September 1, 2009

Kes Audi : Pro Kebajikan dakwa terima bukti baru, setuju serah kes kepada AMI

Tanjong Malim, 1 September – Majlis Tertinggi Pro Kebajikan dalam satu kenyataan yang dikeluarkan tengah hari tadi mendakwa Pro Kebajikan menerima satu lagi bukti berkenaan kes Audi.

Ketua Penerangan Pro Kebajikan dalam ulasan berkenaan kenyataan yang dikeluarkan menjelaskan bukti yang diterima merupakan beberapa keping gambar beserta tarikh dan waktu program Bengkel Gerak Kerja Jentera Barisan Nasional itu diadakan.

“Bukti yang kita terima kali ini juga merupakan gambar dalam Auditorium Utama UPSI semasa program itu dijalankan dan kali ini sumber turut sertakan tarikh dan masa gambar itu diambil”, katanya.

Ketika ditanya adakah Pro Kebajikan bersedia untuk menyerahkan kes itu kepada Alumni Mahasiswa Islam (AMI) UPSI, beliau berkata Pro Kebajikan dalam mesyuarat yang lalu bersetuju untuk menyerahkan kes tersebut kepada AMI dengan beberapa syarat.

“Masyuarat yang lalu kita ada putuskan untuk bersetuju dengan saranan itu tetapi kami di pihak Pro Kebajikan ada meletakkan beberapa syarat sebelum persetujuan dibuat”, jelasnya.

Beliau walau bagimanapun enggan menjelaskan apakah syarat yang diletakkan kepada AMI untuk menyerahkan kes itu kepada mereka.

Dalam pada itu, Pro Kebajikan dilaporkan bercadang untuk membuat satu sidang khas bagi mendedahkan bukti baru tersebut dalam masa terdekat.

“Kita akan buat satu sidang khas untuk dedahkan bukti baru ini bersama dengan penyokong-penyokong kita dalam minggu ini dan mungkin dalam satu majlis berbuka puasa dan solat berjemaah sempena Ramadhan ini”, jelasnya.

No comments: