January 26, 2010

AMI persoal Pro Kebajikan tukar nama, hantar kurang calon

Tanjong Malim, 26 Jan. – Alumni Mahasiswa Islam (AMI) Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) semalam mempersoalkan Majlis Tertinggi Pro Kebajikan menggunakan nama ‘Mahasiswa Pendidik’ dalam Pilihan Raya Kampus UPSI pada kali ini pada ketikaa ramai mahasiswa sudah mengenali nama Pro Kebajikan.

Presidennya dalam satu kiriman e-mel kapada UPSIkini mengatakan penggunaan nama lain adalah tidak perlu kerana proses untuk memperkenalkannya akan memakan masa yang agak lama seperti mana yang dilalui Pro Kebajikan sebelum ini.

Selain itu, beliau turut mempersoalkan kepimpinan baru Pro Kebajikan yang menghantar kurang calon dalam PRK kali ini dan menyifatkannya sebagai satu kerugian di saat mahasiswa mahu perubahan menyeluruh dalam kepimpinan tertinggi mahasiswa itu.

Beliau yang juga merupakan mantan Ahli Majlis Tertinggi kumpulan terbabit pada akhir kritikannya bersedia memberi bantuan kepada Pro Kebajikan sekiranya diperlukan.

Pro Kebajikan yang kini menggunakan nama Mahasiswa Pendidik dilaporkan hanya menghantar 8 calon dalam PRK UPSI pada kali ini.

1 comment:

Anonymous said...

kat situ je korang dah kalah.. percaturan yg salah.. actually u all sendiri yng memberi ruang pada org lain.. tak kira arr pro pemende pun kan.. u all tak sensitif dengan keadaan sekeliling..

kenapa boleh kurang calon? atau u all mmg kurang mereka yg layak bertanding..

nak jugak tahu.. bagaimana u all tentukan kelayakkan sesorg itu layak bertanding dan mampu meneruskan agenda korang ahli pro kebajikan.. setakat pada nama jer la kan..

So rasanya.. u all kena lebih kerja keras...almaklumla kat situ je korang dah kurang jumlah kerusi, itu pun kalau 8 org tu menang.. ermm.. boleh menang ke? lu pikir la sendiri..

sure korang tak pikir kan.. kalau tak takkan boleh hantar 8 org jer bertanding.. kat situ pun dah.. apa pun .. gud luck.. all the best..