February 26, 2011

Aman Yasser: Sem. Khas, yuran 1 subjek RM120, ROS boleh tangguh

Tanjong Malim, 26 Februari- Berhubung pembukaan pengajian Semester Khas atau 'Short Sem' yang telah diumumkan beberapa hari lepas, pelbagai pertanyaan telah dibangkitkan oleh mahasiswa termasuk yuran pengajian dan penagguhan ROS bagi yang telah daftar.

Menurut Aman Yasser, Exco Kebajikan dan Perkhidmatan MPPUPSI yang menghubungi pihak akademik menyatakan bahawa yuran pengajian yang dikenakan ialah sebanyak RM120 bagi satu subjek dan yuran tersebut akan ditolak daripada PTPTN semester hadapan.

Menurut beliau, "pembayaran yuran secara manual kepada bendahari, pemotongan yuran daripada PTPTN untuk semester yang akan datang. Selain itu, ada yuran perkhidmatan lain yang masih dalam perbincangan antara pihak akademik dan ahli-ahli senat universti dan juga kolej kediaman"ujarnya menerusi laman sosial Facebook.

Dalam pada itu, bagi yang telah mendaftarkan diri untuk menjalankan Rancangan Orientasi Sekolah (ROS), Aman menyifatkan setakat ini boleh ditangguhkan kepada tarikh lain namun masih belum disahkan secara rasmi.Sebarang maklumat terkini akan dimaklumkan dari semasa ke semasa.

No comments: