February 24, 2011

Mahasiswa cadang adakan pentas diskusi, bincang hala tuju MPP baru

Tanjong Malim, 24 Februari- Berhubung pembentukan kabinet baru yang telah dikeluarkan pada petang semalam, pelbagai spekulasi yang timbul dan mendapat pelbagai respon daripada mahasiswa yang rata-rata inginkan yang terbaik dalam kepimpinan MPPUPSI pada sesi ini.


Dalam kehangatan perbincangan berkenaan kabinet baru menerusi laman sosial Facebook Upsikini, wujud cadangan beberapa mahasiswa agar diadakan diskusi bebas antara 'front' melibatkan kumpulan mahasiswa yang ada di Upsi bagi membincangkan hala tuju kepimpinan MPPUPSI pada kali ini.

Suara tersebut disifatkan sebagai luahan rasa mahasiswa yang dahagakan satu perubahan yang radikal (menyeluruh) dalam kepimpinan MPP pada kali ini setelah lebih 10 tahun mengulangi sisi lesu kepimpinan badan tertinggi pelajar tersebut.

Dalam pada itu, LMP turut menyatakan pandangan agar diskusi tersebut diwujudkan bagi meraikan pelbagai pandangan mahasiswa seterusnya membentuk kepimpinan dan daya pemikiran mahasiswa Upsi kearah yang lebih matang.

Dalam hal berkaitan, senarai kabinet MPPUPSI sesi 2011/2012 telah dikeluarkan semalam, namun masih belum secara rasmi kerana menunggu proses mengangkat sumpah.

1 comment:

Anonymous said...

sapa farhan tu? aku budak aspirasi gak... xda nama farhan dalan senarai kami....