September 30, 2009

Pemberian cenderamata : Kesan adanya wakil Pro Kebajikan dalam MPP

Tanjong Malim, 30 September – Setelah 2 sidang Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) sebelum ini tidak memberi cenderamata hasil kutipan yuran MPP daripada semua pelajar, sidang kali ini pemberian cenderamata tersebut diberikan semula.

Menurut Ketua Penerangan Pro Kebajikan, pemberian semula cenderamata tersebut selepas 2 sidang MPP sebelum ini tidak memberikannya merupakan kesan apabila adanya wakil Pro Kebajikan dalam barisan MPP pada sidang kali ini.

“Pro Kebajikan melalui wakil kita dalam MPP memang ada menyuarakan tentang hal tersebut dan kita sememangnya menyokong pemberian cenderamata tersebut.

“Inilah kesan apabila wakil kita (Pro Kebajikan) berada dalam barisan MPP kerana setiap apa yang melibatkan kepentingan mahasiswa, kita akan suarakan”,katanya.

Dalam pada itu katanya sikap Majlis Tertinggi MPP yang tidak memaklumkan tentang pemberian itu kepada ahli MPP Pro Kebajikan merupakan tindakan biasa kerana tidak mahu menunjukkan kerjasama MPP Pro Kebajikan dalam pemberian cenderamata itu.

“Wakil kita dalam MPP memang ada maklumkan bahawa mereka tidak dimaklumkan tentang pemberian cenderamata itu kepada mahasiswa dan kita tahu itu langkah yang diambil mereka untuk menunjukkan seolah-olah MPP Pro Kebajikan tidak bekerjasama dalam usaha pemberian cenderamata tersebut namun apa yang lebih penting dengan adanya wakil kita dalam MPP, hak mahasiswa dikembalikan”,ulasnya.

Pengumuman pemberian cenderamata tersebut diumumkan semalam dalam MyUPSI Portal yang akan dibuat pada 2 dan 5 Oktober ini – melibatkan pelajar semester 1 hingga 5 Fakulti Sains Sukan (FSS) dan Fakulti Perniagaan & Ekonomi (FPE).

9 comments:

EX-YDP said...

Sudahla Mangkuk2 Kebajikan. Kalau Xda Korang pun benda ni tetap dijalankan. Korang tu ibarat melukut Tepian Gantang. Hidung X mancung pipi tersorong2. Lembu Punya Susu "Kebajingan" dapat Nama.

ex-kawan kepada ex ydp said...

xtaulah pegi mana duit yg dikutipnya tuu.. nk dpt cenderahati pn ssh, lau mcm kami dulu, dpt ngan sweater, baju thirt, kole(gelas air) lagi...
tp skrg mcm hampeh..

Anonymous said...

yelah, aku punya cenderamata pun xdapat lagi. mamana tu. ke guna duit aku bagi hadiah nin. jangan wat gtu xbaik. kita wat pettion nak dok. upsi kini boleh wat vote sekali.

Anonymous said...

yelah
MPP dulu ada g beijingkan?wah jauhtuh...kaya senat upsi nak luluskan, sedangkan banyak prasarana lain kat UPSIni tak diutamakan.

Konon penghargaanlah kat Mantan, persoalannya banyakke jasa dorang? yang bekerjapun adalah beberapa.

Masih aku ingat :
Misra(Kempen Bitaran)
Ustaz (Kempen Fitnah vs bus)

dorangnije yang aku ingat yang bagus masatu..
yang lain tak dengar plak...

tu tak cite pasal juak2 kat dalam MPP lagi..
ada kroni silembut ada kroni membenci silembut..(banyak dak2 lembutkat MPPni).

Korang usha-ushalah pict2 dorang kat friendsterke, face book ke? gedik sana gedik sini..posing sana posing sini..

Aku bukanlah nak mengkhabarkan keburukan dorang namun sebagai satu PERINGATAN buat semua mahasiswa UPSI -

Pilihlah wakil/calon anda yang berkaliber..

aku takde masalah kalau dia lembut tapi janganlah memondan sana-sini.
Kalau korang g bilik MPP ha adalah si lembut2ni bercakap..
tah apa2 bahasatah..akupun tak faham..gedik giler mpp dulu.

ni ke MPP UPSI?..
ada pondan dan bapok..

aku tak sebutkan namapun
so andai anda tahu siapa,maka tahulah..

saya melihat ramai calon2 yang layak tetapi tak diangkat menjadi calon.

sebabtulah bila tengok yang cemerlang aktif dan sebaginya budak2 biasa.

Kadang-kadang Kelab lebih bagus dari MPP nih..

Dulu saya teringat Persatuan Pendidikan Khas pernah bawa satu team(30-40 orang) ke Pahang(Kawasan Pendalaman)-persatuanni hebat sungguh, tanpa dana mereka berusaha.

KHAR&KZ semasa tahun 2006-2008 memiliki kepimpinan yang mantap boleh anjur macam2.Masatu selalu kuar surat khabar.

diatas beberapa contoh yang saya ingat...

kenapa MPP gagal melaksana seumpama diatas?

tentulah kerana kepimpinan ada kecacatan..

Jadi sekali lagi ayuh semuanya berfikir untuk mengundi pada p.raya yang akan datang.

Aku tak minta korang undi berdasarkan kumpulan(mana2 pro), aku minta korang undi berdasarkan individu(calon).

Mahsiswa UPSI Yang Prihatain.
Ingat, jangan bimbang dengan mesej seperti dibawah:

"undilah *&^&^, calon aspirasi anda.Andai anda tak mengundi anda sukar utk posting".

Banyaklah boleh ugut2.Ingat tu semua kuasa siapa? Allah yang tentukan....

Bukan HEPA,bukan TNC mahupun VC..

megawati said...

YDP MPP..
meninggalkan legasi penyeleweng, songlap duit, pecah amanah, membodek, dan mengampu..sebab tu boleh jadi YDP MPP..

bukan nama sebenar said...

biasalah, ugut pasal posting2 ni, sejak dari dulu lagi, yg plg best bila ydp mpp sorg tu, ugut kat upsi portal.. adusss.. apa nk jadi.. pernah kawanku sorang ni, presiden sebuah persatuan, seorgh yg aktif dlm aktiviti universiti, satu2nya masa tu nk apply jd calon lawan geng aspirasi ni lah, macam2 kena, sorg calon dari aspirasi, siap gitau nk tumbuk lagi budak ni, org2 atas lak ugut xbg posting kat bdk ni n geng2 dia, walhal dia nk jadi calon pun sbb bukannya nk lawan depa, dia jadi calon yg bebas mana2 pro.. alih2 smpi graduate budak ni kena boikot, kena pulau dek ahli2 persatuan2 dia, geng2 aspirasi yg menang tanpa bertanding masaaa tuu.. tp dia sabar jek.. apa nk jadilah ngan manusia nii..
sekadar renungan sahaja
fikir-fikirkan, dan renung-renungkan.. selamat beramal..

Anonymous said...

ntahla kalau boleh nak je buat pendedahan kat media atau mana2 kes politik kampusni(kat upsipun teruk)

siap ugut2 lagi.itula inila. "tanpa nama",gua setuju pendapat lu memang ramai yang dipulau. dulu kawan2 guapun ada beberapa nak masuk bertanding, tapi dianggap pro m. padahal dianak bertanding atas tiket sendiri.HEp pun satu, menamakan geng aspirasi melalui amatan senior(pendapat senior) padahal yang dipilihtu kuncu2 je..

Modus operandinya mudah, sapa rajin pergi bilik MPP, kuat bodek, rapat dengan juak2nya maka dialah bakal calon..

sedangkan dekat bilik sebelah(bilik persatuan) belamabak calon2 yang hebat. Ada lebih 50 persatuan yang punyai pemimpin yang bagus.

betul kata encik "anonym" kat atastuh, kadang2 persatuan lebih baik dari MPP.
Kelab2 dulu yang saya nampak ada pemimpin hebat macam Persatuan Sains,Pengguna,Persatuan Penyayang,Kaunseling,Kelab Sains Sukan dan banyak lagi. Kadang-kadang nampak persatuan lebih berkarisma..Persatuan lebih dekat dihati pelajar.

REXCO MPP tak bergerakpun,adala nama,tapi aktiviti langsung tak ada.MPP TAK PANDAI BUAT KERJA(ohh jahil kalau sy ungkap kata2 ini, tapi realiti berlaku, tapi bukan semua)

tujela curahan idea gua.
Untuk election akan datang, harap2la x da ugutan mesej(masatu aku sem1, ada mesej dapat undi calon2 berikut,padahal tak kenalpun)

Buat HEP pilihlah calon aspirasi anda yang berkaliber dan matang dalam politik kampus dan bukan seseorang yang kuat melatah(mcm seorang YDP dulutu-masa kempen emosi betul gua lihat)..

gua neutral melihat:
ta kirala calon pro m ke aspirasike asalkan calontu dekat dengan hati gua, gua terus pilih.

Andai nampak baik macam ustaz pun tapi gua tau sikap dan sape dia, sorryla gua nak pilih..

Anonymous said...

peliknyer nappa sentiasa ada jak kebaikan yang ingin ditunjukkan wakil pro mpp ni...nak umpan undi yekkkkk.....huhuhu...dengan memburukkan orang lain x berkatlah cos 2 la pro kebajikkan ni nak memburukkan orang je...pelik tapi benar....smua ad wakil pro kebajikan setiap berita yang di muatkan....faham2 la ye...blog ni nampaknya utk menghasut pelajar UPSI supaya bergaduh sesama sendiri...... saya ada mendengar berita bahawa HEP mau cari sapa owner blog ni...so berhati-hatilah ketika mengeluarkan berita..........

Anonymous said...

salah ke pondan atau bapok?

sukar untuk aku katakan bila pro kebajikan yang dikatakan bermotifkan keislaman tidak mengambil tindakan untuk membendung masalah ni.

jgn hanya menyalahkan... dan menuding jari. mereka xmintak dilahirkan begitu. kita yang normal ni bimbing lah mereka.