September 12, 2009

Penyokong MU UPSI yakin benam Tottenham malam ini

Tanjong Malim, 12 September – Penyokong Manchester United dari kalangan mahasiswa UPSI yakin Manchester United mampu membenam kemaraaan pasukan Tottenham Hotspur yang semakin menjadi sebutan ramai di kalangan peminat bola sepak Liga Perdana Inggeris (EPL) dengan rekod tanpa kalah sejak permulaan musim.

Salah seorang peminat setia pasukan MU, Saleh, pelajar tahun 3 UPSI, dalam komennya berkenaan perlawanan tersebut yakin MU tidak akan goyah dengan kemaraan Tottenham.

“Saya yakin MU tak ada masalah untuk berdepan dengan Tottenham malam ini kerana MU merupakan pasukan yang berpengalaman menangani tekanan-tekanan sebelum dan semasa perlawanan malah pernah berdepan dengan pasukan yang lebih hebat daripada Tottenham sebelum ini”,ulasnya.

Tambahnya lagi,”Walau bagaimanpun MU perlu mencari gol pendahuluan lebih awal kerana Tottenham sudah semestinya memberi saingan sengit pada perlawanan ini dalam pertengahan perlawanan kerana mereka sedar ini adalah antara perlawanan yang menetukan KPI mereka”.

Dalam pada itu, beberapa kawasan tumpuan peminat bola sepak EPL seperti di restoran mamak dan kedai-kedai makan di sekitar Tanjong Malim dijangka dipenuhi kedua-dua peminat pasukan ini yang akan berentap kira-kira jam 12.25 pagi ini.

Walau bagaimanapun, peminat pasukan MU di UPSI yang akan turun menyaksikan perlawanan ini dijangka lebih ramai berbanding Tottenham yang baru menunjukkan prestasi cemerlang mereka pada musim ini.

Tottenham yang kini berada di tangga kedua liga di belakang Chelsea masih mengekalkan rekod tanpa kalah dalam semua empat perlawanan manakala MU berada di bawah Tottenham dengan 9 mata kurang 3 daripada Tottenham.

4 comments:

Anonymous said...

benda mcm ni ko nk hebohkan..apa la ko teller...sema orgh dh tau MU akan menang

cari la isu best skit..

anarchist said...

is theres any skateboarding fans rite here? soccer sucks.

Anonymous said...

Nape ni. kalu leh upsikini ilmiah la sikit.xkan pasal bola pun letak. jagala kredibilti. Dah la tengok bola bising-bising. Terawih g ke tak tahu. Hormat la bulan puasa nih.

Anonymous said...

post pasal bola pun salah ke...ok la tu daripada duk post fitnah sana fitnah sini..

ke ko yg tgk bola sampai tak sembahyang..aku tgk xda bola pn org x sembahyang..so tepuk dada tanya iman.