January 27, 2010

Kembalikan kerusi YDP kepada calon Umum – Akmal

Tanjong Malim, 27 Jan. – Mantan Exco Latihan & Pembangunan Sahsiah MPP 2008/09, Akmal Madzir hari ini menggesa agar kerusi Yang Dipertua MPP diberikan semula kepada calon umum – bukan calon daripada fakulti.

Gesaan itu dibuat beliau berdasarkan kedudukan kerusi tersebut yang memerlukan undi seluruh mahasiswa yang berada di semua fakulti.

Dalam pada itu katanya, sekiranya pertimbangan logik dibuat, kerusi YDP seharusnya dipilih di kalangan calon yang diundi semua mahasiswa bukan hanya di sesebuah fakulti sahaja.

“Saya melihat kedudukan YDP itu sebagai pemimpin utama badan tersebut (MPP) dan seharusnya calon yang dipilih adalah calon yang diundi seluruh mahasiswa bukan hanya di sesebuah fakulti apatah lagi mereka yang menang tanpa bertanding”, ulasnya.

Beliau yang juga merupakan calon umum dengan undi tertinggi pada PRK yang lalu berpendapat sewajarnya kerusi YDP untuk sesi ini dikembalikan kepada mereka yang menang dalam kawasan umum – tidak seperti yang berlaku dalam PRK lalu apabila jawatan Majlis Tertinggi termasuk YDP dipilih di kalangan pemenang kerusi fakulti.

No comments: