti UPSIkini dan langkah ini juga bertujuan menyampaikan maklumat melalui saluran lain serta membuka ruang di kalangan pembaca untuk memberi pandangan”ulasnya.

Ketika ditanya adakah UPSIkini mempunyai tenaga yang mencukupi bagi menggerakkan kerja-kerja tersebut, beliau berkata “setakat ini kita stabil dan dalam proses membentuk pengarang-pengarang baru melalui akademi yang kita tubuhkan dan “Kelab Penyokong” ini juga akan menjadi medium latihan bagi penulis-penulis baru sebelum diserap menjadi pengarang UPSIkini.

Kelab Penyokong UPSIkini boleh disertai melalui laman web komuniti friendster di http://profiles.friendster.com/upsikini.

Untuk rekod, UPSIkini mula ditubuh pada Oktober 2008 dan mempunyai 26 pengikut (follower) setakat ini.

No comments: