July 8, 2009

Pro Kebajikan:Keputusan mansuhkan PPSMI tepat

Tanjong Malim, 7 Julai – Keputusan memansuhkan PPSMI sepenuhnya menjelang 2012 yang diumumkan Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin petang tadi disifatkan kepimpinan Pro Kebajikan sebagai keputusan yang tepat.

Pro Kebajikan melalui Setiausaha Agungnya yang mengulas tentang keputusan itu menyatakan tidak ada jalan lain yang lebih baik melainkan memansuhkannya kerana segala bukti tentang kepincangan dasar ini sudah jelas dan ramai menyedarinya .

“Tidak ada jalan lain selain mansuh dan kembali kepada BM bagi menyelamatkan anak bangsa kita kerana segal-galanya telah terbukti dan ramai mahu dasar ini dimansuh”ulasnya.

Tambahnya lagi”kita bersyukur atas keputusan ini dan semua pihak harus bekerjasama untuk memastikan pemansuhan PPSMI ini membawa kebaikan kepada semua pihak”.

Dalam pada itu, Pro Kebajikan turut mengucapkan tahniah kepada GMP atas usaha keras mereka memperjuangkan isu ini sehingga dasar ini dimansuhkan.

“Kita juga ingin mengucapkan tahniah kepada GMP, Prof Emeritus Abdullah Hassan dan rakan-rakan yang berusaha gigih dalam memperjuangkan isu ini sehingga PPSMI berjaya dimansuhkan dan kami percaya usaha ini sudah pastinya dicatat dalam lipatan sejarah”,katanya.

PPSMI yang hangat diperkatakan sejak keputusan Pilihan Raya Umum Mac 2008, mula mendapat perhatian pihak kerajaan setelah beberapa siri bantahan melalui dialog, memorandum dan himpunan jalanan yang digerakkan oleh Gerakan Mansuhkan PPSMI (GMP) dan akhirnya keputusan memansuhkannya dicapai hari ini.

No comments: