September 25, 2012

Berlaku cubaan manipulasi undi di KZ


Tanjong Malim, 25 Sept. – Pusat pengundian Kolej Za’ba (KZ) sejak mula tadi lagi berlaku pelbagai masalah teknikal. Kejadian tersebut diragui kerana bimbang berlaku cubaan manipulasi sistem tersebut.

Mahasiswa Pendidik mengeluarkan saranan kepada para mahasiswa agar keluar mengundi di pusat pengundian yang lain.

Dalam perkembangan lain, Kolej Za’ba dilihat sebagai kubu kuat kerana dikawal oleh Dr.Zahuri selaku pengetua kolej berkenaan. Zahuri juga dikesan telah membuat kempen secara terang-terangan mempengaruhi pelajar semester 1 kolejnya supaya mengundi calon Aspirasi.

Zahuri adalah orang kanan Junaidi yang menjadi ‘kambing hitam’ untuk melaksanakan segala perancangan jahat Junaidi. Junaidi bijak menggunakan kesempatan ini diatas kelemahan Zahuri supaya dia dilihat bersih di mata mahasiswa.

Mahasiswa Pendidik dilaporkan telah bersedia untuk berhadapan dengan kepincangan proses PRK yang dijangka berlaku pada hari ini.

“kami telah bersedia dengan meletakkan wakil pemerhati di setiap lokasi ‘panas’, dan kami tidak akan biarkan mereka sewenang-wenangnya melanggar peraturan yang telah ditetapkan, kata Shahrul Hazri ketika dihubungi.” 

No comments: