February 18, 2011

Isu 'posting' terus jadi bahan kempen

Tanjong Malim, 18 Feb- Isu penempatan graduan pendidikan mengikut kekosongan yang berlaku sebelum ini terus dimainkan oleh beberapa pihak yang dikatakan mengugut mahasiswa kononnya mereka yang mengundi calon tertentu tidak akan berjaya 'posting' .

Sebelum ini, isu 'posting' sering dimainkan dan menjadi perhatian seluruh pengundi di sini. Isu 'posting' menjadi begitu hangat beberapa tahun lepas dikatakan tidak lagi relevan pada sesi ini kerana 'posting' tiada kaitan dengan pemilihan kepimpinan pelajar yang hanya berlaku di kampus.

Beberapa mahasiswa disini telah mengadu di mesej Facebook Upsikini bahawa mereka menerima beberapa mesej berkaitan 'posting' yang kononnya jika mengundi calon tertentu, mereka disenarai hitamkan.

1 comment:

pro-M said...

sebagai bekas mahasiswa upsi yg menyokong Pro-M.....macam2 aku dilabel..yg paling best..ada pegawai HEP "jadian" ketika itu mendakwa aku sudah "blacklist" di KPM..alamatnya tak dapat posting..tapi kesudahannya, aku dapat posting depan rumah..jalan kaki pegi sekolah..yg dok menjilat..mengampu HEP..Sabah Sarawak menjadi tempat posting...
Jangan risau wahai sahabat..berjuang kerana benar..undi calon yg boleh menyuarakan hak anda..bukan calon menikus...pilih Majlis Perwakilan Pelajar yg sebenar-benarnya..jgn salah pilih..takut anda memilih Majlis Perwakilan Hal Ehwal Pelajar..Pendidik Bitara = Aspirasi = Basi..Hidup Mahasiswa Pendidik..