January 13, 2010

Allah lebih sayang mereka - Pro Kebajikan

Tanah Merah, 13 Jan- Pro Kebajikan UPSI hari ini merakamkan ucapan takziah kepada keluarga dua mangsa yang maut dalam kemalangan jalan raya, Mohd Fadhiri bin Mohd Ariffin dan Mohd Faizol bin Abdul Sukor.

Menurut saksi , kedua-dua mangsa maut dalam kemalangan yang melibatkan sebuah motosikal Kriss dan sebuah lori penghantar barangan ekspress di simpang empat berdekatan kuil. Mangsa Mohd Faizol meninggal ditempat kejadian kerana mengalami kecederaan teruk di kepala manakala Mohd Fadhiri meninggal jam 10.30 pagi hari kejadian di Hospital Teluk Intan selepas mengalami kecederaan dalaman.

Wakil Pro Kebajikan ke rumah mangsa di Tanah Merah dan Pasir Mas , Akmal Bin Madzir merakamkan takziah kepada keluarga mangsa dan berharap ahli keluarganya tabah dalam menghadapi ujian Allah.

“Saya mewakili Pro Kebajikan merakamkan ucapan takziah kepada keluarga kedua-dua mangsa. Alhamdulillah, pengkebumian kedua-dua mangsa berjalan dengan lancar pada jam 11 dan 2.30 pagi tadi . Kami senantiasa berdoa, semoga Allah memberikan kesabaran kepada keluarga mereka. "

“Di kesempatan ini saya juga ingin merakamkan terima kasih kepada semua pihak terutama pihak HEP UPSI yang membantu urusan sahabat kami yang dikebumikan di Tanah Merah dan Pasir Mas, Kelantan,”katanya.

Beliau yang juga saksi utama ditempat kejadian turut menyatakan rasa penghargaan kepada kedua-dua mangsa yang banyak memberikan sumbangan terhadap masyarakat kampus.

“Allah telah memberikan kerehatan kepada sahabat saya, saudara Fadhiri dan faizol.semoga sahabat berdua boleh berehat dengan tenang. sahabat telah menunaikan janji-janji yang sahabat nyatakan depan Allah dan insyaAllah, saya dan sahabat-sahabat yang lain akan menuruti juga kalian berdua,” tambahnya lagi.

Kelmarin, dua pelajar UPSI terlibat dalam kemalangan maut dan telah selamat dikebumikan di tanah perkuburan kampung halaman masing-masing. Arwah Fadhiri selamat dikebumikan pada jam 2.30 pagi di Tanah Perkuburan Tanah Merah manakala arwah Faizol selamat dikebumikan pada jam 11.00 malam di Pasir Mas.


Kronologi kejadian akan menyusul selepas ini

1 comment:

Anonymous said...

perginya bakal pendidik bangsa.. al-fatihah