February 19, 2011

PRK Upsi menyaksikan pertembungan 4 kumpulan

Tanjong Malim, 19 Feb - Pilihan Raya Kampus Universiti Pendidikan Sultan Idris pada kali ini menyaksikan berlaku 4 pertembungan kumpulan mahasiswa yang bakal merebut 5 kerusi umum dan 24 kerusi fakulti yang dipertandingkan.

Kumpulan tersebut terdiri daripada gabungan Mahasiswa Pendidik (MP) dan Legasi Mahasiswa Progresif (LMP), Kumpulan Mahasiswa 'Smile', Kumpulan 'Cap Tapir' dan Pimpinan Bitara. Kesemua kumpulan ini dikatakan telah menghantar calon masing-masing dengan mewujudkan identiti berbeza menerusi nama dan logo yang digunakan.

Gabungan MP dan LMP dikatakan lebih pro kepada mahasiswa, Kumpulan Mahasiswa Smile pula dilaporkan digerakkan oleh mantan MPP sesi lepas iaitu Syaiha, Samuel dan beberapa yang lain yang dikatakan lahir dari rasa tidak puas hati terhadap Pimpinan Bitara pada sesi lepas.

Manakala Kumpulan 'Cap Tapir' digerakkan oleh 2 mahasiswa yang dikenali sebagai mahasiswa 'Cap Tapir' iaitu Faizal Amir dan Pimpinan Bitara adalah Pro-Aspirasi. Mereka dilaporkan bergiat aktif dilaman sosial Facebook dengan menggunakan nama dan logo masing-masing.

No comments: