September 22, 2012

MP buat laporan polis


Tanjong Malim , 22 Sept - Mahasiswa Pendidik (MP) hari ini membuat laporan polis berhubung  isu pembatalan 6 calon mahasiswa dari menyertai PRK kali ini. Laporan tersebut dibuat apabila 6 mahasiswa telah dinafikaan pencalonan oleh pihak Jawatankuasa Pemilihan MPP atas sebab teknikal yang tiada dalam syarat wajib pemilihan.

Menurut sumber, kumpulan Mahasiswa Pendidik dikatakan meragui proses pemilihan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP)  pada kali ini kerana wujud unsur penyelewengan dan penipuan. 

Salah seorang daripada calon yang dinafikan pencalonan, Mohd Shukri berkata “setelah pihak kami meneliti dari sudut perundangan dan pengurusan, kita yakin dan percaya penolakan  enam calon untuk tidak dibenarkan bertanding mempunyai unsur penyelewengan, salah guna kuasa dan sabataj dari pihak HEP kepada pihak mereka”.

Selain itu, pihak Pro-Aspirasi  dilihat ketandusan calon kerana ramai calon dari pihak mereka terdiri daripada pelajar diploma. Ura-ura menyatakan salah seorang daripada calon Pro-Aspirasi ingin bersama dengan Mahasiswa Pendidik.

Dalam pada itu, sekitar jam 1.00 tenghari kelihatan poster-poster calon mula dinaikkan oleh wakil-wakil calon dan penyokong khususnya Mahasiswa Pendidik. Sementara poster kumpulan Pro-Aspirasi masih lagi tidak digantung. 

No comments: