January 26, 2010

UPSIkini akan dedah isu 'Beach Resort '

Tanjong Malim , 26 Januari - Wujud dakwaan diperolehi mediawan UPSIkini berhubung bengkel persediaan calon-calon Pilihan Raya Kampus yang turut disertai oleh beberapa calon 'Pimpinan Bitara' bermula semester lepas. UPSIkini di desak agar mendedahkan gambar dan video beberapa figura 'Pimpinan Bitara' yang dikatakan turut bersama dalam bengkel calon 'Aspirasi' yang diadakan di Beach Resort Port Dickson pada 4 Disember baru-baru ini.

Dalam pada itu, wujud dakwaan yang meragukan kemungkinan bengkel ini mendapat tajaan dari JHEPA dan memohon JHEPA menjelaskan perkara ini jika benar. Mahasiswa meragui dari manakah mereka mendapat bajet kewangan yang dikatakan memakan belanja ribuan ringgit untuk melaksanakan bengkel tersebut.

Dalam hal berkaitan, tindakan universiti yang menyatakan PRK pada kali ini tidak dibenarkan berkumpulan bercanggah dengan keadaan sebenar. Sebaliknya wujud kelompok tertentu yang ditaja oleh pihak berkepentingan untuk mencatur dan menguasai MPP untuk kepentingan tertentu. Mereka telah merancang dan mencatur puak mereka dengan menggunakan seluruh aset yang ada untuk mengusai MPP termasuk persediaan beberapa bengkel khas akan akan didedahkan dalam masa terdekat.

No comments: