February 23, 2011

Pembentukan kabinet : HEP mungkin campur tangan

Tanjong Malim, 23 Feb. – Perkembangan Pilihan Raya Kampus UPSI kini sudah masuk kepada fasa menentukan kedudukan calon-calon yang menang dalam pembentukan kabinet. Paling mencuri perhatian adalah kerusi nombor satu MPP yang sehingga kini masih kabur calon yang layak.

Mahasiswa Pendidik yang menang 3 Kerusi Umum dikatakan bakal menawarkan koordinatornya dengan restu rakan gabungannya LMP, Mohd Zahar Mohamed. Namun dengan hanya 11 undi sokongan daripada gabungan tersebut belum cukup untuk beliau mendapat majoriti mudah bagi melayakkan beliau menyandang kerusi tersebut.

Walau bagaimanapun, Pimpinan Bitara dan beberapa calon lain juga dikatakan gagal memperoleh undi mencukupi bagi membolehkan calon mereka menyandang kerusi tersebut. Antara nama yang disebut-sebut bakal diangkat adalah Mohd Afiq Fikri Mislan dan Mohd Faizal Amir.

Berikutan itu, satu taklimat khas bersama Hal Ehwal Pelajar (HEP) bakal diadakan pada petang ini bagi menyelesaikan kemelut yang berlaku.

2 comments:

Anonymous said...

sedihnya...dimana ketelusannya...mengapa undian mahasiswa di jadikan sampah...kini kuasa diktator yang menjadi pegangan bukan demokrasi terpimpin...

pro-M said...

bukan MUNGKIN..tetapi MEMANG campurtangan...TNC HEP dapat arahan daripada KPT yob....