February 20, 2011

PRK: Rapat Umum Malam Ketiga di KHAR Panas

Tanjung Malim, 19- Gelombang kuning melanda KHAR pada malam ini ketika sesi rapat umum berlangsung. Sebelum ke tempat rapat umum, para calon daripada Mahasiswa Pendidik (MP) dan Legasi Mahasiswa Progresif(LMP) berkumpul di gelanggang KHAR untuk membaca doa wehdah dan ternyata mendapat perhatian umum terutama penghuni KHAR.

Pada malam ini, kesemua calon daripada MP dan LMP membentangkan menifesto masing-masing disamping membuka minda mahasiswa tentang gerakan dan kebangkitan mahasiswa dewasa ini. Salah seorang calon daripada MP yang mendapat perhatian pendengar iaitu Abdullah Sidek Bin Saat, Fakulti Saian Kemanusiaan bertanding kawasan umum . Fokus beliau bermula rapat umum malam pertama sehingga malam ketiga berkaitan dengan pencerahan minda mahasiswa disamping menyedarkan mahasiswa berkenaan dengan gerakan mahasiswa kini terutama di UPSI.

Dalam pada itu, semasa calon-calon MP dan LMP memberikan ucapan, tindakan provokasi pihak Pimpinan Bitara terus dilakukan seperti tiupan wisel dan sebagainya. Kelihatan beberapa orang yang dikenal pasti penyokong Pimpinan Bitara masuk dalam kumpulan MP dan LMP bagi mencetuskan provoksi. Walau bagaimanapun, perkara tidak baik tidak barlaku berikutan penyokong MP dan LMP mengambil langkah berjaga-jaga bagi tidak termakan dengan helah pihak Pimpinan Bitara.

Selain itu, calon daripada LMP, Abdul Hafiz Hilmi merupakan seorang mahasiswa daripada Fakulti Sains Kemanusiaan bertanding bagi kawasan umum juga diberi perhatian. Menurut sumber upsikini, beliau berkata “pada tengahari ini sayadimaklumkan oleh seorang sahabat berkenaan dengan satu fitnah yang dilakukan dalam laman sosial Facebook yang menyatakan bahawa saya masuk ke UPSI adalah melalui pertolongan abang saya yang merupakan seorang pensyarah Fakulti Sains Kemanusiaan . Saya akan melaporkan kes ini kepada pihak polis dan akan mendakwa pihak berkenaan di mahkamah.”

1 comment:

dariana said...

bertindaklah dengan bijaksana, berhikmah dan lillah.

رحمة الله وبركاته