January 26, 2010

Azri berpeluang tanding kerusi etnik

Seorang calon kerusi umum yang dibatalkan pencalonannya, Mohammad Azri bin Amatan dilaporkan mempunyai peluang kedua untuk bertanding dalam Pilihan Raya Kampus UPSI kali ini apabila makluman berkenaan pemilihan wakil etnik mula disiar hari ini melalui MyUPSI Portal.

Beliau yang juga merupakan pelajar Fakulti Sains Sosial & Kemanusiaan mempunyai peluang untuk bertanding bagi kerusi etnik Sabah selepas pencalonannya dibatalkan berikutan masalah teknikal dalam borang pencalonannya.

Menurut beberapa sumber, pencalonannya ditolak selepas dibantah sekumpulan calon lain yang mendapati terdapat kesalahan pada borang pencalonan beliau.

Beliau yang mendakwa hanya mengetahui tentang pembatalan pencalonannya semasa pengumuman calon layak bertanding diumumkan dikatakan antara calon pilihan yang berpotensi menang.

Walau bagaimanapun, beliau yang juga merupakan anak kelahiran Kampung Kunak Darat Sabah belum membuat sebarang kenyataan berkenaan perkembangan tersebut.

Dalam perkembangan berkaitan, Sakretariat PRK UPSI menetapkan penamaan calon bagi 4 kerusi etnik (Cina, India, Bumiputera Sabah dan Sarawak) akan diadakan pada 29 Januari ini dan hari mengundi pada 1 Februari secara e-voting di Bilik Seminar, Bitarasiswa.

1 comment:

Anonymous said...

sila lawati blog beliau di http://mohammadazriamatan.blogspot.com/ untuk mengetahui kenyataan beliau