January 29, 2010

Pimpinan Bitara yakin kuasai kerusi penting dalam MPP

Tanjong Malim, 29 Jan. – Pimpinan Bitara UPSI yang dahulunya dikenali sebagai Pro Aspirasi dikatakan yakin bakal menguasai kerusi penting dalam cabinet Majlis Perwakilan Pelajar pada sesi ini berikutan kemenangan mereka yang mengatasi Mahasiswa Pendidik sebanyak 9 kerusi.

Sumber yang menyampaikan perkara tersebut kepada UPSIkini dipetik sebagai berkata Pimpinan Bitara tidak tergugat dengan usaha yang dilakukan Mahasiswa Pendidik untuk menafikan majoriti 2/3 kerusi kerana semua calon etnik yang dikatakan bebas tidak akan mudah memberi sokongan kepada Mahasiswa Pendidik.

Ini kerana katanya, walaupun Mahasiswa Pendidik berjaya mempengaruhi semua calon etnik, namun jumlah kerusi yang dimenangi Pimpinan Bitara tetap melebihi bilangan kerusi Mahasiswa Pendidik.

Ujarnya lagi, Pimpinan Bitara tidak perlu mendapat majoriti 2/3 untuk mendapatkan kerusi penting dalam MPP terutamanya kerusi Yang Dipertua kerana sekiranya undian dibuat, Pimpinan Bitara pasti akan mendapat undi melebihi Mahasiswa Pendidik meskipun empat calon etnik yang menang menyokong Mahasiswa Pendidik.

Dalam pada itu, katanya, Pimpinan Bitara walau bagaimanapun buat masa ini akan memastikan penyandang kerusi etnik memihak kepada Pimpinan Bitara.

Terdahulu, Mahasiswa Pendidik menawarkan 3 kerusi Majlis Tertinggi kepada calon etnik yang menang sekiranya memberikan sokongan kepada Mahasiswa Pendidik.

3 comments:

Anonymous said...

Mahasiswa bitara yg dlunye pro kebajikan.. Haha.. Langsung x jga kbjikan plajar, pndai jnji je.. Pe yg anda buat time mpp 0809? Memburukn org ada la.. Hpe mpp 0910 ikot rentak mpp 0708 yg pd sy sngt mnjga kbjikan plajar..

Anonymous said...

a lot of bollocks thats what I say...

Anonymous said...

u the bollock anon1 n anon2