September 1, 2009

Banjir kilat : MPP Pro Kebajikan turun padang

kemaskini 4.05 p.m Tanjong Malim, 1 September – Hujan lebat bermula jam kira-kira 5.30 pagi tadi menyebabkan beberapa rumah yang disewa pelajar UPSI di Kampung Ketoyong dan Taman Bernam ditenggelami air.

UPSIkini dilaporkan rumah yang terlibat dalam banjir kilat pagi tadi ditenggelami air sehingga paras betis dan paras lutut.

Pelajar yang terbabit turut memaklumkan semua barang-barang yang berada di dalam rumah tidak sempat diselamatkan.

Wakil MPP Pro Kebajikan, saudara Akmal Madzir yang berada di tempat kejadian berkata pihak MPP akan berusaha memberi bantuan dan setakat ini usaha untuk membuat derma kilat sedang dibuat.

Beliau dalam kenyataannya juga meminta semua yang terlibat agar bersabar dan bersedia memberi bantuan yang diperlukan.

Dalam pada itu, Exco Kebajikan dan Kemasyarakatan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP), saudari Adriyani yang mengulas tentang kejadian tersebut menyatakan pihak Jabatan Hal Ehwal Pelajar & Alumni (JHEPA) tidak dapat memberi wang kecemasan kepada semua mangsa banjir yang terlibat tetapi boleh memohon bantuan melalui portal pelajar bagi kes bencana alam.

Beliau mengumumkan perkara tersebut sejurus selepas menemui pegawai berkaitan bagi membantu mereka yang terlibat dalam banjir kilat pagi tadi.

Sementara itu, 2 pelajar yang dikenalpasti terlibat dalam kejadian banjir tersebut adalah Nasarudin Nasir, pelajar semester 4 program Pendidikan Kemahiran Hidup dan Harun, semester 7 program Pendidikan Moral.

No comments: