September 5, 2009

Arif : Hairie masih belum beri jawapan

Tanjong Malim, 5 September – Gesaan Exco Akademik & Kerjaya Majlis Perwakilan Pelajar (MPP), Arif Mohamad kepada Yang DiPertua MPP supaya diadakan Mesyuarat Agung yang melibatkan seluruh mahasiswa untuk membentangkan laporan kewangan tahunan secara terbuka masih belum mendapat sebarang respon daripada ketuanya itu.

Perkara tersebut disampaikan beliau kepada UPSIkini malam tadi.

Beliau yang juga merupakan wakil MPP Pro Kebajikan membuat cadangan tersebut beberapa hari lalu komited untuk mengadakan Mesyuarat Agung itu sebagai salah satu pendekatan membuktikan ketelusan badan tertinggi mahasiswa itu dalam mengurus tadbir kewangan dan amanah mahasiswa.

“Setakat ini belum ada apa-apa respon daripada YDP mahupun MT MPP berkenaan perkara tersebut dan kita akan tunggu jawapan rasmi daripada mereka”,katanya.

“Agenda ini penting dalam kita menunjukkan ketelusan kita mengurus wang dan program yang dilaksanakan dan perlu kita ingat semua wang yang digunakan adalah wang mahasiswa semua, jadi mereka berhak tahu”, tambahnya lagi.

Sementara itu, undian UPSIkini yang meminta pandangan mahasiswa berkenaan cadangan tersebut setakat ini mencatatkan 93% pengundi bersetuju untuk cadangan itu dilaksanakan.

2 comments:

Anonymous said...

teruskan usaha supaya dapat.. kami warga kampus sangan menanti saat ini..

lakukannya supaya ianya betul2 terjadi..

Anonymous said...

mahasiswa inginkn hak ke mana wang kami yelah digunakan.
jgn abaikan hak kami..