July 31, 2009

Kenyataan Media MPP Pro Kebajikan

Tanjong Malim, 30 Julai - Majlis Perwakilan Pelajar Pro Kebajikan hari ini mengeluarkan satu kenyataan media berikutan penularan jangkitan H1N1 di UPSI. Berikut merupakan teks lengkap kenyataan yang dikirimkan kepada UPSIkini.

KENYATAAN MEDIA
MAJLIS PERWAKILAN PELAJAR PRO KEBAJIKAN
UNIVERSITI PENDIDIKAN SULTAN IDRIS

30 JULAI 2009


Penularan Jangkitan H1N1 di UPSI

Penularan jangkitan H1N1 yang telah berlaku di UPSI sememangnya memberi kesan kepada kita semua. Diselubungi dengan rasa bimbang dan khuatir, kita diminta untuk sama-sama mengambil langkah perlu bagi mencegah daripada lebih ramai terkena jangkitan ini.

Oleh yang demikian, Majlis Perwakilan Pelajar Pro Kebajikan hari ini ingin melahirkan rasa simpati kepada semua warga UPSI di atas penularan wabak H1N1 yang memaksa pihak universiti menutup kampus utama dan kolej-kolej kediaman.

Di samping itu, kami turut ingin melahirkan rasa simpati kepada beberapa pelajar yang disahkan positif terkena jangkitan H1N1 dan terpaksa dikuarantinkan. Namun demikian, marilah sama-sama kita mendoakan agar kita semua dikembalikan dengan nikmat kesejahteraan dan dapat menjalani kehidupan seharian seperti biasa.

Sehingga ke hari ini, kesemua pelajar sudah mula meninggalkan kediaman masing-masing sama ada yang tinggal di dalam kolej mahupun di luar kolej. Diharapkan semoga perjalanan rakan-rakan mahasiswa selamat sampai ke destinasi.

Bagi mereka yang tidak pulang ke kampung masing-masing terutamanya pelajar-pelajar yang berasal dari Sabah dan Sarawak, kami berharap agar anda dapat mengambil langkah berjaga-jaga sepanjang tempoh kuarantin yang diarahkan oleh pihak Kementerian Kesihatan ke atas UPSI sehingga 7 Ogos ini.

Kepada semua kakitangan universiti yang terpaksa bertugas dalam tempoh arahan kuarantin berkuatkuasa, kami mengucapkan selamat bertugas dan semoga pengorbanan anda diberkati Allah s.w.t.

Akhir kata, kami menyeru kepada seluruh warga UPSI untuk sama-sama kita berdoa agar kita semua kembali berada dalam keadaan seperti sediakala dan dikembalikan dengan nikmat kesejahteraan yang telah kita kecapi selama ini.

Mohd Zulhilmi bin Mohd Noor
Exco Kebajikan & Kemasyarakatan

Adriyani binti Yamin
Exco Kebajikan & Kemasyarakatan

Nor Aqilah hanis Bt Mohd Yusof
Exco Akademik & Kerjaya

Arif bin Mohamad
Exco Akademik & Kerjaya

Akmal bin Madzir
Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah

Norhafizawati bt Mahmad Razali
Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah

Mohd Hanif Azwan bin Abd Rahman
Exco kesenian & Kebudayaan

Norhisham bin Che Hamid
Exco Kesenian & Kebudayaan

1 comment:

Anonymous said...

semoga kita sihat sejahtera hendaknya...dan sy mendoakan kpd pljr yg berkenaan agar cepat sembuh...amin...