January 21, 2010

Notis isytihar pemilihan MPP belum naik

Tanjong Malim , 21 Disember - Wujud dakwaan bahawa notis pengisytiharan pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) Universiti Pendidikan Sultan Idris masih belum dinaikkan oleh JHEPA untuk pengetahuan mahasiswa walaupun telah dimasukkan dalam My Upsi Portal semalam.

Menerusi tinjaun para mediawan Upsikini, terdapat ramai mahasiswa yang belum mengetahui bila tarikh pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) dan ini sedikit sebanyak memberi kesan terhadap peratusan pelajar keluar megundi. Notis tersebut dikatakan masih belum dinaikkan dibeberapa tempat utama sekitar kampus dan juga kolej kediaman pelajar.

Dalam pada itu, sepatutnya notis pemberitahuan ini disebarkan lebih awal kepada mahasiswa agar mereka boleh membuat persediaan bagi menghadapi PRK seterusnya meningkatkan peratus keluar mengundi pada pemilihan kali ini. Tindakan kelewatan notis ini dilihat kurang bijak dan mungkin wujud usaha tertentu yang diragui.

Pilihan Raya Kampus (PRK) UPSI akan berlangsung pada 28 Januari, 22 Jan penamaan calon dan bakal menyaksikan tempoh kempen selama 5 hari yang dikatakan akan berlaku pertembungan hebat antara calon-calon yang bertanding.

No comments: